"Zwątpiłam w jakąkolwiek przyszłość... i w przeszłość."

1. Data: 2011-10-21 00:40:16

Temat: "Zwątpiłam w jakąkolwiek przyszłość... i w przeszłość."
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cecilia Landau, bohaterka i współnarratorka reportażu zakończonego przed
chwilą w TVP1, wracająca w nim do miejsc tragicznie naznaczonych
cierpieniem, kiedy wyszła z koszmaru, ocalała jako jedyna z żydowskiej
rodziny Landau (matka mgr anglistyki, ojciec przesiębiorca) i jako jedna z
trzech(!!!) osób ocalałych z 1100(!!!) przewożonych transportem do obozu
śmierci Sachsenhausen...

Reportaż dokumentalnobiograficzny o Himmlerze, przeplatany jej
wspomnieniami o koszmarze, który dział się z nią i na jej oczach - gehenna
i śmierć rodziców, rodzeństwa, bliskich i przyjaciół...
Jedna z ostatnich scen wspomnieniowych: w wagonie bydlęcym, po stracie
matki i siostry jako ostatnich bliskich, jadąc do kolejnego obozu, odarta z
resztek materialnej i psychicznej tożsamości, bo udręczona i bez żadnej
rzeczy osobistej, kiedy już nic prócz własnej pamięci nie mogło jej łączyć
ze światem jaki znała kiedyś, stłoczona pośród ludzkiego szaleństwa,
strachu i bólu "...zwątpiłam w jakąkolwiek przyszłość... i w przeszłość" -
mówi w reportażu Cecilia.

Ostatnie zdanie reportażu:
"Cecilia Landau do dziś nie wybaczyła Niemcom tego, co zrobili jej i jej
bliskim. Nie może uwierzyć, jak to wszystko mogło się stać - Niemcy byli
przecież takim kulturalnym narodem..."

Wypowiedź jednego ze zbrodniarzy nazistowskich, zacytowana w programie:
"Gdyby nie to, że byli wokół ludzie, którzy _TO_ robili, ja w normalnym
życiu
nigdybym takich rzeczy nie robił, nie dopuściłbym, aby zabijano ludzi."

Właśnie tak to działa!

"...byli przecież takim kulturalnym narodem..."
Znowu są, nieprawdaż? Tak jak kiedyś, przed _TYM_...
--
XL psychologicznie... ale nie tylko. Nie tylko!

2. Data: 2011-10-21 01:29:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Oct 2011 02:40:16 +0200, Ikselka napisał(a):

> Cecilia Landau,

Cecilia Landau (1903 - 1979)
Born on 29 Oct 1903 to Alexander Landau and Dora Wolf. Cecilia married Bert
Miller and had 2 children. She passed away on 3 Jan 1979 in Phila,
Pennsylvania, USA.
http://records.ancestry.com/Cecilia_Landau_records.a
shx?pid=178825217

> [...]
> trzech(!!!) osób ocalałych z 1100(!!!) przewożonych transportem do obozu

Bergen-Belsen...

http://www.webtran.com/lucille/author.htm
--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

3. Data: 2011-10-21 06:25:18

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
>

> Właśnie tak to działa!
>
> "...byli przecież takim kulturalnym narodem..."
> Znowu są, nieprawdaż? Tak jak kiedyś, przed _TYM_...

_TO_ dotyczy _NIE_ TYLKO Niemców. Ale generalnie _LUDZI_.

Qra

4. Data: 2011-10-21 07:15:05

Od: TheDevineMe <d...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:
> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> _TO_ dotyczy _NIE_ TYLKO Niemców. Ale generalnie _LUDZI_.
>
> Qra

... ale teraz jest taki trend aby sztucznie utrzymywac ta nienawisc
na powierzchni (sick of it all!).

--

...............The Devine...............
" No pleasure is a bad thing in itself."

5. Data: 2011-10-21 07:20:43

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-21 02:40, Ikselka pisze:

> [...]
> trzech(!!!) osób ocalałych z 1100(!!!) przewożonych transportem do obozu

Ale roznych i wielu zastrzezen co do zydow datowanych praktycznie od
Starego Testamentu, to bohaterka raczej nie dostrzega.
Jakiez to znamienne.

6. Data: 2011-10-21 08:45:17

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak"

> _TO_ dotyczy _NIE_ TYLKO Niemców. Ale generalnie _LUDZI_.

Tak zwane milgram'y ludzkości ;)

pzdr
olo

7. Data: 2011-10-21 09:55:40

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> _TO_ dotyczy _NIE_ TYLKO Niemców. Ale generalnie _LUDZI_.

WATPIE CZY POJMIE

8. Data: 2011-10-21 11:34:34

Od: "K." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 21, 1:40 am, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Właśnie tak to działa!

Tak nie tylko TO działa, czy działało.

9. Data: 2011-10-21 11:58:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:25:18 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> _TO_ dotyczy _NIE_ TYLKO Niemców. Ale generalnie _LUDZI_.

Nie.
To dotyczy Niemców i tylko Niemców. Tylko w tym narodzie wystąpiła
zbiorowa=powszechna i trwała histeria uwielbienia dla nazizmu. Tylko w tym
narodzie idea masowej(sic!) zagłady przybrała postać realną, wcielaną w
życie konsekwentnie i planowo przez uruchomienie całej machiny ludzkiej i
technicznej oraz technologicznej.

Nie pozwolę Ci wtapiać odpowiedzialności Niemców w anonimowy tłum
ogólnoludzki! Miliony ludzkich istnień stoją za moimi słowami.

10. Data: 2011-10-21 11:58:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Oct 2011 11:55:40 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> WATPIE CZY POJMIE

NIGDY, cepie.
--
[...]

Re: WHY MUSLIMS BELIEVE THAT ISLAM IS THE TRUTH ????????????
Wasze ulubione ?
No w końcu ...
Kurde Dębski
post testowy