bezglutenowe ciasteczka

1. Data: 2003-12-10 17:42:45

Temat: bezglutenowe ciasteczka
Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym dac komus w prezencie puszke ciasteczek :-) Ale..ciasteczka musza
byc bezglutenowe( np. z maki bezglutenowej). Potrzebuje sprawdzonego
przepisu. Moga byc proste ,byle by sie nadawaly do polukrowania , przewozu
1700 km i wytrzymaly 5 dni (nie moga byc za delikatne, bo sie rozsypia; nie
chcialabym tez zeby stwardnialy na kamien) Czy to w ogole mozliwe ...? :-))
Strasznie mi zalezy na tych ciasteczkach. Bede dzwieczna za wszelkie pomysly
:-)

pzdr
fela

1. Data: 2003-12-10 21:41:53

Temat: Re: bezglutenowe ciasteczka
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <br7lsm$iah$1@news.onet.pl>, f. <...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> Strasznie mi zalezy na tych ciasteczkach. Bede dzwieczna za wszelkie pomysly

Zajrzyj tu do aktualnego wątku "ciasteczka na spodzie z opłatka".

Władysław

1. Data: 2003-12-11 09:01:34

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> a écrit dans le message news:
101220032241531866%w...@o...pl...
> [...]
:-))

> Zajrzyj tu do aktualnego wątku "ciasteczka na spodzie z opłatka".

zagladam, i owszem, ale to nie to, ja potrzebuje przepis na ciasteczka ktore
sie wykrawa i ktore mozna polukrowac.

tym niemniej dzieki za wskazowke.

pzdr
fela

1. Data: 2003-12-12 16:54:07

Od: "apoles" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Znalazlam taki przepis, ale nie wiem czy dziala...

Kruche ciasteczka kukurydziane
15 dag maki kukurydzianej
15 dag kleiku ryzowego
20 dag masla
10 dag cukru pudru
3 duze zoltka
cukier waniliowy lub starta czastka laski wanilii
Make i kleik wymieszaj na stolnicy, dodaj maslo i posiekaj nozem. Polacz z
cukrem, starta wanilia, surowymi zoltkami i szybko zagniec. Pozostaw w
lodowce ok. 15 minut. Nastepnie rozwalkuj je na grubosc ok 0,5 cm i wycinaj
ciasteczka. Kazde uloz na blaszce, posmaruj rozbitym bialkiem i posyp grubym
cukrem. Wstaw na 10 minut do nagrzanego piekarnika.

Pozdrawiam
Agata

1. Data: 2003-12-13 16:35:54

Od: botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> a écrit dans le message news:
> 101220032241531866%w...@o...pl...
CIACH

> zagladam, i owszem, ale to nie to, ja potrzebuje przepis na ciasteczka ktore
> sie wykrawa i ktore mozna polukrowac.
>
> tym niemniej dzieki za wskazowke.

o ile nie jest jeszcze za późno (ja się tu prawie wcale nie udzielam,
ale wątki bezglutenowe są mi bliskie), zatem:

Kruche" ciasteczka kukurydziane autorstwa Róży z forum dysk. celiaktykow
***********

ok. 1kg mąki kukurydzianej
5 łyżek mąki ziemniaczanej
5 jajek
kostka margaryny
0,5kg cukru
mały kubek (200ml) kwaśnej śmietany

Jajka rozbić, oddzielić żółtka od białek.
Białka z dwóch jajek wlać do osobnego kubeczka.

Margarynę utrzeć z żółtkami i cukrem
(ja daję pół szklanki, wtedy nie są za słodkie). Dodać 4 białka
i dalej ucierać, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
Dodać śmietanę oraz mąkę ziemniaczaną i wymieszać.
Dodawać stopniowo tyle mąki, ile przyjmie ciasto.
Wyrobić, aż będzie odchodzić od ręki.

Stolnicę i wałek podsypać mąką kukurydzianą.
Urwać kawałek ciasta i rozlepić z niego placek w rękach,
następnie rozwałkować go na stolnicy (ciasto się mocno łamie,
dlatego trzeba krążek wyrobić w rękach, a dopiero potem je wałkować).

Wykrawać krążki kieliszkiem, smarować pędzelkiem rozbełtanym białkiem
i posypywać cukrem. Można też, jeśli komuś nie zależy na ścinkach
ciasta, posmarować rozwałkowane ciasto białkiem i posypać cukrem
i dopiero wtedy wycinać kółka.

Piekarnik rozgrzać do 150 st. Pieć ok. 5-10 minut do lekkiego
zróżowienia.

Inna wersja: zamiast cukru można wyciskać na kółka rozetki z marmolady,
ale wówczas marmolada powinna pokrywać cały krążek

albo:

kostka masła roślinnego
2 jajka
1 szklanka cukru
1 paczka kleiku ryżowego
2 łyżki wiórek kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystko razem ugnieść i kłaść łyżką na blachę ciasteczka wielkości
orzecha włoskiego.
Piec do lekkiego zarumienienia.
Palce lizać.
--
serdecznosci botwinka

1. Data: 2003-12-14 20:59:30

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"botwinka" <b...@o...pl> a écrit dans le message news:
brige0$1hf$...@n...onet.pl...

> [...]
> ale wątki bezglutenowe są mi bliskie), zatem:
>
> Kruche" ciasteczka kukurydziane autorstwa Róży z forum dysk. celiaktykow

wielkie dzieki! :-) nie za pozno- ciastka bede robic w piatek.

pozdrawiam
fela

galaretka + ananasy :)
kasztany w W-wie