badanie krwi

1. Data: 2004-11-13 12:11:08

Temat: badanie krwi
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mam 25 lat i postanowilem wykonac pelne badanie wlasnego zdrowia :)
Mysle ze najlepiej bedzie zaczac od badnia krwi

teraz wlasnie nie wiem co wybrac ?

napewno morfologia , cukier , co jeszcze do tego dorzucic ?
moze hormony ?

doradzcie cos
generalnie nie czuje sie ostatnio na silach i chce miec ogoly przglac wlasnego
organizmu:)

2. Data: 2004-11-13 14:00:07

Temat: Re: badanie krwi
Od: "Marek Kasztanowski" <k...@W...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> doradzcie cos
> generalnie nie czuje sie ostatnio na silach i chce miec ogoly przglac
wlasnego
> organizmu:)

Hmm... jesli chcesz wykonac kompleksowe badanie krwi, to moze... oddaj krew.
Wtedy badaja krew pod roznymi kontami i jesli cos jest nie-halo, daja Ci
znac. I to wszystko za darmoche :P To jedna strona medalu, druga: sam
piszesz, ze nie czujesz sie ostatnio na silach, wiec to chyba odpada.

Pozdrawiam
Marek.

3. Data: 2004-11-13 15:24:58

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 13 Nov 2004 15:00:07 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Marek Kasztanowski,
a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> I to wszystko za darmoche :P

A Ty chcialbys zeby np. w czasie operacji podano Ci krew od kogos kto
wlasnie w ten sposob chcial zaoszczedzic kilka zlotych na badaniach dla
siebie?
Zeby byc krwiodawca trzeba - a raczej powinno sie, narzucic sobie pewne
ograniczenia. A krew powinno oddawac sie swiadomie i nie po to zeby Ci
badania za darmo zrobili - szczegolnie gdy cos jest nie tak.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

4. Data: 2004-11-13 16:27:18

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty chcialbys zeby np. w czasie operacji podano Ci krew od kogos kto
> wlasnie w ten sposob chcial zaoszczedzic kilka zlotych na badaniach dla
> siebie?

Ale jezeli nie wyjda badania w normie to stacja krwiodawstwa nie pobierze
takiej krwi, wiec nikt w czasie operacji jej nie dostanie
Pozdrawiam
Krzysiek

5. Data: 2004-11-13 16:45:08

Od: "Marek Kasztanowski" <k...@W...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ale jezeli nie wyjda badania w normie to stacja krwiodawstwa nie pobierze
> takiej krwi, wiec nikt w czasie operacji jej nie dostanie

Oto wlasnie mi dokladnie chodzi. Ale jesli badania wyjda ok - ta krew
posluzy komus. Gdyby inaczej postepowac - nikt by nie oddawal, bo kazdy by
mowil ze to bezsensu, skoro jego krew moze sie nie przydac. Zawsze warto
probowac, szczegolnie jesli chodzi o krew. Tego nie wyprodukuje zadna
fabryka.

Pozdrawiam
Marek

6. Data: 2004-11-13 18:35:53

Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

to szukanie w ciemo - badania krwi robi se raczej "pod katem" czegos !
Musisz przeanalizowac objawy.

Simonto

7. Data: 2004-11-13 20:36:17

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 13 Nov 2004 17:27:18 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Krzysiek, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Ale jezeli nie wyjda badania w normie to stacja krwiodawstwa nie pobierze
> takiej krwi,

Zeby swiadomie oddawac krew nalezy nie tylko przyjsc do punktu krwiodawstwa
i raz na kilka miesiecy pol litra krwi oddac.
Nalezy takze unikac przypadkowych kontaktow seksualnych, wizyt u
kosmetyczki, fryzjera, punkcie tatuazu i wielu innych, w tym takze dentysty
- po kazdej wizycie w takim miejscu trzeba przejsc okres karencji podczas
ktorego nie wolno krwi oddawac gdyz mozna byc zarazonym w niektorych
przypadkach HIV - we wszystkich - HCV.
Przez pare miesiecy od zakazenia testy stosowane w punktach krwiodawstwa
wirusa moga nie wykryc, choc on jest i jest w stanie zarazic biorce krwi.

Przecietny czlowiek nie zyje zbyt higienicznie - jesli chodzi o mozliwosc
zarazenia sie wlasnie np. wirusowym zapaleniem watroby - i uwazam ze
traktowanie punktu krwiodawstwa jedynie jako darmowego punktu
diagnostycznego - jest nie w porzadku.

8. Data: 2004-11-13 22:56:04

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> napewno morfologia , cukier , co jeszcze do tego dorzucic ?

do ogolnych to jeszcze cholesterol i ob oraz badanie ogolne moczu.

> generalnie nie czuje sie ostatnio na silach

badania sie robi pod katem tego, co niedomaga - trudno nam tu byc wrozkami.
zrob badania ogolne i idz z nimi do internisty mowiac o swoich obawach.

9. Data: 2004-11-14 10:48:56

Temat: Odp: badanie krwi
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam sie z kolezanką