bataty - co z nich?

1. Data: 2008-07-23 21:11:26

Temat: bataty - co z nich?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy mozna je po prostu ugotowac z sola i dodac do drugiego dania? jak one
smakuja - niech sie pochwali, kto jadl...

2. Data: 2008-07-24 01:02:53

Temat: Re: bataty - co z nich?
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lip, 23:11, "siliana" <t...@o...pl> wrote:
> czy mozna je po prostu ugotowac z sola i dodac do drugiego dania? jak one
> smakuja - niech sie pochwali, kto jadl...

Najpierw ugotuj jednego - bez soli, później drugiego z solą -
posmakują - będziesz wiedziała co z nich zrobić.

3. Data: 2008-07-24 08:14:45

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

siliana schrieb:
> czy mozna je po prostu ugotowac z sola i dodac do drugiego dania? jak one
> smakuja - niech sie pochwali, kto jadl...

można. Można też usmażyć jak frytki, w plasterkach. Dobre są też czipsy
z tego. Najbardziej je lubię gotowane, a właściwie duszone z mięsiwem w
piekarniku. Dodane pod koniec pieczenia (jakieś 20-30 minut) do brytfanny.
Smakują podobnie jak ziemniaki, ale mają wyraźny słodki smak i trochę
inny aromat, taki dziwny ;-).

Waldek

4. Data: 2008-07-24 16:40:59

Od: Ewik <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ugotowac na pol-twardo, zetrzec na tarce jak buraczki. Posmazyc
plasterki boczku, dodac parmezam , uformowac kotleciki i smazyc:)
Ewa

5. Data: 2008-07-24 20:21:38

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana pisze:
> czy mozna je po prostu ugotowac z sola i dodac do drugiego dania? jak one
> smakuja - niech sie pochwali, kto jadl...

Można, ja po ugotowaniu wywaliłem, a potem przez dwa sezony usiłowałem
się ich pozbyć z działki.

--
pozdr. Jerzy

6. Data: 2008-07-24 20:53:46

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok pisze:

> Mieszkasz w Afryce? Na północ od Alp bataty nie rosna. Topinambur owszem.
> Tego sie właśnie pozbyć z ogrodu trudno. Mi osobiście topinambur troche
> smakował, ale nie az tyle, by go jeszcze raz zrobić :-)

Wycofałem post od razu, niemal po sekundzie.
;-)
--
pozdr. Jerzy

7. Data: 2008-07-24 23:32:18

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok pisze:

> [...]
> Tego sie właśnie pozbyć z ogrodu trudno. Mi osobiście topinambur troche
> smakował, ale nie az tyle, by go jeszcze raz zrobić :-)

topinambur ale jaki ???
mi ten fajniejszy w smaku przy lagodnej (ostatniej) zimie wymarzl...
a ten popularny to chwast...
Mars

8. Data: 2008-07-24 23:33:45

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2008-07-25 03:41:02

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2008-07-26 16:07:58

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> topinambur ale jaki ???
> mi ten fajniejszy w smaku przy lagodnej (ostatniej) zimie wymarzl...
> a ten popularny to chwast...

niestety nie wiem. Kupiłem w sklepie i nie zwróciłem uwagi na rase.

Waldek

całkiem OT - może pomożecie?
Śladowe ilości orzechów...
Makutra i jej historia