artykuł "U źródeł diety niskowęglowodanowej"

1. Data: 2005-10-04 07:58:59

Temat: artykuł "U źródeł diety niskowęglowodanowej"
Od: "Anka" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Zarówno zwolennikom jak i przeciwnikom diety optymalnej dr
Kwaśniewskiego polecam doskonały artykuł dr Ponomarenko pt. "U źródeł diety
niskowęglowodanowej". Można go przeczytać na stronie internetowej
Optymalnika: http://www.gazetaoptymalnik.pl/wybrane_artykuly.php Polecam
tylko wpierw pobrać sobie nową wersję Adobe Readera. Na starej którą miałam
wcześniej zupełnie się posypał. Plik duży, więc uwaga jeśli ktoś ma modem.

2. Data: 2005-10-04 18:36:47

Temat: Re: artykuł "U źródeł diety niskowęglowodanowej"
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Anka pisze:

> [...]
> Kwaśniewskiego polecam doskonały artykuł dr Ponomarenko pt. "U źródeł diety
> niskowęglowodanowej". Można go przeczytać na stronie internetowej

Czytalim, czytalim. Fajnie, ze jest juz do sciagniecia w pedeefie. Ale
zaraz dowiesz sie, ze P. nie jest na diecie optymalnej, bo jest gruby. A
jak gruby, to na pewno z mozgiem tez nie tak i nie wie co pisze. I
jeszcze ktos sie tam komus w rodzine wzenil, wiec na pewno P. zlosliwie
o K. pisze i w dodatku klamie. Albo wrecz przeciwnie: nastanie wymowna
cisza; zaden z zazwyczaj nieslychanie aktywnych propagatorow diety rodem
z Ciechocinka nie zabierze glosu w tej sprawie. Zobaczymy zreszta.

3. Data: 2005-10-04 21:13:59

Temat: Re: artykuł
Od: "ali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> [...]
> cisza; zaden z zazwyczaj nieslychanie aktywnych propagatorow diety rodem
> z Ciechocinka nie zabierze glosu w tej sprawie. Zobaczymy zreszta.

he he za to Ty dałes głos jak burek przy budzie

co nowego wnosi Ponomarenko?
- to co sam krytykuje ,
węgle też mu na mózg szkodzą, bardziej jak ich brak.
Skupia sie na krytyce Kwaśniewskiego , ale niczego sam nie potrafi udowodnić
taki można z tego artykułu wniosek wysnuć

4. Data: 2005-10-04 22:40:15

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

ali pisze:

> he he za to Ty dałes głos jak burek przy budzie

Tryskasz wrecz szacunkiem dla zwierzat i ludzi.

A nie mowilem?

5. Data: 2005-10-05 05:45:41

Od: "jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński"

> A nie mowilem?

a mowiles, mowiles ! jak zwykle bez sensu :)

Jurek

6. Data: 2005-10-05 07:06:24

Od: "Anka" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:dhui4v$bfb$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> ktos sie tam komus w rodzine wzenil, wiec na pewno P. zlosliwie o K. pisze

Hej. To prawda. Ale nikt z nich nie odniesie się merytorycznie do argumentów
Ponomarenko bo ich to przerasta. Poza tym Ponomarenko to widać pracownik
akademicki. Jak coś pisze to opiera się na faktach, więc trudno mu cokolwiek
tu zarzucić. Trzeba by do tego kogoś o sporej wiedzy, a nie ptasiego stada
dziobiącego na oślep intruza.

7. Data: 2005-10-05 09:01:55

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> akademicki. Jak coś pisze to opiera się na faktach, więc trudno mu cokolwiek

Opiera się na faktach? Na których faktach? Bo jak na razie, to fakty u niego
mają dość zmienny charakter.
Zarzucić można mu kilka bardzo istotnych rzeczy. Ja już się wypowiedziałam na
ten temat na grupie pl.soc.wegetarianizm, możesz sobie przeczytać:
http://tiny.pl/q8mg , http://tiny.pl/q8m5
Dziwne jest także i to, że jego proponowaną proporcję BTW 1:1:1,3 NIE MOŻNA
nazywać NISKOwęglowodanową, bo akurat węglowodanów jest w niej najwięcej.
Jego proponowana ilość BTW to: B i T - po równo ok. 100g, a W ok. 130g
Dlaczego więc dr Ponomarenko wciska ludziom ten tak widoczny nonsens???
Nie wspomnę o tym, że taka ilość jadła byłaby dla mnie torturą zbliżoną do
tortury gęsi napychanych paszą w celach otłuszczenia wątróbki.

Ten pracownik akademicki zmienia zdanie jak przysłowiowe rękawiczki, w
zależności od... okoliczności. Może powinnaś więcej poczytać na temat na który
się wypowiadasz (?)
Kto jak kto, ale naukowiec powinien (wg mnie) mieć bardziej ustabilizowane i
bardziej jednoznaczne poglądy. Jeszcze niedawno W.P. w wywiadzie mówił tak:
http://www.polania.pl/dok/ponomarenko/wywiad.doc
Najwyraźniej zmieniły się okoliczności i nagle J.K. stał się przeciwnikiem.
I nie wiadomo o co chodzi...

> Trzeba by do tego kogoś o sporej wiedzy, a nie ptasiego stada dziobiącego na
> oślep intruza.

No właśnie. Skąd więc to dziobanie?

Krystyna

8. Data: 2005-10-05 10:57:43

Od: "jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anka"

> Hej. To prawda. Ale nikt z nich nie odniesie się merytorycznie do
argumentów
> Ponomarenko bo ich to przerasta.

ktorych argumentow? tych ostatnich, tych przedostatnich (+-2letnich) czy
tych starszych? Doznalas "oswiecenia" po przeczytaniu ostatniej "pracy"
Ponomarenki,to twoj problem. Ale zanim zaczniesz innym ublizac to zapoznaj
sie chocby z archiwami grup dyskusyjnych

>Poza tym Ponomarenko to widać pracownik
> akademicki. Jak coś pisze to opiera się na faktach, więc trudno mu
cokolwiek
> tu zarzucić.

jakies zmienne te "fakty" na ktorych Ponomarenko sie opiera. Ale to
naukowiec, a wiec wie co robi :)

>Trzeba by do tego kogoś o sporej wiedzy,

ktora sie tu popisujesz :)

>a nie ptasiego stada
> dziobiącego na oślep intruza.

a tym intruzem to kto jest? zanim odpowiesz to sie zastanow

Jurek

9. Data: 2005-10-07 10:50:30

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tu zarzucić. Trzeba by do tego kogoś o sporej wiedzy, a nie ptasiego stada

1. Dieta Ponomarenki jest de facto dietą wysokobiałkową jeśli wziąć pod uwagę
zalecane ILOŚCI GRAMOWE białka (patrz książka W.Ponomarenki: "Dieta
niskowęglowodanowa" str.232), wg niego powinno się spożywać mniej więcej
po 100 g białka i tłuszczu oraz 130 g węglowodanów.
W dodatku tę proporcję BTW (1:1:1,3) w diecie nazywa dietą niskowęglowodanową
chociaż węglowodanów jest tu najwięcej (i dużo gramowo).
I takich sprzeczności w jego pogladach jest w książce więcej. Tylko współczuć
niektórym obecnym pracownikom akademickim...

2. Z wiadomości o wysokim białku w diecie Atkinsa
http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/d,10/t,193
7 wynika, że błądził
Atkins i błądzi Ponomarenko, a J.Kwaśniewski - znowu MA RACJĘ! zalecając
w diecie - MAŁO BIAŁKA.

J.Kwaśniewski już dawno PRZESTRZEGAŁ przed szkodliwością spożywania dużych
ilości białka (i ja to wiem od siedmiu lat).
A szczegółowe meritum J.Kwaśniewskiego na temat diety Atkinsa i szkodliwości
spożywania dużych ilości białka już dawno przedstawiłam i Marcin doskonale je
zna, ale lubi kleić... jak to Marcin... ;[

Tylko nie narzekaj, jeśli nie starczy Ci cierpliwości na przeczytanie
Z UWAGĄ całego meritum, którego tak się domagasz:
http://tiny.pl/q82v i http://tiny.pl/q82z

Krystyna

10. Data: 2005-10-07 11:12:33

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tu zarzucić. Trzeba by do tego kogoś o sporej wiedzy, a nie ptasiego stada

Ten artykuł świadczy tylko o dużej nerwowości autora i jest po prostu nie na
poziomie... :[

Krystyna

Kiedy nie można zaatakować myśli, atakuje się myśliciela. Paul Valery

[OPTYMALNA] poradnik?
Gdzie można znaleźć wiarygodne tablice IG
Meridia
DRAKOŃSKA dieta !!!!!!!!!
Jak poradzić sobie z nadwagą