a czy to polska ludowa (PL)? skądże, obywatelska!

1. Data: 2009-05-13 07:49:25

Temat: a czy to polska ludowa (PL)? skądże, obywatelska!
Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Warszawa, 11.05.09

OŚWIADCZENIE

Z niepokojem obserwujemy nasilające się ataki na wolność słowa i badań
naukowych. Ich ukoronowaniem jest uchwala Sądu Najwyższego z dnia 26
marca 2009 (I KZP 35/08), z której wynika, że za publikację informacji
stanowiącej "tajemnice państwową" dziennikarzowi może grozić kara do 5
lat pozbawienia wolności.

Sytuacja, w której Rzeczpospolita Polska z urzędu zaczyna się zajmować
wypowiedziami i publikacjami, a nie rozstrzyganiem sporów w tej materii
na drodze cywilnej, zagraża gwarantowanej przez Konstytucje wolności słowa.

W związku z powyższym zmuszeni jesteśmy dopisać "wolność słowa" do
niezmienionej od 20 lat Misji Centrum im. Adama Smitha i rozszerzyć ją o
ten obszar.

"Misją Centrum jest badanie gospodarki rynkowej i działanie na rzecz
wolnego rynku, zbudowanego na:

* fundamencie wolności i moralności

* prywatnej własności

* swobody umów w granicach prawa

* ograniczonej ingerencji władz publicznych w gospodarkę

* wolności słowa

oraz działanie na rzecz wolnego i odpowiedzialnego społeczeństwa."

20 lat temu Fundatorzy Centrum im. Adama Smitha nie przewidzieli, ze po
60 latach kneblowania wolności wypowiedzi i publikacji, w Niepodległej
Rzeczpospolitej wolne słowo może znowu być zagrożone.

Dzisiaj naprawiamy te, wynikające z nadmiaru wiary i optymizmu,
uchybienie i działania na rzecz wolności słowa dopisujemy do naszej misji.

Zarząd Centrum im. Adama Smitha

Robert Gwiazdowski

Andrzej Sadowski

Ireneusz Jabłoński

Cezary Kaźmierczak

http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
1&id=632

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://trener.blog.pl/

2. Data: 2009-05-13 08:03:01

Temat: Re: a czy to polska ludowa (PL)? skądże, obywatelska!
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@p...pl> wrote in message

Skutki dojscia tego tzw. "liberalizmu" do wladzy.
Bedzie liberalizm owszem, ale w dziedzinach w jakich nam wladza pozwoli :)

Pozdr,
Duch

P.S.
Korwin juz od pewnego czasu zwraca uwage ze ten nowy, wspaniały swiat
(rowniez w wydaniu europejsko-nowoczesnym) zaczyna pomału przypominac
faszyzm czy komunizm. Zaczynam sie z nim zgadzac. Ciekawe co dalej.

3. Data: 2009-05-13 08:13:24

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch <n...@n...com>

[...]
> Korwin juz od pewnego czasu zwraca uwage ze ten nowy, wspaniały swiat
> (rowniez w wydaniu europejsko-nowoczesnym) zaczyna pomału przypominac
> faszyzm czy komunizm. Zaczynam sie z nim zgadzac. Ciekawe co dalej.

Dalej? Zagłosujesz na niego w wyborach prezydenckich! Razem z
pozostałymi stoma tysiącami wierzących.

(Co nie znaczy, że Korwin nie mówi o ważnych sprawach)

Saulo

4. Data: 2009-05-13 08:35:05

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Saulo" <s...@l...po> wrote in message news:gudvf6$3av$1@news.onet.pl...

> Dalej? Zagłosujesz na niego w wyborach prezydenckich! Razem z pozostałymi
> stoma tysiącami wierzących.

Byc moze na niego zagłosuje, jeszcze nie wiem.
Nie kieruje sie zasadą ze
"glosuje na X bo głosuje na niego większość".

Pozdrawiam,
Duch

5. Data: 2009-05-13 08:37:57

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zagłosujesz na niego w wyborach prezydenckich! Razem z pozostałymi stoma
> tysiącami

No właśnie to jest problem....
A moze tych coby zagłosowali, gdyby to miało sens (procentowy) jest więcej?

M.

6. Data: 2009-05-13 08:57:20

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Vilar <v...@U...TO.op.pl>

> No właśnie to jest problem....
> A moze tych coby zagłosowali, gdyby to miało sens (procentowy) jest
> więcej?

Wielkie moooże :)
I co, Ty też zagłosowałabyś?

Saulo, raz zagłosowawszy kiedyś na UPR :), ale głosowanie na Korwina to
już była(by) przesada

7. Data: 2009-05-13 09:06:22

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Saulo, raz zagłosowawszy kiedyś na UPR :), ale głosowanie na Korwina to
> już była(by) przesada

No w sumie masz rację, wyraziłam się....ogólnikowo.
Korwin jest szalony....jednak.
Ale UPR, Michałkiewicz?.....
Ale problem pozostaje ten sam, tak mały elektorat, że głosowanie na nich
jest wyrzucaniem benzyny w błoto (musze pojechać do innej dzielnicy Wawki,
zeby głosowac). M.

8. Data: 2009-05-13 09:10:38

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Vilar <v...@U...TO.op.pl>

> [...]
> Ale problem pozostaje ten sam, tak mały elektorat, że głosowanie na
> nich jest wyrzucaniem benzyny w błoto (musze pojechać do innej

Ano.

Piskorski coś tam próbuje montować dla liberalnych liberałów z mumii SD,
ale jakoś w ten projekt nie wierzę.

Saulo

9. Data: 2009-05-13 09:12:07

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piskorski ma przechlapane w Wawce za przekrety przy Trasie
Siekierkowskiej.....

M.

10. Data: 2009-05-13 09:12:57

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Vilar <v...@U...TO.op.pl>

> Piskorski ma przechlapane w Wawce za przekrety przy Trasie
> Siekierkowskiej.....

Wiem.

Saulo

PSYCHOLOGA