zapiekanka

1. Data: 2004-07-01 09:15:31

Temat: zapiekanka
Od: "Luke" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podajcie jakiś fajny przepis na zapiekanke
Może być z makaronem lub z ziemniakami

pozd . luke

1. Data: 2004-07-01 09:26:43

Temat: Re: zapiekanka
Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Luke" <g...@w...pl> wrote in message
> Podajcie jakiś fajny przepis na zapiekanke
> Może być z makaronem lub z ziemniakami

grecka moussake na bazie bakłażana i mięsa mielonego: /za bodajże
Pichciarzem z forum Kuchnia na forum.gazeta.pl /

2 srednie baklazany kroimy w plastry grubosci ok. 1 - 1.5cm, solimy z obu
stron i odkladamy na talerzu na jakies pol godzinki, zeby goryczka z
nich "wyszla".
Na oliwie przesmazamy czosnek (2 zabki) z posiekana (nie za drobno!) cebula
(1
lub 2 male). Gdy sie zeszkli, dodajemy mieso mielone (ok. 25-30 dkg) i
podsmazam, doprawione pieprzem i sola, okolo 10-15 minut. W miedzyczasie
obieram ze cztery wieksze ziemniaki i kroje je w mniej-wiecej
centymetrowe plastry, po czym obgotowuje ok. 5 min w osolonej wodzie. Gdy
mieso juz sie podsmazy, dodaje posiekane w kostke (tez nie za mala) 4
pomidory
bez skorki (moga byc tez z puszki) i znowu dusze czas jakis, aby odparowac
nadmiar soku pomidorowego. Pod koniec dodaje pol peczka posiekanej natki.
W kolejnym miedzyczasie oplukuje baklazany chlodna woda, osaczam na reczniku
papierowym i obsmazam na bardzo umiarkowanej ilosci oliwy z obu stron (tak
po
3 min z kazdej).
A teraz zwienczenie, czyli sos (w wersji greckiej jest chyba taki puszysty
beszamel, ale ja szaleje z bomba kaloryczna, ktora z czystym sumieniem
polecam): w rondelku rozpuscic spora lyzke masla, przesmazyc na nim na zloto
tyle samo maki i zalac 1/4 szklanki mleka. Nalezy uwazac, aby nie zrobily
sie
grudki - do mieszania polecam taka sprezynkowa trzepaczke. Zdjac z ognia,
lekko przestudzic. 2 jajka roztrzepac z 200 ml jogutu naturalnego bez cukru,
wymieszac z maslo-mako-mlekiem i do tego wszytskiego dodac starty na malych
oczkach zolty ostry ser. Energicznie wymieszac na jednolita (w miare) mase,
doprawic sola i pieprzem.
I teraz finito - zaroodporne naczynie (lub wyzsza, kwadratowa blache) lekko
smarujemy oliwka i ukladamy: ziemniaki - baklazan - mieso - sos, warstwy
można
powtórzyć, (oczywiscie, sos serowy dajemy tylko raz, na sama gore). Mussake
teraz do piekarnika na 160-180 stopni piec przez 45-50 min.

1. Data: 2004-07-01 09:28:58

Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> wrote in message

> "Luke" <g...@w...pl> wrote in message
> >

> grecka moussake na bazie bakłażana i mięsa mielonego: /za bodajże
> Pichciarzem z forum Kuchnia na forum.gazeta.pl /

zrobiłam raz, i zrobię na pewno jeszcze kilka razy bo była pyszna:)
ale mała podpowiedź - chyba lepiej zamiast pomidorów dodać koncentrat
pomidorowy - wówczas wyjdzie Ci o bardziej stałej konsystencji i lepiej
będzie się wyjmowało i nakładało.

pozdrawiam i życzę smacznego:)

1. Data: 2004-07-01 09:30:28

Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Luke" <g...@w...pl> wrote in message
> Podajcie jakiś fajny przepis na zapiekanke
> Może być z makaronem lub z ziemniakami

a jeśli chcesz coś super prostego i lubisz gołąbki (bo wyjdzie podobna do
farszu gołąbkowego) to może spróbujesz taką:

wszystko miesza się surowe i do pieca, takze "bez roboty".
trzeba wymieszac, od razu w naczyniu, w ktorym sie to bedzie pieklo:
- 1/2 kg mielonego mięsa
- ok. 2 szklanki ryżu
- 3 szklanki wody
- 1 małą puszkę przecieru pomidorowegp
- 2 ogórki kiszone lub konserwowe
- cebulę
- ok. 2 ząbki czosnku
- bazylię (dość sporo)
- no i sól i pieprz

naczynie najpierw posmarować olejem, wymieszać wszystko, piec ok. 1 1/2
godziny
pod przykryciem.
na ok. 15 minut przed koncem pieczenia odkryć, posypac tartym, zoltym serem
i juz.

1. Data: 2004-07-01 10:14:15

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> godziny
> pod przykryciem.
> na ok. 15 minut przed koncem pieczenia odkryć, posypac tartym, zoltym
Super dla leniwych!!
Ryż surowy?? :) Bo mięcho też surowe, prawda? :)
I czy można przełożyć kapuchą? Żeby bardziej gołąbkowo było?
Jakie przyprawy tylko bazylia i czosnek??
Co sugerujesz/cie?
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2004-07-01 10:15:06

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno czy trzeba przykryć? Bo jak te dwie szklanki wody wyparują
to chyba wyschnie?
pozdr
barbarella

1. Data: 2004-07-01 10:30:52

Od: "Faraonka" <r...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapiekanka Ziemniaczana Z Grzybami - ZZZG
(w mikrofali, ale mozna również przygotować ją w normalnym piekarniku,
rozgrzanym do 180 stopni)

500 g ziemniaków
1 cebula
5-6 pieczarek (lub inne grzyby)
2-3 łyżki masła
1/2 szklanki śmietany 30%
1 zupa grzybowa z torebki
1 łyżka posiekanego szczypiorku

Ziemniaki obrać, pokroić w plastry (ok. 5-8 mm) i wrzucić na wrzącą wodę.
Gotować 10 minut. Cebulę pokroić w plasterki. Pieczarki w drobną kostkę. Na
rozgrzanym maśle zarumienić cebulę z pieczarkami. Zupę przygotować w 300 ml
wody, następnie dodać śmietanę. W naczyniu do zapiekania (może być wysoka
miska z porcelany) ułożyć odcedzone ziemniaki, zalać wcześniej przygotowaną
zupą. Na wierzch wyłożyć cebulę z pieczarkami. (mozna również na wierzchu
posypać tartym żółtym serem). Zapiekać około 15-20 minut.
Przed podaniem posypać szczypiorkiem.

Przygotowana zapiekanka powinna zaspokoić 3 osoby.

SMACZNEGO!
____
Z pozdrowieniami
Krystyna P. - Faraonka

Autor: "Faraonka" <r...@p...onet.pl>
Data: 14 listopada 2003 18:31:14

--
Z pozdrowieniami
Krystyna P.
Użytkownik "Luke" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Podajcie jakiś fajny przepis na zapiekanke
> Może być z makaronem lub z ziemniakami
>

> pozd . luke

begin 666 odp.gif
M1TE&.#EA4 `.`,04`._O_]_?_R$A_Q$1_T5%_\_/_S$Q_V9F_U55_\7%_P4%
M_V]O_YJ:_W9V_ZJJ_PD)_XJ*_[N[_Q 0_P``_____P``````````````````
M`````````````````````````"'Y! $``!0`+ ````!0``X```7_()5(CV2>
M:*JN;.N^:IF(RD+=>*[O?.__P-Y"D7C8@LBD<JE;2!3 2 $7B%@#-X!5FM-B
M*54`I1"Y%0I:0'4[W98I6K>8IY#X&(/)1#"%Z/40%!%_$P<W#7\
$6A,.% 83
M8A,0@Q%^B12$`E6$$V\[)CT!`P=J!@84?C=^FV6K#I*"`PT4LI@
"5A-DG:DY
ML $"AED#!#Z@/ R0-Z\!O)B3G12O!0>GAP(4" 01`P@0$ ."NY+>9;"HX#<$
M`W,\QCO-E,V2@P;JIP3$JA,4R! $$ @"AJLT`1\!!L[TZ?/4S@Z/93>0`> 5
MH-.@`][$-+AV@QJ8"08F"1" ,-Z^7H$H:AP@-BAE,8<[``@PX `/`E06#8"C
ME*/ ! 0$4PKH!$ /%I-N,!T(*NJ6%78ZGO@H@&#"*#&6]K2!EL/!(P$N$8F9
K><,D(4Q_9@TBQ#!'G2-,XLJ=ZR1!C;EX\P(9,F-$"1B `PL>3$+"C! `.P``
`
end

1. Data: 2004-07-01 10:39:40

Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BarBarella" <b...@w...pl> wrote in message

> Super dla leniwych!!
> Ryż surowy?? :) Bo mięcho też surowe, prawda? :)
> I czy można przełożyć kapuchą? Żeby bardziej gołąbkowo było?
> Jakie przyprawy tylko bazylia i czosnek??

Wszystko surowe mieszasz w naczyniu i prosto do pieca, dlatego takie super
łatwe i proste :) Nie wiem jak wyjdzie z kapuchą - próbujesz na własną
odpowiedzialność, z przyprawami podobnie. Całość upiec w żaroodpornym
naczyniu z przykrywką.

Smacznego :)

1. Data: 2004-07-01 10:42:33

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwe i proste :) Nie wiem jak wyjdzie z kapuchą - próbujesz na własną
> odpowiedzialność, z przyprawami podobnie. Całość upiec w żaroodpornym

Dzięki nie omieszkam zrobić :). Super! Dam znać jak wyszło, jeszce nie wiem
czy z kapuchą.
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2004-07-01 12:10:20

Od: "Betty" <n...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

spadaj z tym załącznikiem dziewo jedna PLONK

Pieczen wieprzowa w sosie musztardowym
Co jedliście na śniadanie?
Zaparzarka do ekspresso?
czekolada do picia