babka makowa (P) - polecam

1. Data: 2003-01-10 17:34:26

Temat: babka makowa (P) - polecam
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepisik prosty i dosc szybki w wykonaniu, od dawna stosowany w moim domu
ku uciesze rodzinki... ;-)

BABKA MAKOWA
25dkg margaryny
1 szkl maku
1 szkl cukru
1 szkl mąki
6 jaj
1 płaska łyżka proszku do pieczenia
olejek migdałowy
trochę bułki tartej do formy

utrzeć cukier, margaryne i żółtka na puszysta mase.
dodawac mąkę zmieszaną z proszkiem i mak (ciągle ucierając)
dodać aromat migdałowy
z 6 białek ubić sztywną pianę i delikatnie wymieszać

foremkę z kominkiem wysmarować margaryną i opruszyć bułką tartą (lub mąką)
(ja czasem robie tez w dwóch małych "korytkach")
piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temp 180-200 stopni przez ok 35-40
minut - sprawdzać patyczkiem czy jest upieczona.

po wystudzeniu polać polewą czekoladową i posypać krojonymi orzechami lub
migdałami
polewe robie w ten sposob:
1/2 kostki Palmy (bo wg mnie dobrz tężeje)
1szkl cukru
1/4 szkl mleka (i nie wiecej - bo nie bedzie chciala stężeć)
2 łyżki kakao
mieszając doprowadzić do wrzenia i chwilkę pogotować
smarowac ciasto dopiero gdy wystygnie

Babka zawsze sie udaje i jest bardzo dobra
polecam
pozdrawiam :-)))
Myszka