afta czy nowotwór

1. Data: 2007-02-06 20:11:20

Temat: afta czy nowotwór
Od: "d852" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Trochę się boję.
Na podniebieniu, zaraz za językiem, ale jeszcze chyba przed migdałkami
zrobiła mi się jakaś rana.
Nie wiem jak to wygląda, bo nie mogę dojrzeć, ale boli jak cholera - nie
można dotknąć nawet językiem. Rano jak gardło jest bardziej wysuszone,
to pierwsze ruchy językiem wyciskają łzy z oczu. Problem rozrósł się do
takich rozmiarów w ciągu 3 ostatnich tygodni, ale istnieje już chyba z
pół roku. Paliłem papierosy ( od 3 tygodni nie wypaliłem żadnego ).
Próbowałem to płukać wodą z solą, różnymi naparami, ssać tabletki na
gardło. Nic nie pomaga.
Pani laryngolog starej daty tylko rzuciła na to okiem i powiedziała, że
to afta, przepisała jakieś mazidło i powiedziała, że za tydzień
przejdzie. W ogóle potraktowała mnie z przymrużeniem oka, jakbym chciał
wyłudzić L4 ( w ogóle go nie potrzebowałem ). Nie chciała słuchać moich
obaw czy to napewno nic poważniejszego.

Mam się uspokoić, czy można pomylić aftę z nowotworem ? Mój wujek zmarł
na raka języka a ojciec na czerniaka.
Trochę długie, ale może Ktoś przeczytał.

2. Data: 2007-02-07 08:50:51

Temat: Re: afta czy nowotwór
Od: "DemonHunter" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lut, 21:11, "d852" <d...@p...onet.pl> wrote:

> Mam się uspokoić, czy można pomylić aftę z nowotworem ? Mój wujek zmarł
> na raka języka a ojciec na czerniaka.
> Trochę długie, ale może Ktoś przeczytał.

Pewnie, że się uspokój :) A jak ma Ci to pomóc, to idź do 2 lekarza.
Ja tylko napiszę to co akurat przypadkiem, wczoraj, przeczytałam w
ulotce Nicorette w dziale "objawy uboczne". Było tam napisane, że u
pacjentów obserwowano afty w jamie ustnej, ale były one związane z
zaprzestaniem palenia, a nie z Nicorette, i nie do końca jasne jest co
je powoduje (tak napisali).
Broń boże nie namawiam, zebys zaczął palić! Ale może to Ci się
nasiliło po rzuceniu fajek, a nie na odwrót?
Pzdr. :)

3. Data: 2007-02-07 18:45:14

Od: "d852" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DemonHunter wrote:

> Pewnie, że się uspokój :) A jak ma Ci to pomóc, to idź do 2 lekarza.

Tak zrobię, chciałem się tylko poradzić w międzyczasie.
Sugerujesz, że jednak afty na przełyku nie da się pomylić z nowotworem ?
Wolałbym, żeby tak było. Dzięki.

Interpretacja wyników ast i alt
jak się nazywa to badanie?
!!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Uwłaszczenie lekarzy na bankrutujących szpitalach...?
Ból po prawej stronie klatki piersiowej