anizokarioza

1. Data: 2001-10-09 16:53:06

Temat: anizokarioza
Od: "beata" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
co konkretnie oznacza termin anizokarioza w wyniku biopsji? Juz wiem, ze to
za dobrze nie jest, ale dociekliwam - prosze, powiedzcie albo pokazcie gdzie
tego szukac, bo moje przeszukiwania sieci rezultatu nie daly. Ma to jakas
inna nazwe?

pozdrawiam,

beata
r...@p...wp.pl

2. Data: 2001-10-09 17:50:37

Temat: Re: anizokarioza
Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "beata" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
gdzie
> tego szukac, bo moje przeszukiwania sieci rezultatu nie daly. Ma to jakas

Niewiele znalazłam. Prawdopodobnie chodzi o anisakidozę. Zakażenie nicieniem
o nazwie Anisakis sp. Jest to pasożyt skorupiaków, ryb i ssaków morskich.
Człowiek zaraża się najczęściej spożywając surowe "zielone" (?) śledzie,
zarażone larwami Anisakidae. Larwy pasożyt, o długości około 2 cm, często
doprowadzają do perforacji (przedziurawienia) żołądka lub jelita cienkiego w
kilka godzin po inwazji.

Pozdrawiam
Krystyna

3. Data: 2001-10-09 19:54:48

Od: k...@s...pl (Tomek Kozinski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Oct 2001 19:50:37 +0200
Krystyna <k...@v...pl> objawił(a):

> [...]
> o nazwie Anisakis sp. Jest to pasożyt skorupiaków, ryb i ssaków morskich.

Nie wiele też zrozumiałaś z pytania.

--
pozdrowienia )/
od kozy. Y\_/

4. Data: 2001-10-09 20:07:21

Od: k...@s...pl (Tomek Kozinski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Oct 2001 18:53:06 +0200
beata <r...@p...wp.pl> objawił(a):
> Witajcie,
> co konkretnie oznacza termin anizokarioza w wyniku biopsji? Juz wiem, ze to

Anizokarioza jest właściwie synonimem częściej używanego przez
patomorfologów terminu anizocytoza (za prof. S. Kruśem). Jest to cecha
badanego wycinka. Jądra komórek w danej warstwie nabłonka, np kolczystej
powinny być do siebie podobne. W anizocytozie (kariozie) tak nie jest
część jąder jest inna od sąsiednich. Czasami pojawiają się różne
charakterystyczne dla konkretnego schorzenia komórki (groov, ground
glass, koliocyt itp.)

> za dobrze nie jest, ale dociekliwam - prosze, powiedzcie albo pokazcie gdzie
> tego szukac, bo moje przeszukiwania sieci rezultatu nie daly. Ma to jakas

nazwy:
anisocytosis
anisokariosis
anisocariosis

linków w internecie dużo jest.

--
pozdrowienia )/
od kozy. Y\_/

5. Data: 2001-10-10 05:49:08

Od: "beata" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> doprowadzają do perforacji (przedziurawienia) żołądka lub jelita cienkiego

nie o to chodzilo, ale dzieki za trud :-)

beata
r...@p...wp.pl

6. Data: 2001-10-10 05:52:57

Od: "beata" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Kozinski" <k...@s...pl> napisał w wiadomości >
> [...]
> część jąder jest inna od sąsiednich. Czasami pojawiają się różne
> charakterystyczne dla konkretnego schorzenia komórki (groov, ground

wielkie dzieki, Tomasz- juz szukam

beata
r...@p...wp.pl

7. Data: 2001-10-10 06:28:23

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"beata" <r...@p...wp.pl> wrote in news:9q0ocb$nlv$1@news.tpi.pl:
> [...]

Proponuję jeszcze "atypical nuclei", "reactive atypia", "atypical cells"
itp. Będą bardziej właściwe (nawet jeśli mniej dosłowne) w tłumczaczeniu na
angl.
Dodam ex cathedra, że dla celów praktycznych oznacza "coś jest nie tak, ale
nie wiadomo dokładnie co". Najczęściej może być, kiedy w preparacie jest
kilka tylko komórek podejrzanych. Można rozwżyć powtórzenie biopsji.

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

8. Data: 2001-10-10 08:43:46

Od: "beata" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NakaiSuzuki" <k...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
> nie wiadomo dokładnie co". Najczęściej może być, kiedy w preparacie jest
> kilka tylko komórek podejrzanych. Można rozwżyć powtórzenie biopsji.

Dziekuje, to wlasnie zaproponowal patolog za jakis czas, ale chcialam sobie
poczytac...:-)

jeszcze raz dzieki

beata
r...@p...wp.pl

Slad waglika wykryto w klawiaturze komputerowej zmarlego na Florydzie
jak sprowadzic lek z USA
dna moczanowa
nadreaktywnosc raz jeszcze.
Yarsynia - czy jak to sie pisze