Zwierzę zwane kobieta

1. Data: 2002-10-11 09:35:10

Temat: Zwierzę zwane kobieta
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Araki to kobiety. "Fotograf, który nie fotografuje kobiet, nie jest fotografem.
Spotkanie z kobietą uczy więcej niż czytanie Balzaka. Zbudowałem moje życie
dzięki poznawaniu kobiet, i właściwie od szkoły podstawowej rzadko sięgam po
książki."
(http://muzyka.onet.pl/fluid/1097745,1112,1,artykul.
html)

Jak to jest, że kobieta traktowana jest często jako inny gatunek człowieka?
Przypisuje jej się jakies tam cechy, wśród których jest jakaś tam nieokreślona
tajemnica. Czy to niewiedza czy hołdowanie mitowi? Czy więcej jest wątków
typu "Jak zrozumieć mężczyzn?" czy może "Kobiety, kto je zrozumie?"

kohol

1. Data: 2002-10-11 10:08:12

Temat: Re: Zwierzę zwane kobieta
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tajemnica. Czy to niewiedza czy hołdowanie mitowi? Czy więcej jest wątków
> typu "Jak zrozumieć mężczyzn?" czy może "Kobiety, kto je zrozumie?"

Araki - intelekt nieskażony.

Bacha. ;)

1. Data: 2002-10-11 10:57:36

Od: luke <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@n...onet.pl> k...@p...onet.pl
napisał(a):

> Jak to jest, że kobieta traktowana jest często jako inny gatunek człowieka?
> Przypisuje jej się jakies tam cechy, wśród których jest jakaś tam
> nieokreślona tajemnica. Czy to niewiedza czy hołdowanie mitowi?

hobby. poza tym mężczyźni częściej są bardziej ciekawi świata,
a że kobiety postępują przeważnie bardziej zawile w swoich poczynaniach i
decyzjach więc hobby to jest ciekawsze niż sytuacja odwrotna.
jakieś hobby trzeba mieć;)

> Czy więcej jest wątków
> typu "Jak zrozumieć mężczyzn?" czy może "Kobiety, kto je zrozumie?"

jak kobieta nie rozumie facetów to naprawde z nią źle;)

Luke

1. Data: 2002-10-11 11:49:44

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

kohol:

> Jak to jest, że kobieta traktowana jest często jako inny gatunek człowieka?
> Przypisuje jej się jakies tam cechy, wśród których jest jakaś tam
> nieokreślona tajemnica. Czy to niewiedza czy hołdowanie mitowi?

Czlowiek jest ciekawy innych ludzi, a dla mezczyzny najciekawszym czlowiekiem,
innym niz on sam, jest, z pewnych wzgledow, kobieta.

Jej odmiennosc np. biologiczna jest wyrazna, rodzi ona przypuszczenie, ze
rowniez jej swiat wewnetrzny jest tez odmienny.

Kazdy czowiek inaczej postrzega swiat, ma inne doswiadczenia, inaczej reaguje i
inaczej dziala. Jestesmy skolonni wierzyc uproszczeniu, ze ludzie do nas
podobni nie roznia sie od nas tak bardzo, jak ci odmienni.

Odmienny - z punktu widzenia biologicznego przetrwania - to równiez
nieoswojony, potencjalnie niebezpieczny. Dopiero w miare poznawania niepewnosc
co do zagrozenia ze strony obcego jest redukowana.

Kazdy ma swoje miejsce na skali: ufnosc <-> nieufnosc wobec swiata zewnetrznego.

Mozna sie zastanawiac, czy kobieta jest faktycznie zagrozeniem dla mezczyzny -
porownujac ja (inspirujac sie tytulem watku) z groznym zwierzeciem albo
podejrzanym typem o zmierzchu itp. - taka hipoteza wydaje sie bledna.

Choc mozna raczej wykluczyc fizyczne zagrozenie to jednak np. przewijajace sie
na psp wypowiedzi, ze niektore kobiety sprawiaja bol itp wskazuja ze dla
niektorych, w pewnym zakresie, sa one zrodlem zagrozenia nie tylko jako
poszczegolne osoby ale wszystkie kobiety. Tak tworzy sie uogólnienie.

A przeciez plec to tylko jedno z mozliwych kryteriow oceny, czy ktos/cos
zagraza nam z racji przynaleznosci do tej czy innej grupy.

Stereotyp mozna stworzyc z wszystkiego choc im wyrazniejsze kryterium tym
stereotyp 'lepszy'.

tak to jest MZ

pozdrawiam:)
--
Zelig9

1. Data: 2002-10-11 11:58:37

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czlowiek jest ciekawy innych ludzi, a dla mezczyzny najciekawszym
czlowiekiem,
> innym niz on sam, jest, z pewnych wzgledow, kobieta.

Zgadzam się, chodzi mi jednak o to, czy przypadkiem nie jest więcej tego
męskiego "zastanawiania się" nad kobietami niż kobiecego nad mężczyznami? Czy
wynika to tylko ze zrozumienia mężczyzn przez kobiety, a może z ich lenistwa? A
może to tylko stereotyp, który powiela np. pan Linda, marudząc w
telewizji "Kobiety, no kto je zrozumie?"?

kohol

1. Data: 2002-10-11 12:55:31

Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:
[..]
> Jak to jest, że kobieta traktowana jest często jako inny gatunek człowieka?
[..]

Może niektórzy nie mieli siostry??
I stąd im się wydaje, że kobieta to dziw natury, unosi się nad powierzchnią
ziemi i broń Boże nie musi chodzić do ubikacji.

Potem właśnie wychodzą takie perełki ;((

pozdrawiam
Arek

--
http://www.sti.org.pl/0-700.htm

1. Data: 2002-10-11 13:01:50

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

kohol:

> Zgadzam się, chodzi mi jednak o to, czy przypadkiem nie jest więcej tego
> męskiego "zastanawiania się" nad kobietami niż kobiecego nad mężczyznami?

Jezeli chcemy byc konsekwentni i uniknac stereotypowego myslenia musimy
niestety uznac, ze rozni ludzie maja roznie ;)

Gdyby byly jakies wiarygodne statystyki moze udaloby sie wyprowadzic jakies
racjonalne uogolnienie.

A tak niezobowiazujaco, to musze przyznac ze nie wiem czego jest wiecej, nie
wiem nawet ile sam sie nad tym zastanawiam (proces myslowy fika i bryka na
wszystkie strony;) )

> Czy
> wynika to tylko ze zrozumienia mężczyzn przez kobiety, a może z ich lenistwa?

Moze z trudnosci komunikacyjnych mezczyzna - kobieta lub szerzej: czlowiek -
czlowiek?

Trudno 'wchlonac' proces myslowy innego czlowieka, ba, trudno przekazac
dokladnie co sie mysli i jak sie mysli.

Choc chwile, gdy czujemy, ze myslimy dokladnie tak samo i o tym samym w tej
samej chwili co np. ukochana osoba, sa wspaniale :)

A na co dzien dominuja wlasne wyobrazenia o tym, co mysli druga osoba - na nie
latwo projektowac to i owo.

> A może to tylko stereotyp, który powiela np. pan Linda, marudząc w
> telewizji "Kobiety, no kto je zrozumie?"?

Jezeli sie zaklada, ze mozna kogos drugiego calkowicie pojac, to przy
powazniejszym problemie ze zrozumieniem mozna sie poddac i stwierdzic, ze sie
nie da wogole zrozumiec.

Chyba prawda jest gdzies posrodku.
MZ zdaniem jednak zawsze powinno sie starac i pokornie znosic przygodne
porazki :)

pozdrawiam :)
--
Zelig9

1. Data: 2002-10-11 13:10:29

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby byly jakies wiarygodne statystyki moze udaloby sie wyprowadzic jakies
> racjonalne uogolnienie.

No tak, chciałam nawet policzyć tu wątki o kobietach i mężczyznach, ale
zrezygnowałam.
Słyszałam, że kobiety mają różne specjalne, całkiem niezłe fora i pisma dla
siebie, a mężczyźni nie (ich pisma typu Playboy, CKM, Forma czu jakieś tam inne
są niejako "na siłę"), bo kobiety mają wiele tematów, które łączą wiele z nich,
a co do mężczyzn - czy każdy MUSI interesować się samochodami, piłką nożną,
karabinami i piwem?

> Moze z trudnosci komunikacyjnych mezczyzna - kobieta lub szerzej: czlowiek -
> czlowiek?

Ha, to każdy konflikt i dyskusję można do tego sprowadzić :D

kohol :)

1. Data: 2002-10-11 13:30:21

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <3...@n...onet.pl>,
szanowna kol. k...@p...onet.pl pisze, ze:
<...>
> a co do mężczyzn - czy każdy MUSI interesować się samochodami, piłką nożną,
> karabinami i piwem?

wszystkimi tymi rzeczami naraz nie, ale najczesciej kazdy, przynajmnej
okresowo, interesuje sie kobietami.
Przyczym chyba rzadko udaje mu sie realizowac tez zaiteresowania jedynie
dzieki prasie czy literaturze, zeby nie wiem jak bardzo tematycznej
;-)

--
Marsel

1. Data: 2002-10-11 14:15:57

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam, że kobiety mają różne specjalne, całkiem niezłe fora i pisma
dla
> siebie, a mężczyźni nie

Po prostu kobiety są na tyle nietypowe, że trzeba dla nich tworzyć nawet
jakieś osobne fora, gazety, itd., podczas gdy mężczyźni kontentują się
normalnymi gazetami, normalnymi forami, itd. ;) To o czym piszezz jest
zaprzeczeniem Twojej tezy...

JGrabowski

PS. Gdyby mężczyźni nie interesowali się samochodami, to czym by
jeździły kobiety?

JG

re: psycholog za free
RE: Dzień ddobry