Zyrtec i Ketotifen

1. Data: 2001-02-07 12:44:41

Temat: Zyrtec i Ketotifen
Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna/jest wskazane/nie nalezy zazywac razem podane wyzej leki ???
Dzieki
Asia

2. Data: 2001-02-08 13:25:27

Temat: Re: Zyrtec i Ketotifen
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Feb 2001, Asia Bugla wrote:

> Czy mozna/jest wskazane/nie nalezy zazywac razem podane wyzej leki ???
> Dzieki

ale z jakich wskazan?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-02-08 13:27:35

Temat: Odp: Zyrtec i Ketotifen
Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.31.0102081425140.2048-100000@doro
ta.am.torun.pl...

> ale z jakich wskazan?
>
> P.

Domyslam sie, ze chodzi Ci o to , kto zapisal te leki, tak ? Zapisal je
alergolog po zdiagnozowaniu alergii pokarmowej u 2-letniego dziecka
objawiajacej sie tylko AZS bez zadnych "sensacji" zoladkowo-jelitowych. Oba
leki maja dzialanie przeciwhistaminowe i stad moje pytanie.
Asia

4. Data: 2001-02-11 14:27:13

Od: "Yosarian" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Oba
> leki maja dzialanie przeciwhistaminowe i stad moje pytanie.

Dziwię się że przepisał obydwa bo mają podobne działanie. Ketotifen jes
znany też pod nazwą Zaditen; Pozitan
Obydwa (Zaditen, Zyrtec) są używane też w profilaktyce alergii pyłkowej
(drzewa, kwiaty, trawy ...).Zabobiegają degranulacji komórki tucznej w
płucach i uwalnianiu chyba tzw. mediatorow zapalnych. Kiedyś brałem Zaditen
ale powodował u mnie silną senność. Jego skuteczność była też dydkusyjna.
Odkąd biorę Zyrtec jest O.K. Zresztą jest on chyba lekiem nowszej generacji.
branie Zyrtca i Ketotifenu myślę że nie zaszkodzi ale też i nie pomoże.
Kiedyś, zamiast jednej tabletki na 24 h pobrałem dwie (pylki bardzo mnie
atakowały), bez efektu. Spróbuj podawać dziecku sam Zyrtec i oserwuj efekty,
to samo możesz zrebić z tym drugim. Łykanie obydwu to jakieś
nieporozumienie.
pozdr.

5. Data: 2001-02-12 10:21:20

Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yosarian <y...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9667cv$8t3$...@n...tpi.pl...

> [...]
> (drzewa, kwiaty, trawy ...).Zabobiegają degranulacji komórki tucznej w
> płucach i uwalnianiu chyba tzw. mediatorow zapalnych.

Wiem, wiem.... :-)

> branie Zyrtca i Ketotifenu myślę że nie zaszkodzi ale też i nie pomoże.

Widzisz, nie jestem tak do konca pewna tego " nie zaszkodzi". Dziecko ma
_dwa_ lata (11kg) i uklad odpornosciowy nie jest jeszcze do konca
wyksztalcony

> Kiedyś, zamiast jednej tabletki na 24 h pobrałem dwie (pylki bardzo mnie
> atakowały), bez efektu. Spróbuj podawać dziecku sam Zyrtec i oserwuj
efekty,
> to samo możesz zrebić z tym drugim.

A wiesz pa jakim czasie widac tzw. efekty ? W przypadku pylkowicy widac, ze
nie ma kataru, kaszlu ..... a przy alergi pokarmowej, po odstawieniu
alergenow wysypka znika (w zaleznosci od dodatkowych masci) po krotszym lub
dluzszym czasie i skad mam wiedziec, ze to za sprawa jednego lub drugiego
leku a nie _tylko_ po wyeliminowaniu alergenow ? Z drugiej strony Zyrtec
stosuje sie przynajmniej przez 6 tygodni a Ketotifen przez 3 miesiace, wiec
jak dlugo mam eksperymentowac ? Z kolejnej strony, moim zdaniem, nie ma
sensu podawac alergenow i lekow antyalergicznych, zas lekarz (dr n. med.,
adiunkt....) uwaza, ze to wlasnie o to chodzi: nie ograniczac diety i
podawac leki. Cos pokretna ta medycyna albo ja zupelnie zle rozumuje.

>Łykanie obydwu to jakieś
> nieporozumienie.

Tez tak mysle :-)

> pozdr.
Asia

6. Data: 2001-02-13 23:13:25

Od: "Yosarian" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzisz, nie jestem tak do konca pewna tego " nie zaszkodzi". Dziecko ma
> _dwa_ lata (11kg) i uklad odpornosciowy nie jest jeszcze do konca
> wyksztalcony

Chyba jednak trochę mylisz pojęcia, system odpornościowy jest odpowiedzialny
za radzenie sobie z bakteriami wirusami i temu podobnymi a reakcja
uczuleniowa którą mają alergicy to jakiś rodzaj wady ... może genetycznej. U
mnie objawy alergii zaobserwowano w drugim roku życia. Reakcje alergiczne
pogarszały ogólne samopoczucie ale moja zachorowalność na choroby wieku
dziecięcego nie była wcale większa niż u zdrowych. Zyrtec i inni blokuje
pewne niewłaściwe reakcjie organizmu

> A wiesz pa jakim czasie widac tzw. efekty ? W przypadku pylkowicy widac,
ze
> nie ma kataru, kaszlu .....

Zgadza się reakcja jes już po około 30 minutach

> [...]
> leku a nie _tylko_ po wyeliminowaniu alergenow ? Z drugiej strony Zyrtec
> stosuje sie przynajmniej przez 6 tygodni

Wydaje mi się że reakcja powinna wystąpić dużo dużo szybciej wszak ich
działanie polega na blokowaniu pewnego czynnika

> Z kolejnej strony, moim zdaniem, nie ma
> sensu podawac alergenow i lekow antyalergicznych

Ci co mają pyłkowicę tak właśnie zyją ...chcąc niechcąc

> zas lekarz (dr n. med.,
> adiunkt....) uwaza, ze to wlasnie o to chodzi: nie ograniczac diety i
> podawac leki.

Bo tak naprawdę takie jest działanie obecnych leków .... no i żeby życ
normalnie ... w miarę
Zyrtec i inii nie wyleczą one tylko usuną objawy alergii lub je zmniejszą,
przestaniesz brać objawy wrócą

> Cos pokretna ta medycyna albo ja zupelnie zle rozumuje.

Pokrętna napewno ale i rozumowania nie zaszkodzi zmienić

Pozdr.
Yosarian

płytki krwi, śledziona
Pytanie
Kołatanie serca
implanty ortopedyczne
Czy Pivmecililnam HCL=Kwas Pipemidynowy (Palin)?