białkomocz i niedobór białka w organiźmie

1. Data: 2005-09-02 19:52:14

Temat: białkomocz i niedobór białka w organiźmie
Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
osoba mi bliska ma białkomocz (ok 3g/dl). Z badań wynika, że ma niedobór
białka w organiźmie. Moje pytanie: jak duży może być niedobór (jakieś
wskaźniki)? i jak uzupełniać białko?

Dodatkowo - jak duża może byc opuchlizna nóg przy problemach z nerkami? Już
pojawiają się rozstępy!

Robert S.

2. Data: 2005-09-02 20:41:50

Temat: Re: białkomocz i niedobór białka w organiźmie
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawy, o które pytasz są w tym przypadku nieistotne. KONIECZNIE trzeba
się zająć diagnostyką!!!! Tu nie chodzi o sam fakt, że w moczu jest
białko, czy że puchną nogi. Obecność takich ilości białka w moczu
wskazuje na poważny problem z nerkami i to jest najważniejsze.
Pozostawienie tego bez leczenia może w krótkim czasie doprowadzić do
niewydolności nerek.

Opuchlizna jest tym większa, im większy jest niedobór białka. Przy dużym
niedoborze białka pojawi się wodobrzusze (płyn w jamie otrzewnej) i inne
komplikacje.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-03 11:37:55

Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawy, o które pytasz są w tym przypadku nieistotne. KONIECZNIE trzeba
> się zająć diagnostyką!!!!

Osoba leży na oddziale nefrologii

> Pozostawienie tego bez leczenia może w krótkim czasie doprowadzić do
> niewydolności nerek.

Dostaje dożylnie Solumedrol 6 x 500ml (ostatni puls będzie za 3 dni).

> Opuchlizna jest tym większa, im większy jest niedobór białka. Przy dużym
> niedoborze białka pojawi się wodobrzusze (płyn w jamie otrzewnej) i inne
> komplikacje.

Wodobrzusze jest i pojawiają się rozstępy na nogach.

Całe zmartwienie polega na tym, że opuchlizna jest coraz większa (lekarz
tłumaczy to podawaniem sterydu) a rodzina i pacjentka boi się czy wytrzyma w
tym stanie do końca podawania sterydu.

Dziękuję i pozdrawiam
Robert

szukam dermatologa w Poznaniu (NFZ)