badania - skąd opis [długawe]

1. Data: 2005-06-21 18:08:58

Temat: badania - skąd opis [długawe]
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Na pierwszy rzut oka pytanie wydawać się może banalnym (nie wykluczone, że
tak jest)

Na stronie http://www.cmpulawska.com.pl/144-41b3326145a21.htm odnalazłem
zestaw badań na kierowcę zawodowego:

1 Test Matryc Ravena

2 Tablice Poppelreutera
3 Test Kraepelina
4 Testy "B"
5 Test "Myślenie Techniczne"
6 Test "R - W"
7 Test Couve
8 Kwestionariusz osobowości Eysencka (EPQ - R)
9 Inwentarz Stanu i Cechy Lęku ISCL - STAI

1. MRK - Miernik Czasu Reakcji MCZR/ TB 1.0

2. Wirometr WIR/TB 1.0
3. Stereometr mechaniczny STM-2001E
4. Nyktometr / Kontrastometr BA4

Czy ktoś z Szanownych grupowiczów zechciałby [szukałem opisów w sieci, ale
nic próby nie dały, odnalazłem jedynie co poniektóre objaśnienia - niekiedy
wraz z ilustracjami] możliwie jaknajdokładniej przybliżyć, o ile to
możliwe - na czym polegają te badania, jak one wyglądają itp - słowem
możliwie jaknajwięcej n/t badań do 'zawodowego' prawa jazdy {BTW: jeśli
znajduje się tutaj lekarz medycyny pracy byłbym dźwięczny za kontakt na PRIV
za co z góry dziękuję].

cOOba

2. Data: 2005-06-22 15:46:52

Temat: Re: badania - skąd opis [długawe]
Od: "mariaczerwinski" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zestaw badań na kierowcę zawodowego:

Jest to zestaw badań wykonywanych w pracowni psychotechnicznej ,przez
psychologa uprawnionego do interpretacji tych badzń u kandydatów na
kierowców zawodowych.Lekarz medycyny pracy ma zupełnie inny zestaw
badań[okulista,laryngolog]i oocena psychologoczna do niego nie
nalezy.Kandydat na kierowcę zawodowego musi mieć dwa orzeczenia:od
psychologa uprawnionego i lekarza uprawnionego.
Maria Czerwińska.

3. Data: 2005-06-22 20:44:31

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to zestaw badań wykonywanych w pracowni psychotechnicznej ,przez
> psychologa uprawnionego do interpretacji tych badzń u kandydatów na
> kierowców zawodowych.

A cha, Skoro tak to zmienia postać rzeczy :)
Nie wiedziałem, więc tym bardziej dziękuję za informacje.
Jeśli dobrze zatem zrozumiałem (w całym temacie sprawa tak naprawdę dotyczy
mojej osoby) to skoro:

> Lekarz medycyny pracy ma zupełnie inny zestaw
> badań[okulista,laryngolog] i oocena psychologoczna do niego nie
> nalezy.

powinienem zatem, chcąc przystąpić do kursu udać się najpierw do lekarza
medycyny pracy, a potem do pracowni psychotechnicznej ?
Jaka jest tak naprawdę kolejność i kto jest uprawnionym do tego, aby mi
takowe końcowe (pozytywne, bądź nie) zaświadczenie wystawić - lekarz
medycyny pracy, czy też osoba przeprowadzająca test {jaka jest droga
legislacyjna} ? BTW: widzę, iż moje w zasadzie podstawowe pytanie nie
znalazło odzewu:

> " Czy ktoś z Szanownych grupowiczów zechciałby .... możliwie
jaknajdokładniej przybliżyć, o ile to możliwe - na czym polegają te badania,
jak one wyglądają
> itp

Nie wiem teraz, czy odpowiedzi nie znajdę z uwagi na tajność tychże badań,
czy też wynika to z takiej, czy innej woli zgromadzonych, bo jeśli tak - nie
ma sprawy, gorzej, gdyby jednak miał miejsce przypadek No.1

Pozdrawiam,
cOOba

4. Data: 2005-06-22 21:23:01

Od: "Marcin Ciesielski" <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> czy też wynika to z takiej, czy innej woli zgromadzonych, bo jeśli tak -
> nie
> ma sprawy, gorzej, gdyby jednak miał miejsce przypadek No.1

<b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
na grupie pl.sci.psychologia"

> Na wszelki przypominam, że publikowanie treści testów psychologicznych
> jest
> niezgodne z prawem autorskim, etyką zawodową, a po wejsciu w życie ustawy
> zawodzie psychologa będzie sprzeczne takze z ta ustawą.
> Bigda

Tak więc jest tutaj coś z tajności procedur.

Rozwalona reka i duuuuza rana HELP!
alergolog-pulmunolog w Warszawie
Uwaga na gałkę muszkatołową - to narkotyk
Cwiczenia metoda Bobatha
Wprowadzenie do Fizjologii Klinicznej Nazar Kozłowska