badanie glukozy - po 1 czy 2 godzinach?

1. Data: 2008-07-16 14:14:19

Temat: badanie glukozy - po 1 czy 2 godzinach?
Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zapłaciłem za 2-krotne badanie glukozy - 1. na czczo, 2-gie pobranie
krwi po 2 godz. po posiłku (tzw. test tolerancji glukozy).
Wynik otrzymałem gdzie było napisane po 1. godzinie po posiłku. Pani
powiedziała, że to pomyłka i powinno być tam napisane po 2 godz.
Teraz nie wiem, czy mnie nie zbyła w wyniku popełnionej przez nią
pomyłki. Mam pytanie:
Czy są dwa takie rodzaje takiego badania, tzn. wymagające drugiego
pobrania krwi po 1 h po posiłku, ewentualnie po 2 h?

Które właściwe? Które lepsze?
Pozdrawiam, Janeo

2. Data: 2008-07-16 16:50:21

Temat: Re: badanie glukozy - po 1 czy 2 godzinach?
Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> szukaj wiadomości tego autora

Glukozę wg wytycznych europejskich oznacza się na czczo i 2h po obciązeniu
glukozą lub po posiłku. Wg wytycznych amerykańskich drugie oznaczenie
wykonuje się po 90 minutach.

Czemu robiłes to badanie? Leczysz cukrzycę czy Cię o nią podejrzewają?

Dominik

3. Data: 2008-07-16 18:41:44

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lip, 16:14, Janeo <j...@g...com> wrote:
> [...]
> Czy są dwa takie rodzaje takiego badania, tzn. wymagające drugiego
> pobrania krwi po 1 h po posiłku, ewentualnie po 2 h?

Chyba wiesz po jakim czasie pobierano krew. 1, 11/2 czy 2 nie ma
zasadniczego znaczenia - ważne jaki poziom.

4. Data: 2008-07-16 19:14:34

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lip, 20:41, kynast <s...@g...com> wrote:
> Chyba wiesz po jakim czasie pobierano krew. 1, 11/2 czy 2 nie ma
> zasadniczego znaczenia - ważne jaki poziom.
OK, dziękuję.

On 16 Lip, 18:50, "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> wrote:
> Glukozę wg wytycznych europejskich oznacza się na czczo i 2h po obciązeniu
> glukozą lub po posiłku.
Jakiś czas temu wyszła górna granica. Chciałem teraz powtórzyć wraz z
badaniem po posiłku. Nie jest źle.
Na czczo było 100 mg/dl (max. 105), po 2 h po śniadaniu 88 mg/dl.
Czyli zdrowy :-)
Tylko ciekawe, że na czczo było więcej, jak 2 h po posiłku. Ale pewnie
tak juz jest fizjologicznie.
Pozdr. - J

5. Data: 2008-07-16 20:48:57

Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kynast" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> 1, 11/2 czy 2 nie ma zasadniczego znaczenia - ważne jaki poziom.

co ty powiesz?

Dominik

6. Data: 2008-07-18 07:57:09

Od: "Marta" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ciąży miałam dwókrotnie robione takie badanie - przy obciążeniu 50 glukozy
pobranie było na czczo i po godzinie, przy 75 na czczo, po godzinie i po
dwóch przy czym interpretowany był tylko wynik pierwszy i ostatni.
Pozdrawiam,
Marta

7. Data: 2008-07-18 21:34:08

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-07-2008 o 09:57:09 Marta <_...@g...pl> napisał(a):

> tylko wynik pierwszy i ostatni.

To po co był robiony wynik, który nie był interpretowany?

--
Pozdrawiam. Janusz.

8. Data: 2008-07-19 20:03:11

Od: "Marta" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A pieron wie, też się z lekarzem zastanawialiśmy. Generalnie powinno być
pobranie na czczo i po 2h przy obciążeniu 75. Ot tak mnie gratis pokłuli ;)

atopowe zapalenie skory
skrecenie kostki - ile jeszcze??
Upadek na plecy - ból w nodze
technik farmaceutyczny http://medyk.zgora.pl/in dex.php?option=com_conte nt&task=view&id=83&Itemi d=38