biegunka od paru lat

1. Data: 2008-06-08 17:25:04

Temat: biegunka od paru lat
Od: "adi" <l...@u...bl> szukaj wiadomości tego autora

witam, od paru lat mam problem z biegunka.
najczesciej wystepuje ona u mnie raz dziennie,
niestety jest to bardzo krepujace, dernewujacy, etc
biegunka jest bardzo wodnista, brzydko pachnie, mam wrazenie ze podobny
zapach mozna poczuc w wiejskich wychodkach.
wczesniej pilem bardzo duzo kawy /6 szklanek dziennie i tylko sama kawa/ od
0,5roku nie pije kawy troche pomoglo po wyjsciu z toalety lepiej sie czuje
nie boli mnie brzuch.
od paru dni pije aktivie, aktimel itp mam wrazenie ze zminil sie zapach na
troche mniej intensywny
bardzo malo pilem tylko kawe, teraz staram sie pic tylko wode i staram sie
pic jej jak najwiecej.
bylem u lekarza powiedzial ze mozliwe ze mam "zespol jelita wrazliwego" i
tyle nieuleczalne.

mialem badania krwi podam wyniki
wbc 7,6
limfocyty 2,3
limfocyty % 30,0
mxd 0,6
mxd % 8,5
neutrocyty 4,7
neurocyty % 61,5
rbc 4,85
hgb 14,6
hct 42,8
mcv 88,3
mch 30,1
mchc 34,1
rdw 14,0
plt 608 !
profil ob /po 1 godz./ 15

chyba powoli sie sypie mam 30lat
podobno wysoki plt moze byc w zwiazku z piciem malej ilosci wody.
w upaly praktycznie zawsze wszyscy pija wode ja nie potrzebowalem pic
dlatego teraz zmuszam sie pic wode. teraz dziennie staram sie wypic okolo 1L
wody przez cal dzien

2. Data: 2008-06-08 17:46:25

Temat: Re: biegunka od paru lat
Od: "Livia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adi" <l...@u...bl> napisał w wiadomości

> witam, od paru lat mam problem z biegunka.

Na Twoim miejscu zrobiłabym dalszą diagnostykę (gastroskopia, kolonoskopia),
bo to na pewno nie jest normalne. Niestety lekarze mają tendencję do
"zwalania" większości objawów ze strony przewodu pokarmowego na "zespół
jelita drażliwego", bez przeprowadzenia badań, a taka przewlekła biegunka
może być objawem wielu, także groźnych chorób (nie mówiąc już o odwodnieniu
organizmu i pozbawieniu go elektrolitów).
Koniecznie staraj się o dalsze, szczegółowe badania i dużo pij (nie tylko
wody), nawet jak nie czujesz pragnienia.

Pozdrawiam,

Livia

3. Data: 2008-06-08 17:59:43

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 8 Jun 2008 19:25:04 +0200, "adi" <l...@u...bl> wrote:

> [...]
>dlatego teraz zmuszam sie pic wode. teraz dziennie staram sie wypic okolo 1L

Od paru lat!? Poczytaj w Sieci o nieswoistych zapaleniach jelit.
Najwyższy czas odwiedzić gastrologa, bo z czasem będzie już tylko
gorzej... o ile nie zaczniesz się leczyć. Nadpłytkowość to jedna z
cech charakterystycznych. I podwyższone OB. Idź do lekarza, już czas
najwyższy...
--
Pzdr
A.

4. Data: 2008-06-08 18:00:29

Od: "adi" <l...@u...bl> szukaj wiadomości tego autora

hmm wszystko ok tylko najlepiej jesli by pominac gastroskopie boje sie,
upakarzajace jest to dla mnie sam nawet mysl. dodatkwo mam hemorojdy ktore
wyszly.
z niewiadomych powodow 2 lub 3 razy na rok przez pare dni stolec jest
normalny ale to trwa tylko pare dni i wraca biegunka.
malo jem salatek wiec moze dodatkowo malo mam witamin. musze kupic jakies
multiwitaminy i je przyjmowac.
na wizyte do hematologa jestem umowiony na lipiec, pewnie i nie ominie mnie
gastrolog, mam juz lekko dosc tej biegunki.
ps przy biegunce nie mam goraczki ani wymiotow.
hmm ja wlasciwie nie choruje na jakies anginy, kaszle itp

5. Data: 2008-06-08 18:09:14

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 8 Jun 2008 20:00:29 +0200, "adi" <l...@u...bl> wrote:

>hmm wszystko ok tylko najlepiej jesli by pominac gastroskopie boje sie,

[...]

Bez kolonoskopii (z pobraniem wycinkow do badania histopatologicznego)
się nie obejdzie. Trzeba to jakoś zdiagnozować. I na prawdę, nie ma w
tym nic upokarzającego. To nie koniec świata, głowa go góry!

--
A.

6. Data: 2008-06-08 18:34:24

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wcześniejsi dyskutanci odpowiedzieli troszkę właściwie, troszkę zdaje się
szkodliwie.
Zacznij od konsekwentnego stosowania tradycyjnego podejścia do tematu:
1. ryż dzień w dzień gotowany nie w woreczkach, ale na gęstą papkę (około 10
min),
2. sok z marchewki, ale nie taki z butelki w supermarkecie, nawet ten
czysto marchewkowy ma w składzie tylko około 55% soku z marchwi, a
prawdziwy, z sokowirówki, tyle, że pora roku nie ta, bo marchew jest już
tylko młoda, a więc droga i pewnie z nawozami.
Możesz po zrobieniu soku nalać do słoików zostawiając 10% miejsca i
zamrozić.
Możesz też spróbować supermarketowego, ale musisz przestrzegać bezwzględnie
czasu picia po otwarciu butelki i nie miej wielkiej nadziei, że pomoże.
3. Jagody.
I są inne tego typu skuteczne metody, ale trudniej dostępne (np tzw bulwy-
taki jakby ziemniek)

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

7. Data: 2008-06-08 19:00:44

Od: " Idiom" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

Wiesz, do tej pory myślałam, że jesteś głównie śmieszna, teraz przychylam
się jednak ku stwierdzeniu, że przede wszystkim - głupia.

> Wcześniejsi dyskutanci odpowiedzieli troszkę właściwie, troszkę zdaje się
> szkodliwie.

Wskaż jedną szkodliwą radę w wypowiedziach tych, co adi'emu odpowiadali
wcześniej.

Każdy z nich polecił udać się do lekarza.

A Ty proponujesz, żeby z kilkuletnią biegunką i takimi wynikami gość tylko
wprowadził do swojej diety ryż, sok marchewkowy i jagody?

Czasami lepiej jest zacisnąć zęby i nie wyprodukować żadnego posta, zamiast
radzić szkodliwie.

Monika

8. Data: 2008-06-08 19:12:28

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Livia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przewlekła biegunka może być objawem wielu, także groźnych chorób (nie
> mówiąc już o odwodnieniu organizmu i pozbawieniu go elektrolitów).

dokladnie - dalsza diagnostyka. u mnie akurat potwierdzila ten zespol, ale
jestem pod stala kontrola gastrologa, ktory stara sie opanowac lekami te
biegunki.

9. Data: 2008-06-08 19:28:52

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba powoli sie sypie mam 30lat

Jakbym o sobie czytał :)
A próbowałeś robić wyniki na helikobacter pyroli - czy jak się tam dokładnie
to nazywa ?
Podobno kiedy tego siedzi za dużo w człowieku to może dawać m.in. taki
skutek jak opisujesz.

--
PawełJ

10. Data: 2008-06-08 19:39:45

Od: "Livia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> dalsza diagnostyka. u mnie akurat potwierdzila ten zespol, ale jestem pod
> stala kontrola gastrologa, ktory stara sie opanowac lekami te biegunki.

Witaj w klubie :-)

Pozdrawiam,

Livia

"brzydki kaszel"
Czy uczulenie moze zniknac?
Ile on się napił ???
Pilnie szukam dobrego psychiatry w Poznaniu
toksyczność