Zyrtec czy Claritine?

1. Data: 2002-11-19 14:57:25

Temat: Zyrtec czy Claritine?
Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam mętlik w głowie. Mój synek (3,5 roku) kiedy miał 1 rok z powodu alergii
dostał Zyrtec, po ok. 2 miesiącach pani doktor zmieniła go na Claritinę
tłumacząc, że to nowocześniejszy lek, itp. Wczoraj byliśmy u alergologa,
który znów zmienił na Zyrtec - dementując fakt nowocześności i twierdząc, że
Zyrtec jest raczej dla młodszych dzieci a Claritina dla starszych dzieci i
dorosłych. Z kolei równolatka mojego synka - leczona u innej pani alergolog
dostaje Claritinę, bo po Zyrtecu zwiększa się łaknienie, a po Claritinie
nie. Czy rzeczywiście są jakieś wskazania wiekowe w podawaniu tych leków?

Mam jeszcze prośbę: badanie IgE total zrobione w ub. roku wykazało 55,8
(norma dla dzieci 1-9 wynosi 50) wszyscy lekarze do tej pory twierdzili, że
alergii nie ma, natomiast pan alergolog stwierdził, że z wyników widać
ewidentnie alergię.
Będę wdzięczna za wszelkie uwagi
Kama

2. Data: 2002-11-19 15:24:45

Temat: Odp: Zyrtec czy Claritine?
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z autopsji - Claritine nie powoduje objawów ubocznych typu senność,
zwiększony apetyt. Zyrtec minimalnie, ale jednak.

BTW - lekarze często przepisuja leki kierując się ilością wizyt firm
farmaceutycznych u ww., niż zasobnością kieszeni pacjentów.

I drodzy lekarze nie przeczcie, bo nie dalej jak wczoraj byłam u
internisty (notabene świetnego) i siedząc w poczekalni z moim lubym,
który wyrwał się z firmy (koszulka, krawacik, elegancka teczka)
zostaliśmy zagadnięci przez lekarza - "Państwo z firmy???".

Ehhh, że tak nikt mi nie chce nic za darmo...

pozdr

cherokee z wirusowym zapaleniem gardła i alergią na prawie wszystko

3. Data: 2002-11-19 15:47:32

Temat: Re: Zyrtec czy Claritine?
Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z autopsji - Claritine nie powoduje objawów ubocznych typu senność,
> zwiększony apetyt. Zyrtec minimalnie, ale jednak.

Z autopsji, czyli brałaś oba środki, a dlaczego zmieniłaś? Czy zauważyłaś,
że np. jeden działa lepiej? Do tej pory Wojtek dostawał Claritinę i kaszlał,
od wczoraj dostaje Zyrtec i kaszle zdecydowanie mniej.

> BTW - lekarze często przepisuja leki kierując się ilością wizyt firm
> farmaceutycznych u ww., niż zasobnością kieszeni pacjentów.

To też przerabiałam, kilka razy wściekła czekałam pod gabinetem na wizytę, a
u pani doktor państwo z firmy..., albo czekałam a pani doktor na "bankiecie"
w pokoju lekarskim. Dodam, że mój synek do cierpliwych nie należy.

Kama

4. Data: 2002-11-19 16:03:13

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kaszlał,
> od wczoraj dostaje Zyrtec i kaszle zdecydowanie mniej.

Hmmm, w zasadzie staram się jak najmniej brac środków na alergię.
Ale jeśli po Zyrtecu mniej kaszle, to może zwyczajnie jest to
silniejszy środek.
No bo Claritine chyba można bez recepty kupić, a Zyrtec nie.

Kiedyś dawno, przed wojną:))))) brałam Hismanal, to była w ogóle
porażka.
Jakbym naćpana ciągle chodziła.

Swoją droga z alergią to tak trzeba metoda prób i błedów. A i tak nie
wygrasz.

pozdrowienia

cherokee

5. Data: 2002-11-19 19:03:00

Od: "Kropelka*" <k...@u...niewinne.serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
że
> alergii nie ma, natomiast pan alergolog stwierdził, że z wyników widać

Ja po 2 sezonach brania zyrtecu uczylilam sie na niego!!! potem dostalam
hismanal ale to totalna porazka rownie dobrze mozna przespac cale zycie.
Pozniej pojawily sie leki typu claritine. Najpierw samo claritine bralam
pozniej tansze preparaty.Nie wiem czy zauwazyliscie ale wszystkie alerteki
itp zawieraja dokladnie ta sama dawke tego samego skladnika. Tylko cena
rozni sie znacznie. Warto posprawdzac co najtansze.
Jesli chodzi o recepte to wiele razy jak chcialam claritine nie sprzedano mi
jej mowiac ze jest na recepte tylko. Chociaz wiekszosc specjalnie sie do
tego nie stosuje. Podobnie jak zyrec kupowalam wiele razy bez recepty.
Kropelka

6. Data: 2002-11-19 19:17:27

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> No bo Claritine chyba można bez recepty kupić, a Zyrtec nie.
Akurat 7 tabletek Zytrecu jest bez recepty. Claritiny nie kupisz bez recepty-
jedynie jej odpowiedniki innych firm w opakowaniach po 7tbl.

7. Data: 2002-11-19 19:24:10

Od: j...@g...pl (Jacek) szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd naskrobał:
>Kiedyś dawno, przed wojną:))))) brałam Hismanal, to była w ogóle
>porażka.
>Jakbym naćpana ciągle chodziła.

Ha, a kto zaczynał od Alerganu S?! To była dopiero trutka...hismanal
to był prawdziwy skok, a te dzisiejsze specyfiki! Nic, tylko być
alergikiem, czysta przyjemność ;)

Jacek

8. Data: 2002-11-20 09:07:45

Od: "piccolo" <piccolo(antyspam)@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

To może nie mieć zastosowania u innych, ale ja byłem senny po większości
preparatów - Zyrtec, Telfast, Loratyna i inne. Skończyłem na Rotadinie,
który nie powoduje u mnie senności chociaż (o dziwo) jest na tej samej
substancji czynnej co Loratyna.

--
piccolo
http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu

9. Data: 2002-11-20 09:46:31

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zyrtec ma wiecej skutkow ubocznych.
Po Claritine czulam sie bardzo dobrze :)
Warto wiedziec ze w aptekach jest duuuzo tanszy odpowiednik (bo na
recepte) tabletek Claritine (z tego co pamietam oparty na tej samej
substancji czynnej i takze nie wywolujacy skutkow ubocznych)
jest to Rotadin - po co przeplacac :)

m3duz4

10. Data: 2002-11-20 10:07:24

Od: "Inka" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piccolo" <piccolo(antyspam)@z.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> preparatów - Zyrtec, Telfast, Loratyna i inne. Skończyłem na Rotadinie,
> który nie powoduje u mnie senności chociaż (o dziwo) jest na tej samej

A ja jestem senna i do tego przumuluna po wszystkim co zawiera cetyryzyne
lub loratadyne. Dodatek pseudoefedryny do powyzszych substancji (zwlaszcza
do loratadyny - Clarinase) sprawia, ze serce mi mocno wali, nie moge spac i
jestem agresywna. Telfast jest dla mnie jedynym rozwiazaniem, aczkolwiek nie
jest najtanszy i nie byl testowany na dzieciach ponizej 12 roku zycia.
Przemara

co zrobic ? Mersilon
Udary mózgu - opisy, rehabilitacja
ZIPRASIDOL - szukam informacji o leku