bezplatny przejazd do szkoly

1. Data: 2001-08-07 13:23:44

Temat: bezplatny przejazd do szkoly
Od: "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym uzyskac potwierdzenie moich informacji. Zdobylem je czytajac
regulamin przewozow PKP i PKS (PPKS?). Poinformowal mnie takze o tym rewizor
PKP.

Z doswiadczenia wiem, ze nalezy liczyc na nieprzyjemnosci ze strony
przewoznikow (szczegolnie w autobusie), mandat, probe przekrecenia przepisow
w ta lub druga strone, ale prawo jest prawem wiec sprobujemy okreslic je.

Czy osoba posiadajaca okreslony stopien niepelnosprawnosci - w tym przypadku
umiarkowany (dawna II grupa inwalidzka), ow fakt jest potwierdzony
legitymacja Powiatowego Zepsolu d/s Orzekania o Stopniu Niepelnosprawnosci,
oraz legitymacja szkolna z adresem szkoly, ma prawo do bezplatnych
przejazdow na trasie miejsce zamieszkania - szkola - miejsce zamieszkania ?.
Oczywiscie wiem, ze przysluguje to do 26 roku zycia.

Jest to wyraznie napisane w przepisach PKP i PKS.
Jednak brakuje mi jeszcze takich informacji:
- czy przysluguje to tez osobom dojezdzajacym do niepublicznej szkoly ?
- do szkoly panstwowej, ale na studia zaoczne ?
- czy kierowca autobusu z sobie tylko znanych powodow ma prawo nie sprzedac
bezplatnego biletu i wyrzucic z autobusu przy odmowie placenia za bilet ?
- w moim przypadku przejazdy odbywalyby sie w piatki, soboty, niedziele, czy
nie ma tu zadnych ograniczen do jazdy w weekendy.

2. Data: 2001-08-07 14:58:17

Temat: Re: bezplatny przejazd do szkoly
Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

To sie zgadza faktycznie ze czlowiek z 2 grupa inw . mial znizki to
faktycznie. Ale to juz bylo nawet osoba nie dowidzaca oraz jego opiekun w
miejskich przejazdach w tramwajach czy autobusach np w Lublinie bylo ze
druga grupa miala za darmo oraz przewodnik. Ale teraz druga grupa placi 50%
. A jesli chodzi o PKP czy czy tez PKS to my jako druga grupa ma znizki oraz
przewodnik jedzie za darmo jedynie na PKP na intercity przewodnik placi
tylko za miejscowke .
Tomek

3. Data: 2001-08-22 07:13:52

Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora