artroskopia

1. Data: 2001-04-20 20:37:48

Temat: artroskopia
Od: "Tina" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!!

Mam pytanie dotyczące artroskopii operacyjnej. Chodzi mi o to jak długo trwa
rekonwalescencja po zabiegu, jakie powikłania są możliwe, oraz czy nie
będzie przeciwskazań do uprawiania narciarstwa?

Dzięki za odpowiedzi

Zagorzała narciarka

2. Data: 2001-04-21 00:39:02

Temat: Re: artroskopia
Od: "Agnieszka Szalewska" <s...@e...nih.gov> szukaj wiadomości tego autora

Tina <b...@w...pl> wrote in message news:9bq6r8$k00$1@news.tpi.pl...
> [...]
> rekonwalescencja po zabiegu, jakie powikłania są możliwe, oraz czy nie
> będzie przeciwskazań do uprawiania narciarstwa?

O, wlasnie, temat, ktory jest jak najbardziej na czasie dla mnie....odkad
zerwalam sobie wiezadlo w kolanie miesiac temu, przekopalam siec wszerz i
wzdluz, meczac pytaniami kogo sie dalo (Blade Runner byl bardzo pomocny). I
co moge na tak ogolnie postawione pytanie powiedziec, na podstawie tych ton
wiadomosci, a nie jeszcze osobistego doswiadczenia, to artroskopia ma sie do
normalnej operacji jak laparoskopia do analogicznie normalnej: duzo mnie
inwazyjna, szybszy powrot do sprawnosci, krotszy pobyt w szpitalu
(albo.....zaden, jak jest tu w USA, gdzie po operacji rekonstrukcji owego
wiezadla po paru godzinach idzie sie do domu..). Odnosnie uprawiania
narciarstwa, to zalezy, jaka to operacje beda robic Ci artroskopowo....ja
mam wielka nadzieje wrocic do sportow rozmaitych , a lekarz daje mi nadzieje
na powrot w ciagu 6 miesiecy, do narciarstwa, taekwondo czy koszykowki.
Wczesniej duzo bede mogla plywac, biegac, czy jezdzic na rowerze. Operacja,
ktora beda robic, ma byc rekontrukcja ACL, wiezadla przedniego krzyzowego, z
uzyciem allograftu, czyli wiezadla pobranego od dawcy (czyli brutalnie
mowiac, ze zwlok)-ta technika skraca czas rehabilitacji, gdyz unika sie
dodatkowego uszkodzenia nogi w miejscu pobrania wlasnego sciegna.
odsylam do watku "Kolano' sprzed miesiaca, tam Blade Runner odpowiadal na
moje liczne obawy i pytania

zdrowia zycze
Agnieszka

Zestawy tlenowe - prosze o konsultacje