antykoncepcja

1. Data: 2003-07-30 12:49:45

Temat: antykoncepcja
Od: Monika <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
5 miesięcy temu zostałam mamą. Następny raz planuję dopiero za ładnych
kilka lat i w związku z tym muszę wybrać sobie jakąś metodę
zapobiegawczą :)))

W naszym przypadku gumka odpada, bo to więcej z tym stresu niż
przyjemności.
Środki typu Patentex, Delfen itp. powodują u mnie (a po Patentexie i u
męża) lekkie reakcje alergiczne.
Spiralka chyba też do niczego, bo mam alergię na większość metali (nie
uczula mnie srebro, tytan i platyna, a platynowa spirala to już chyba
przesada).
Zostają więc pigułki, do których też mam mieszane uczucia - kiedyś
brałam Cilest, ale dość krótko i bardziej w celach uregulowania okresu
niż antykoncepcji. Nie chcę przytyć, mieć wąsów itp, a po drugie nie
jestem tak do końca pewna, czy tak długotrwała ingerencja w gospodarkę
hormonalną organizmu (mówimy o kilku latach) nie spowoduje potem jakiś
problemów z zajściem w ciążę i drugim dzieckiem.

Ostatnio myślę o zastrzykach (dla mnie to wygoda, bo czasem po prostu
się zapomina o pigułce). Ile to mniej więcej kosztuje i jak w tym
przypadku wygląda poziom hormonów?
A może ktos by mnie oświecił w sprawie krążka domacicznego? Czy to
wygodne i skuteczne?
Aha - od czasu porodu nie miałam okresu, karmię piersią.

Z góry dziekuję za informacje i pozdrawiam

Monika.

2. Data: 2003-07-30 16:45:14

Temat: Re: antykoncepcja
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 Jul 2003 12:49:45 +0000 (UTC), Monika wrote:

> Ostatnio myślę o zastrzykach (dla mnie to wygoda, bo czasem po prostu
> się zapomina o pigułce). Ile to mniej więcej kosztuje i jak w tym
> przypadku wygląda poziom hormonów?

Zastrzyki (czyli w zasadzie najpopularniejsza w Polsce DepoProvera) to
sposób antykoncepcji znacznie mniej fizjologiczny i z reguły gorzej
tolerowany niż tabletki. Zalecany jest tak naprawdę u pacjentek nie
współpracujących, nie rozumiejących na czym polega antykoncepcja
hormonalna, takich, które nie będą przyjmować tabletek, upośledzonych
umysłowo / chorych psychicznie, ze środowisk patologicznych (gdy na
przykład mąż czy konkubent nie życzy sobie tabletek, a ona nie życzy
sobie dziewiątego dziecka, do tego zastrzyk jest tańszy) i tak dalej i
tak dalej. Zapomnij o zastrzykach jeśli uważasz, że tabletki
'rozregulowują' hormonalnie - zastrzyki są znacznie bardziej brutalne w
swoim mechanizmie działania. Przynajmnie z tego co ja wiem:)

Ale ginekologiem nie jestem:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-07-30 16:53:40

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika"
> Spiralka chyba też do niczego, bo mam alergię na większość metali (nie
> uczula mnie srebro, tytan i platyna, a platynowa spirala to już chyba
> przesada).

Mirena, jedyna spirala z hormonami (działają jedynie miejscowo na
śluzówkę
macicy, więc nie tak szkodliwe jak przeplywające przez wątrobę tabletki)
nie ma na 99% metalowych czesci. Poczytaj tutaj:
http://www.schering.pl/aith_mirena_uwagi.php
Pozdrawiam
Asia

nadwrazliwosc pokarmowa