analiza krwi...

1. Data: 2001-12-17 08:31:15

Temat: analiza krwi...
Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
(to moj debiut na tej grupie :) )

Czy ktos jest w stanie napisac mi co oznaczaja skroty na wyciagu po badaniu
krwi?
Hb to hemoglobina, natomiast nie mam pojecia co oznaczaja pozostale
"robaczki":
Mer, Ht, E i & (zalozny ze to ostatnie to alfa :), bo chyba cos takiego bylo
na tej karteczce).
Interesowaly by mnie tez przedzialy lub konkretne wartosci dla tych
oznaczen.
Byc moze ktorys skrot przekrecilam, ale odreczne pismo przecietnego lekarza
ma pewna charakterystyczna ceche- jest malo czytelne :)

Pozdr.
Berta

2. Data: 2001-12-17 12:03:43

Temat: Re: analiza krwi...
Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>"robaczki":
>Mer, Ht, E i & (zalozny ze to ostatnie to alfa :), bo chyba cos takiego

Hb - heboglobina
MetHb - methemoglobina
Ht - hematokryt
E - erytrocyty (?)

moze to byly wlasnie te pojecia...?
pozdrawiam
Lukasz

3. Data: 2001-12-17 12:39:39

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Hb - heboglobina
> MetHb - methemoglobina
> Ht - hematokryt
> E - erytrocyty (?)
>
> moze to byly wlasnie te pojecia...?
> pozdrawiam
> Lukasz

Dzieki, byc moze wlasnie to sa te pojecia... A czy ktos moze zna wartosci
(przedzialy) jakie powinien miec zdrowy czlowiek? Tez bylabym wdzieczna...
:)
pozdrawiam
Berta

4. Data: 2001-12-17 14:13:40

Od: "Aga" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Berta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (przedzialy) jakie powinien miec zdrowy czlowiek? Tez bylabym wdzieczna...

no mnie o tym uczyli:)
wiec jeste tak
m to bedzie facet, a k - kobieta..
Ht: 36%-46% obj. (k) 39-52% (m)
Hb 12-15 g/100ml (k) 14-18g/100ml (m)
E 4,5 mln/mm3 (K) 5mln/mm3 (M)
MetHb nie pamietam niestety... jak gdzies sprawdze to dam znac...
narazie mam nadzieje ze sie na cos przydala...
no i zycze zdrowka...
aga

Katar
Słownictwo? Białaczka.
Pa pa
Zimowa depresja leczona swiatlem - bardzo popularna w Skandynawii
erytrocyty,liposomy,DNA