Zurek na kefirze ! ? ktos zna przepis??

1. Data: 2002-11-05 11:04:39

Temat: Zurek na kefirze ! ? ktos zna przepis??
Od: "____" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elo!
Szukam przepisu na zurek na kefirze. Zawsze jadam taki w Zakopanym ale NIKT
mi nie chce zdradzic tajemnicy przygotowania takowego. A jest
SUUUUUPPPPEEERRRRRRR!
Gdzie znajde przepis? Moze ktos mi podpowiedziec???
Z goory dziekuje!!!

TW

1. Data: 2002-11-05 18:24:30

Temat: Re: Zurek na kefirze ! ? ktos zna przepis??
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Na kefirze? Moze i na kefirze - ja przygotowuję go na maslance :-)) A dzieje sie to
tak:

Ugotowac wywar z kosci i wloszczyzny. Przecedzic i ugotowac w nim pokrojone
ziemniaki. Wrzacy zestawic z ognia i dodac do niego zageszczona maka maslanke w
ilosci odpowiadajacej ilosci wywaru. Dokladnie roztrzepac, osolic, dodac kminek,
zaprawic kwasna (koniecznie!) smietana. Ziemniaki mozna ugotowac tez osobno i podac
ze skwareczkami. Uummm... :-))))

Mozna tez inaczej:

2 litry maslanki roztrzepac dokladnie, wlac do emaliowanego garnka i zagotowac z 3-4
galazkami kopru. 1 cebule przesmazyc pokrojona w kostke na 2 lyzkach masla, dodac 15
dkg dobrze uwedzonej kielbasy pokrojonej w kostke i po dalszym podsamzeniu
wszystkiego dodac do maslanki. Dodac siekany swiezy estragon (ewentualnie suszony),
posolic, popieprzyc i poslodzic do smaku. Na koniec zagescic szklanka smietany
(kwasnej!) zmieszanej z dwoma lyzkami maki. Podawac z ziemniakami! Mniami.....

Chyba juz wiem, co zrobie staremu jutro na obiad! :-)))

Pzdr

Kundzia

1. Data: 2002-11-05 19:03:51

Od: "Kochatek" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy że żurek nie koniecznie musi być z zakwasem ??

Kochatek

1. Data: 2002-11-05 20:05:28

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kochatek <a...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aq94m1$mrc$...@n...telbank.pl...
> To znaczy że żurek nie koniecznie musi być z zakwasem ??

bo to nie zurek a polewka

anya

1. Data: 2002-11-05 20:38:15

Od: "Kochatek" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polewka na żurek, taki klasyczny żurek?

1. Data: 2002-11-06 14:07:26

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kochatek <a...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aq9a6v$n59$...@n...telbank.pl...
> Polewka na żurek, taki klasyczny żurek?

zurek to zurek a polewka to polewka:-)

anya

1. Data: 2002-11-06 18:02:02

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy że żurek nie koniecznie musi być z zakwasem ??

Kefir z zakwasem?! A do tego cytrynka i ocet... ;-))

Pzdr

Kundzia

1. Data: 2002-11-07 09:34:50

Od: "Adas" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak to zrobić M.K.
Użytkownik "____" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> SUUUUUPPPPEEERRRRRRR!
> Gdzie znajde przepis? Moze ktos mi podpowiedziec???

OFICJALNE PRZEPROSINY!!!!!!!!
czas szarlotek (P)
jeszcze raz..ciasto z dodt. malibu..
[sprzedam] Karta SecureDigital (SD) 128MB Sandisk, 5 lat gwarancji, 400zl!!!
ciasto z malibu i czerwonych grejfrutów...