bezy

1. Data: 2005-01-15 19:12:17

Temat: bezy
Od: ingusia <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
jak w domu zrobić bezy aby nie były gumiaste tylko kruche, jak długo trzymac
w piekarniku i w jakiej temperaturze? Robiłam wiele razy nigdy nie były
takie jak trzeba

pozdrawiam
ingusia

1. Data: 2005-01-15 19:23:38

Temat: Re: bezy
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ingusia" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trzymac
> w piekarniku i w jakiej temperaturze? Robiłam wiele razy nigdy nie

Dłuuuuuuuuuugo, bardzo długo.... Ja robiłam ostatnio i trzymałam je
najpierw 1,5 godziny, po czym wyjęłam, stwierdziłam że są gumiaste i
piekłam kolejne 1,5 godziny w temp. ok 130 stopni. fakt jest faktem ze
te moje bezy nie miały standartowych rozmiarów - duuuuże były. No, ale
po 3 godzinach suszenia wyszły o.k. - szkoda tylko, że jak przeleżały
przez noc na talerzu w kuchni to rano były znowu gumiaste ;-)
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-01-15 19:44:48

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

ingusia wrote:

> [...]
> w piekarniku i w jakiej temperaturze? Robiłam wiele razy nigdy nie były

Bezy, ktore zawsze sie udaja, jesli sie nic nie zmieni w przepisie:

BEZY
6 bialek
1 szklanka cukru (250 gr)
Ubic bialka az beda puszyste, dodac powoli 2/3 ilosci cukru. Ubijac
przez 3 minuty, az lsniace i geste jak krem. Dodac reszte cukru, juz bez
ubijania, wymieszac lyzka, wlozyc mase do worka cukierniczego i wyciskac
ksztalty na posmarowanej blasze. Piec 1.5 godziny w 135C/275F az bezy
zmienia kolor. Ja lubie chrupkie w srodku, nie ciagnace, wiec po
poltorej godzinie wylaczam cieplo, i zostawiam bezy w zamknietym
piekarniku do wystygniecia. Z jakiegos powodu (nie wiem, dlaczego, ale
zawsze dziala) wymieszanie tej 1/3 cukru na koncu, bez
ubijania,powoduje, ze bezy nie siadaja.
Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-15 22:46:07

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]
> piekarniku do wystygniecia. Z jakiegos powodu (nie wiem, dlaczego,
> ale zawsze dziala) wymieszanie tej 1/3 cukru na koncu, bez

Nic nie zmieniałam w przepisie a właśnie z niego piekłam ostatnio moje
bezy - tyle tylko ze nie miałam szprycy i nie chciało mi się bawić w
robienie malutkich i chyba dlatego tak długo się musiały suszyć.
Pozdrawiam
Ania

--

Pieczarki !!!