"artysta" - dziwoląg?

From: "Machalas" <w...@f...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: "artysta" - dziwoląg?
Date: Wed, 05 Jan 2000 10:31:57 GMT

Powitał.

Spotykam się często z dość dziwnym przypadkiem - otóż ludzie wstydzą się
mówić, że są artystami.
"artysta" - czy to słowo jest takie negatywne, wstydliwe, żenujące?
Media robią z artystów odmieńcow, dziwolągów, ludzi którzy chodzą własnymi
ścieżkami przez życie.
Brukowce zaglądają im do łóżka i do kuchni, pedagodzy zabraniają kupowania
ich płyt, książek, filmów, obrazów.
Wiem coś o tym, bo obracam się poniekąd w świecie rock`n`rolla.
Żaden z szanowanych muzyków nie powie - "jestem dobry, nagrywam dobre płyty,
ludzie mnie słuchają i mam fanów" A dlaczego? Bo zostanie to odebrane jako
pycha i pewnosć siebie.
A przecież to normalni ludzie, którzy robią to co umieją. I tyle.

No, i jeszcze nawiązując do tematu samobojstwa - kto decyduje się na smierć?
Artysci.... Czy to tez nie przez media?

Machalas