aparat ortodontyczny

1. Data: 2006-05-24 19:58:27

Temat: aparat ortodontyczny
Od: "C__4" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam..

Sprawa oto takiej wagi :))..

Dziewczyna dorosla.. lat.. 28..

Problemy zaczely sie wraz z wyrastaniem 8-mek w gornej szufladzie :)).. do
tego stopnia ze jedna jedynke bardzo wypchalo i zrobilo sie nie
nieestetycznie i nieciekawieciekawe.;-/...

po konsultacji u ortodonty lekarz stwierdzil ze naley wyrwac 4-ki u gory i
zalozyc aparacik za kwote 2500 ?! bzdura prawda ? bo taki aparat kosztuje ok
1600 na gore i 1400 na dol w opcjonalnej wersji..

hmm.. gora jak gora ale ortodonta stwierdzil ze na dole ( pomimo ze
problemow nie mz ze zgryzem i zebami ) tez musi zalozyc aparat bo w
przyszlosci nie bedzie mogla zamknac szczeki ?!.. niech mi to ktos wyjasni
bo zglupialem juz ?! hmm czasem nie usiluje ow ortodonta naciagnac jej na
niepotrzebne koszta ?!.. wyjasnijscie mi prosze ...

Piter

2. Data: 2006-05-25 13:36:19

Temat: Re: aparat ortodontyczny
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stomatologia, a tym bardziej ortodoncja, to nie moje podwórko, ale
powiem tyle, na ile się orientuję.

Cen nie znam, nigdy nie były mi potrzebne, więc nie komentuję.

Czwórki usuwa się po to, żeby "prostowane", pozostałe zęby miały gdzie
się podziać. Jeśli np. zachodzą na siebie, to trzeba zrobić miejsce do
ich rozłączenia. Z tego co wiem, jest to standardowe postępowanie.

W obecnym stanie obie szczęki, choć z krzywymi zębami, są do siebie
jakoś dopasowane. Po "wyprostowaniu" zębów jednej szczęki, może
przestanie ona po prostu pasować do drugiej. Z tego co wiem, nie zawsze
trzeba zakładać aparat na obie szczęki, ale być może w danym przypadku
jest to konieczne.

Pozdrawiam
Piotr (nie stomatolog)

3. Data: 2006-05-25 19:48:44

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <e...@t...pl> wrote in message
> Czwórki usuwa się po to, żeby "prostowane", pozostałe zęby miały gdzie
> się podziać. Jeśli np. zachodzą na siebie, to trzeba zrobić miejsce do
> ich rozłączenia. Z tego co wiem, jest to standardowe postępowanie.

Wydaje mi się, że nie jest. Przynajmniej u mnie były różne opinie.

Pozdrawiam
Jola

4. Data: 2006-05-25 19:54:46

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"C__4" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> zalozyc aparacik za kwote 2500 ?! bzdura prawda ? bo taki aparat kosztuje
ok
> 1600 na gore i 1400 na dol w opcjonalnej wersji..

To zależy od rodzaju aparatu. Są zwykłe i tzw. kosmetyczne. Te ostatnie są
droższe.

Zawsze możecie skonsultować u innego ortodonty.
O ile jeszcze nie znasz, to można zajrzeć np. na to forum:

Jola

Choroba kleszczowa?
powikłania po sożyciu kreta
ropa na migdałkach
Zdrowe odzywianie
odklejenie siatkówki, gdzie i jaką metodą?