badanie wzroku-prosba o interpretacje

1. Data: 2003-02-13 17:07:36

Temat: badanie wzroku-prosba o interpretacje
Od: "bolo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
pierwszy raz na grupie-witam wszystkich

przechodzac kolo vision expres'a postanowilem skorzystac z bezplatnego
badania wzroku
oto wyniki

VD : 0,00
CYL : (-)

<R> S C A
+0,25 -0,50 157
+0,25 -0,50 157
+0,25 -0,50 156

* +0,25 -0,50 157

S.E. +0,00

<L> S C A
+0,50 -0,75 11
+0,50 -0,75 11
+0,50 -0,75 12

* +0,50 -0,75 11

S.E. +0,25

PD=68

Czy ktos moze powiedziec co to znaczy

i jak interpretacja tych wynikow ma sie do faktu ze pani badajaca
stwierdzila ze wszystko w porzadku, tylko TROSZECZKE ze sferą cos jest nie
tak
nadmieniam ze nie narzakam na swoj wzrok, swietnie widze, czytac moze z
bliska i z bardzo daleka (bardzo...hmm... chodzi o to ze tam gdzie wielu
znajomych juz nie jest w stanie nic przeczytac to ja nadal moge)

nadmienie rowniez ze bardzo duzo pracuje przy komputerze (przynajmniej 10
godzin, czesto nawet kolo 16h)
w domu mam bardzo dobry, duzy monitor co prawda bez normy TCO99...ale w
pracy juz jest gorzej (ze o mikroklimacie w pracy nie wspomne)
dawno temu robilem rowniez badania dla zawodowych kierowcow i 0 problemow,
tak jest nadal-nie mam problemow z ostroscia, orientacja...aczkolwiek jak
zamkne jedno oko to jazda samochodem jest dosc "dziwna" ale mysle ze to
naturalne problemy z okresleniem odleglosci w 2D.

podejrzewam ze rzeczywiscie wszystko w porzadku-a to dlatego ze panie
sprzedawczyni nie usilowala mi wcisnac okularow

czy jest sens kupowania okularow specjalnie do pracy przy komputerze? moze
wreszcie powinienem zainwestowac w zaluzje, i czesciej myc kineskop ;)

inne rady? moze jakies kropelki warto do oczu czasami wpuscic-czasami sie
zdarza ze mnie oczy 'bolą'-tak jak by byly bardzo zmeczone, ale na ogol caly
jestem wtedy zmeczony

pozdrawiam
bolo

2. Data: 2003-02-13 17:45:17

Temat: Re: badanie wzroku-prosba o interpretacje
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> inne rady? moze jakies kropelki warto do oczu czasami wpuscic-czasami sie
> zdarza ze mnie oczy 'bolą'-tak jak by byly bardzo zmeczone, ale na ogol

Wg badania autorefraktometrycznego masz minimalna wade astygmatyczna,
jednakze nalezy wziac pod uwage, ze jest to badanie przez maszyne. Nalezy
zbadac przez lekarza. Z reguly taka minimalna wada jest praktycznie zerowa.
Autorefraktometr z reguly albo pokazuje nadwade, albo ponizej wady , a w
szczegolnosci te, ktore posiada Vision express - sa dosyc niedokladne,
aczkolwiek zawsze w jakims sensie pomocne i ulatwiajace potem lekarzowi
badanie.
Co do spraw pracy przy komputerze i kropelek - przegladnij nasze archiwum -
bylo juz o tym chyba ze 100x :-))))

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-02-13 17:51:24

Od: "bolo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Co do spraw pracy przy komputerze i kropelek - przegladnij nasze
archiwum -
> bylo juz o tym chyba ze 100x :-))))
> casus
> spec. ch. oczu

dzieki, a myslalem ze badanie komputerem bedzie dokladniejsze niz przez
czlowieka, a tu niespodzianka-czlowiek uczy sie cale zycie :)

zaraz zajrze w arch.

dzieki

bolo

Meckel ?