bezplatne przejazdy

1. Data: 2000-09-29 16:46:44

Temat: bezplatne przejazdy
Od: Przemyslaw Osuch <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoby niepelnosprawne posiadaja darmowe przejazdy do miejsca
rehaibilitacji/szkoly - takze z opiekunem, do wieku 26 lat.
Odpowiednie zaswiadczenie wydaje szkola lub np. lekarz.

Jest to jasno opisane w przepisach dotyczacych PKP.

Jednak mi sie wlasnie konczy specjalna legitymacja szkolna (na ktorej
pisze "podroz w klasie dowolnej"), i przechodze na legitymacje
studencka. Obawiam sie wiec, ze bede musial podrozowac II klasa, a to
przyjemne nie jest :-).

Czy ktos kto ma dostep do przepisow PKP, poniewaz ja w tej chwili
zapomnialem czy w owym tekscie w PKP, nie ma stwierdzenia o klasie
dowolnej ?

Bardzo mi zalezy na informacji, czy bede nadal upowaznianony do
przejazdow w klasie I, bo podrozuje dosc czesto w pociagach
dalekobieznych i nie chcialbym miec klotni z konduktorami.

Wydaje mi sie tez ze to zaswiadczenie dotyczy takze PKS, jednak tam w
autobusie trzeba podac rodzaj znizki, a np. "zaswiadczenia z ifps" po
prostu nie ma!. Nie ma tez niczego ogolnego, choc wydaje mi sie, ze
pasuje to do "Dziecko niepelnosprawne - 100 % ulgi". Chociaz nie wiem
dokladnie, bo przeciez zaswiadczenie obowiazuje dla czlowieka ktory moze
miec 25 lat...

2. Data: 2000-09-30 13:30:52

Temat: Odp: bezplatne przejazdy
Od: "Andrzej Wjtowicz" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osoby niepelnosprawne posiadaja darmowe przejazdy do miejsca
> rehaibilitacji/szkoly - takze z opiekunem, do wieku 26 lat.

bezplatny przejazd przysluguje na okreslonej trasie - z miejsca zamieszkania
lub pobytu do szkoly, przedszkola, osrodka rehabilitacji, placowki
opiekunczo wychowawczej, osrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, domu pomocy
spolecznej, osrodka wsparcia, zakladu opieki zdrowotnej, poradni
psychologiczno-pedagogicznej i z powrotem - tak jest zapisane w taryfie
osobowej i bagazowej - par. 26 zarzadzenie PKP nr 37 z dn. 12.08.1996 (w PKS
tez tak jest) na podstawie ustawy z dn. 20.06.92 - Dz.U. Nr 84 poz. 254),
lecz ustawa z 04.02.94 (Dz.U. Nr 40 poz. 150) zaweza liczbe miejsc do
ktorych przysluguje przejazd do przedszkola, szkoly, placowki
opikunkczo-wychowawczej, osrodka rehabilitacji lub leczniczego i zpowrotem,
dla opiekuna tez., ale PKP i PKS dziala na podstawie ustawy z 92 roku, ale
np. PPP mozna kwalifikowac jako osrodek rehabilitacji.

> Odpowiednie zaswiadczenie wydaje szkola lub np. lekarz.

Do przejazdu potrzebne jest zasiwadzcenie o niepelnosprawnosci (i tu jest
wiele mozliwosci np legitymacja PZN, PZG i in. zaswiadczenie o zas.
pielegnacyjnym lub orzeczenie) oraz potwierdzenie miejsca do ktorego sie
jedzie (np. leg. szkolna, lub studencka, zas. z osrodka reh. skierowanie na
turnus reh. lub in.)

> [...]
> pisze "podroz w klasie dowolnej"), i przechodze na legitymacje
> studencka. Obawiam sie wiec, ze bede musial podrozowac II klasa, a to

Czesto konduktorzy nie znaja przepisow, bo oni jako jedyna znizke dla
niepelnosprawnych to uznaja osoby z I grupa, w takiej sytuacji trzeba im
powiedziec by spojrzeli do swoich taryf (ktore powinni znac) pod haslo
przejazd dzieci i mlodziezy dotknietej inwalidztwem lub
niepelnosprawnoscia). Ja czesto spotykam sie z tym, ze jak pokazuje leg.
osoby niepelnosprawnej to konduktorzy nie wiedza co maja zrobic i ida dalej,
ale i zdazaja sie i tacy ktorzy wypisuja mandat (mi to sie nigdy nie
zdarzylo), najlepiej miec przy sobie ksero z taryfy PKP. Jak chcesz to
przeslij mi na priv adres na ktory to przeslac.

> Czy ktos kto ma dostep do przepisow PKP, poniewaz ja w tej chwili
> zapomnialem czy w owym tekscie w PKP, nie ma stwierdzenia o klasie
> dowolnej ?

Tak, pzrejazd przysluguje w klasie dowolnej.

> [...]
> dalekobieznych i nie chcialbym miec klotni z konduktorami.
>
> Wydaje mi sie tez ze to zaswiadczenie dotyczy takze PKS, jednak tam w

Najlepiej kupic bilet w kasie, bo kierowcy nie znaja przepisow i trzeba sie
czasami przepychac w wobecnosci innych wkurzonych ludzi ktorzy cisna by sie
spieszyc. W PKS wydaja bilet na ktorym jest napisane ulga ustawowa, dizecko
niepelnosprawne.

> [...]
> pasuje to do "Dziecko niepelnosprawne - 100 % ulgi". Chociaz nie wiem
> dokladnie, bo przeciez zaswiadczenie obowiazuje dla czlowieka ktory moze

Obowiazuje to do ukonczenia 26 roku zycia.

Pozdrawiam i zycze przyjemnych podrozy.

Wujek

3. Data: 2000-09-30 18:27:56

Temat: Re: bezplatne przejazdy
Od: Przemyslaw Osuch <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Wjtowicz wrote:
> [...]
> jedzie (np. leg. szkolna, lub studencka, zas. z osrodka reh. skierowanie na

Czy wystarczy zaswiadczenie od miejsca rehabilitacji + dowod tozsamosci
(legitymacja studencka lub dowod osobisty).
Nie posiadam juz legitymacji o stopniu niepelnosprawnosci. I zalatwienie
takowego jest dosc klopotliwe.

Przeszczep mioblastow
michal....
renty uczniowskie
Kształcenie specjalne i integracyjne
o nowe prawo dla poszkodowanych przez sluzbe zdrowia