Żywopłot przy przedszkolu - co posadzić?

1. Data: 2005-10-06 21:12:36

Temat: Żywopłot przy przedszkolu - co posadzić?
Od: "Dorota" <d...@T...message.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przedszkole mojego dziecka sąsiaduje z ruchliwą ulicą. Obecnie wzdłuż
płotu (ok 40mb) rośnie luźno kilka drzew (trzy topole włoskie, dwie grusze,
świerk). Chcemy odizolować plac zabaw od ulicy sadząc dwumetrowy (docelowo)
żywopłot. Czynniki oficjalne sugerują tuje w zwartym rządku ;-> . Ja
skłaniam się do żywopłotu mieszanego, nie wymagającego strzyżenia. Np.
luźnej kompozycji kolumnowych iglaków (tuje? jałowce?) uzupełnionej krzewami
liściastymi. Fakt, że dzieci korzystają z placu zabaw przez cały rok
przemawia za roślinami zimozielonymi. Jednak monokultura iglaków działa na
mnie przygnębiająco. ;-)

- Jakie gatunki Waszym zdaniem nalepiej się do tego nadają? Z oczywistych
względów rośliny muszą być nietoksyczne i możliwie odporne na kontakt z
dziećmi.

- Jak gęsto nalezy je sadzić?

--
Dorota

P.S. Żywopłot ma powstać sumptem prywatnym, zatem najbardziej interesują
mnie pomysły... hmmm... racjonalne ekonomicznie ;)

2. Data: 2005-10-06 22:04:03

Temat: Re: Żywopłot przy przedszkolu - co posadzić?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dorota
>
> P.S. Żywopłot ma powstać sumptem prywatnym, zatem najbardziej interesują
> mnie pomysły... hmmm... racjonalne ekonomicznie ;)

> Czynniki oficjalne sugerują tuje w zwartym rządku

Pozdrawia tanio boletus

3. Data: 2005-10-06 22:18:46

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> względów rośliny muszą być nietoksyczne i możliwie
> Dorota

Byle nie cis - bo trujący.

Iglaki to dobry pomysł, bo kłują - więc utrzymają dziatwę na dystans - ale
kłują delikanie - są nieprzyjemne w dotyku - więc krzywdy nie zrobią.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

4. Data: 2005-10-06 22:20:23

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:43459345@news.home.net.pl Dorota
<d...@T...message.pl.invalid> napisał(a):
> [...]
>
> - Jakie gatunki Waszym zdaniem nalepiej się do tego nadają? Z
> oczywistych względów rośliny muszą być nietoksyczne i możliwie

Hejka. Tanio to bedzie ligustr vel liguster lub ałycza. Wada - trzeba
ciąć i formować. Ligustr potrafi nie zrzucić liści na zimę

> - Jak gęsto nalezy je sadzić?

W dwóch rzędach co 50 cm. na przemian.
Pozdrawiam nieekspensywnie Ja...cki

5. Data: 2005-10-07 11:43:03

Od: "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

Dirko zauważył(a), że:

> Hejka. Tanio to bedzie ligustr vel liguster Wada -
> trzeba ciąć i formować. Ligustr potrafi nie zrzucić liści na zimę

Miało być nietoksyczne. A owoce ligustru są. Patrz m.in.:
http://www.ces.ncsu.edu/depts/hort/consumer/poison/L
igusja.htm

Nawet jeśli punkt "Severity" jest napisany nieco na wyrost, to w
przedszkolu bym tego nie sadził.
--
Pozdrawiam :-)
Tomek B

6. Data: 2005-10-07 12:06:12

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> writes:

> Miało być nietoksyczne. A owoce ligustru są. Patrz m.in.:

No to pozostaje beton.

MJ

7. Data: 2005-10-12 10:29:35

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@T...message.pl.invalid> napisał w
> [...]

> P.S. Żywopłot ma powstać sumptem prywatnym, zatem najbardziej interesują
> mnie pomysły... hmmm... racjonalne ekonomicznie ;)

A może kilka odmian pęcherznicy - przecież jest taka piękna. A sadzonki
możecie zrobić sami, więc koszt prawie zerowy (ziemia + np. pojemniki po
śmietanie, jogurcie, kefirze itp)
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2005-10-12 19:24:39

Od: "Janek2" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
na kontakt z dziećmi.

> A może kilka odmian pęcherznicy - przecież jest taka piękna. > Pozdrawiam

błąd w założeniu: pęcherznica owszem ładna i niedroga ale zdecydowanie
"nieodporna na dzieci", nawet jedno a co tu mówić o grupie....
Z roślin odpornych na dzieci polecałbym:
1. Żywopłot z podkładów kolejowych
2. Beton
3. Żelbeton (może być w kwiatki)

Zywopłot (każdy z wymienionych) należy wyposażyć w przypory. Zakładać
poniżej strefy przemarzania gruntu.
Pozdrawiam
Ojciec ogrodnik

9. Data: 2005-10-12 21:54:47

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek2 wrote:

> Z roślin odpornych na dzieci polecałbym:
> [...]

Ażeby ów płot ożywić, należy pomalować jogurtem
i czekać aż porośnie mchem. I żywopłot gotowy.
Oczywiście pojemniki po jogurcie można użyć do
ukorzeniania wspomnianej wyżej pęcherznicy ;).

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

10. Data: 2005-10-13 06:14:46

Od: "MS" <m...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście pojemniki po jogurcie można użyć do
> ukorzeniania wspomnianej wyżej pęcherznicy ;).

A jak ukorzenic ta pecherznice?

wyrocznia wrzosowa
sadzonki winorośli
jesienna galeria