bialy sos do spaghetti-jak go zrobic?

1. Data: 2001-06-28 19:04:10

Temat: bialy sos do spaghetti-jak go zrobic?
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadlam spaghetti z bialym sosem - w knajpie to bylo i smaczne bardzo. czy
ktos wie ja zxrobic taki sos?
--
Rena

Wegetariańska Książka Kucharska http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-06-28 20:02:04

Temat: Re: bialy sos do spaghetti-jak go zrobic?
Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> jadlam spaghetti z bialym sosem - w knajpie to bylo i smaczne bardzo. czy
> ktos wie ja zxrobic taki sos?
> --

Hejka;)))

Dosyc enigmatycznie opowiedzialas o tym sosie;))) Moze to byc Spaghetti
Carbonara...

http://www.pk.linux.gda.pl/spaghetti/carbonara.html

Nie mam czasu aby wklepywac swoj przepis i znalazlam cos takiego, wyglada
ok;-)))
Moze to byl sos serowy z bialym winem??? Moze napiszesz czy byly tam jakies
badziewiaczki, czy byl gladki zupelnie???

Pozdrawiam,

Kaliope

1. Data: 2001-06-29 02:35:27

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Rena wrote:

> jadlam spaghetti z bialym sosem - w knajpie to bylo i smaczne bardzo. czy
> [...]

Ja robie tak: na lyzeczce masla smaze jeden posiekany zabek czosnku, az
zmatowieje, dodaje cwierc szklanki mocnego rosolu i pol szklanki
slodkiej smietanki. Gotuje na malutkim ogniu az troche odparuje, 5
minut. W ostatniej chwili doprawiam sola i bialym pieprzem, i dodaje
lyzke startego parmezanu. Mieszam, wylewam na makaron i od razu podaje.
Najlepiej z duza salata.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-06-29 06:06:48

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dosyc enigmatycznie opowiedzialas o tym sosie;))) Moze to byc Spaghetti
> Carbonara...
>
> http://www.pk.linux.gda.pl/spaghetti/carbonara.html

Jak na moje to ta Carbonara wg w/w przepisu z Carbonarą nie ma wiele
wspólnego ( akurat byłem we Włoszech i widziałem jak tam facet robił
Carbonarę ). Carbonara jest bez sosu.

--
Lilly was here

1. Data: 2001-06-29 06:11:01

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jadlam spaghetti z bialym sosem - w knajpie to bylo i smaczne bardzo. czy
> ktos wie ja zxrobic taki sos?

A jak ten sos smakował ? To jest najważniejsza informacja. Ja robiłem
całkiem niedawno biały sos do spaghetti na bazie kurek i drobno siekanej
cebulki. Wyszedł extra. Albo np. z pieczarkami i kurczakiem ( tonacja
smakowa - leciuchno kwaskowaty ) - też rewelka, nie tylko do makaronów
wszelkiej maści.
A na niedzielę będzie sos lekko serowy z dodatkiem twardego sera
pleśniowego - do polania dania głównego czyli pieczonych filetów z soli.

S sosów mogę jeszcze zdecydowanie polecić sos wielogrzybowy do mięs, na
bazie pieczarek, czarnych grzybów mun, chińskiej pieczarki pachnącej z
dodatkiem wywaru z suszonych lilii.

--
Lilly was here

1. Data: 2001-06-29 07:31:37