altana - z jakiego drewna - mokrego?

1. Data: 2006-05-11 08:07:21

Temat: altana - z jakiego drewna - mokrego?
Od: "mee" <m...@r...ru> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zaczałem szukać drewna na altankę ogrodową w swoich okolicach. Składy
proponują mi drewno niewysuszone. Innego nie mają (panie, w suszarni to
suszymy po 40 kubików, inaczej się nie opłaca, pańskie 2 to za mało).
czy mozna budować altane z mokrego? czy konie3cznie trzeba je wysuszyć (sam
pan wysuszy, po pół roku już będzie ok). Więc czy mam szansę na altanę w tym
roku :(?
Druga sprawa: zabezpieczenie drewna. "Robimy po 120 zł/kubik, ale jak na
altanę to deszcz panu wypłucze, to nadaje się na dachy, lepiej pomalować
czyms" - takie info ze składu drewna dostałem. Czym malować?

pozdr
mee

2. Data: 2006-05-11 10:06:40

Temat: Re: altana - z jakiego drewna - mokrego?
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mee napisał(a):
> Witam!
>
> Zaczałem szukać drewna na altankę ogrodową w swoich okolicach. Składy
> proponują mi drewno niewysuszone.

Składy przytartaczne? Spytaj kiedy bylo sciete.

> Innego nie mają (panie, w suszarni to suszymy po 40 kubików,
> inaczej się nie opłaca, pańskie 2 to za mało).

Po co ci drewno wysuszone w suszarni skoro ma stac na dworze?

> czy mozna budować altane z mokrego? czy konie3cznie trzeba je wysuszyć (sam
> pan wysuszy, po pół roku już będzie ok). Więc czy mam szansę na altanę w tym
> roku :(?

Masz szansę jak je odpowiednio wysuszysz. Jakie to drewno? Świerk czy sosna?

> Druga sprawa: zabezpieczenie drewna. "Robimy po 120 zł/kubik, ale jak na
> altanę to deszcz panu wypłucze, to nadaje się na dachy, lepiej pomalować
> czyms" - takie info ze składu drewna dostałem. Czym malować?

To znajdziesz w archiwum grupy.
Zresztą jakie chcesz zrobić zabezpieczenie? Przeciwogniowe?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-05-11 10:23:33

Od: "mee" <m...@r...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Składy przytartaczne? Spytaj kiedy bylo sciete.

W zasadzie wiekszości "wczoraj" :-) "Ruch panie taki, że nie ma kiedy
suszyć". Od tygodnia do 2 tygodni - wiec chyba raczej mokre.

> Po co ci drewno wysuszone w suszarni skoro ma stac na dworze?

Więc może schnąć zmontowane, tak?

> Zresztą jakie chcesz zrobić zabezpieczenie? Przeciwogniowe?

Przeciwogniowe to będzie tylko ten blaszany okap z kominem i podłoga z
kostki. Drzewa nie zamierzam zabezpieczać przed ogniem - gdyby - odpukac coś
to bedzie najwyzej duży ogienek.
Zabezpieczyć chcę przed robalami, gniciem, czy przed czym tam sie zabepiecza
drewno - mi wszytsko jedno, chce zeby stało możliwie długo i się nie
rozpadło :-)

pozdr
mee

4. Data: 2006-05-11 10:32:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mee napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl>
> W zasadzie wiekszości "wczoraj" :-) "Ruch panie taki, że nie ma kiedy
> suszyć". Od tygodnia do 2 tygodni - wiec chyba raczej mokre.

Mokre to poznasz dotykając reką, nawet po barwie i ciężarze.

> Więc może schnąć zmontowane, tak?

Nie do końca, najpierw jak swieże to jednak musi odleżeć bo inaczej
bedzie ci pracować w konstrukcji i sie powygina w chinskie osiem.

> Przeciwogniowe to będzie tylko ten blaszany okap z kominem i podłoga z
> kostki. Drzewa nie zamierzam zabezpieczać przed ogniem - gdyby - odpukac coś
> to bedzie najwyzej duży ogienek.

Przeciwogniowo zabezpiecza sie na mokro, więc to jest ten odpowiedni moment.
Potem sie suszy.

> Zabezpieczyć chcę przed robalami, gniciem, czy przed czym tam sie zabepiecza
> drewno - mi wszytsko jedno, chce zeby stało możliwie długo i się nie
> rozpadło :-)

Na to są odpowiednie preparaty ale przynajmniej na podeschniete drewno.
Nadal nie piszesz jakie to drewno.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-05-11 10:35:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-05-11 10:48:12

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na altanę to wystarczy tekko podsuszyć kilka (2-3) gorących miesięcy. Od 3
lat u mnie się nic nie wygina.

7. Data: 2006-05-11 12:33:55

Od: "KrzychuT" <k.thomas(WYTNIJ_TO!!!)@polipol.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaczałem szukać drewna na altankę ogrodową w swoich okolicach. Składy
> proponują mi drewno niewysuszone. > pan wysuszy, po pół roku już będzie
ok). Więc czy mam szansę na altanę w tym

Jak wybudujesz z mokrego musisz sie liczyc z tym ze sie powygina przy
schnieciu. Czasem juz wbudowana belka potrafi sie niezle skrecic mimo
polaczenia jej z innymi. Jednakze suszac w sztaplu na dworze czy w suszarni
rowniez moze sie poskrecac i nie zawsze pozniejsza obrobka pozwoli wszystkie
krzywizny usunac. Jesli nie kupisz drewna z jakos specjalnie poskrecanymi
wloknami to mozesz spokojnie budowac z mokrego i mysle za zbyt duze smigla
sie z tego nie zrobia.Troszke zawsze sie wypaczy ale to juz wada/zaleta tego
naturalnego materialu. Jesli mialoby idealnie trzymac wymiary to trzeba
robic ze stali ale chyba nie o to Ci chodzi;-)

> altanę to deszcz panu wypłucze, to nadaje się na dachy, lepiej pomalować
> czyms" - takie info ze składu drewna dostałem. Czym malować?

Wybuduj altanke, przykryj ja dachem i po trzech letnich miesiacach bedzie
juz ladnie podsuszona. Wtedy pomaluj drewnochronem (takim do stosowania na
zewnatrz) i bedzie na pewno dobrze. A jaki drewnochron to nawet trudno
radzic tyle tego jest. Idz do hurtowni budowlanej pogadaj ze sprzedawcami
wybierz kolor jaki Ci sie podoba i tyle.

pzdr
krzychut

8. Data: 2006-05-11 13:32:51

Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przerabilem temat przy okazji budowy domu. Suchego nie kupisz - wiadomo. Co do
mokrego to niewasciwie suszenie (suszenie na powietrzu to 1,5 roku) moze gorzej
poskrecac niz budowanie z mokrego.
Generalnie doradzono mi i chyba nieglupio ze jak drewno bedzie w konstrukcji to
ma szanse sie nieposkrecac.Wec poszlo od razu z tartaku na dach mokre jak
scierka bo po impregnacji. Mija rok i wszystko jest ok. Fakt ze bylo pelne
deskowanie a w altance to duzo pustego jest ;-) ale moze to na jakis czas
usztywnic kilkoma deskami a pozniej zdjac.

pz
ribr

9. Data: 2006-05-11 18:39:26

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mee" <m...@r...ru> napisał w wiadomości

> [...]
> czy mozna budować altane z mokrego? czy konie3cznie trzeba je wysuszyć
> (sam pan wysuszy, po pół roku już będzie ok). Więc czy mam szansę na
<...>
Oczywiście, że masz szansę.
W ubiegłym roku budowałem altanę z mokrego drewna. Po roku wszystko jest ok.
Oczywiście jak to drewno zawsze trochę popęka. Im sztywniejsza konstrukcja
tym szanse, że sie zwichruje są mniejsze.
--
pzdr
bluszcz

10. Data: 2006-05-12 10:34:56

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(sam
> pan wysuszy, po pół roku już będzie ok). Więc czy mam szansę na altanę w

Napisali inni , że można , dodam tylko jedną uwagę :
mokre drewno schnąc kurczy się i przy deskach to jest
ważny szczegół o którym pamiętaj planując konstrukcję ,
żeby Ci potem wiatr nie hulał w altance ;-) bo mchu będziesz
szukał ;-)
Może jakieś zakładki lub wielowarstwowo ...
--

pozdrawiam :-) piotrh

kolorowe trawy bez koloru?????
MEMENTO