bitki różniste

1. Data: 2004-02-06 21:47:22

Temat: bitki różniste
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam już właściwe mięsko (wołowe) i będę jutro robić bitki. Znam ich 2 rodzaje:
z grzybami lub z pomidorami. Noo, w sezonie można jeszcze dać papryki, ale
teraz jest za droga. Jak je jeszcze można przyprawić? poguglowałam, ale tam są
takie sobie luźne dywagacje (ze np z polędwicy to nie - ale któż by polędwicę
tak marnował), oraz doczytałam się , że masło orzechowe można tam dać(???). Ale
ja nie lubię takich nietypowych połączen. Sprecyzuję, bo nie wszyscy bitkami
nazywają to co ja. Więc jest to dobre mięso wołowe (ale nie polędwica!, ani tez
nie rostbef, antrykot czy rozbratel) pokrojone na plasterki, dobrze zbite,
osmażone, włożone do rondla z: cebula, sól, liść laurowy (jeden), kilka ziarnek
pierzu i : (jako rzekłam) 1.suszone grzyby, 2. przecier pomidorowy. A z czym by
tu jescze, ale nie obok tylko zamiast?
Pozdrowionka - Agnieszka

1. Data: 2004-02-06 22:14:37

Temat: Re: bitki różniste
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ziarnek
> pierzu i : (jako rzekłam) 1.suszone grzyby, 2. przecier pomidorowy. A z czym

Witam!
Ja przed podsmażeniem obtaczam lekko w mące, następnie duszę , a na końcu
dodaję śmietanę do sosu.
Można też zrobić bitki w sosie mysliwskim :
Obsmażyć mięso, wrzucić do garnka i dodać startą marchewkę, pietruszkę,
pieprz w ziarenkach, listek laurowy, dusić, potem dodać kieliszek wódki / żeby
mięso było kruche/ , jak jest już miękkie dodać stsarte na tarce ogórki
kiszone / 2-3 małe, odciśnięte z soku/, kromkę chleba. Zaprawić sos śmietaną.

1. Data: 2004-02-06 23:30:36

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik batory <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dys
kusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...
. A z czym by
> tu jescze, ale nie obok tylko zamiast?

"Kucharka litewska" mówi tak :
- kotlety bite z mięsa wołowego -
rozbite kotlety utarzać w mące i usmażyć na rumiano,dodać soli, pieprzu i
przełożyć do rondelka,
wlać szklankę wina czerwonego, szklankę bulionu, dodać trochę masła i dusić
do miękkości włożywszy pod koniec pokrajaną cytrynę. Wydając na stół obłożyć
cebulką : zagotować w wodzie,obrać z łuski, włożyć do półtorej szklanki sosu
z duszenia z odrobiną cukru,dusić do miękkości.
Osobiście nie próbowałem ale smacznego ;-)
pozdr. Alex

1. Data: 2004-02-07 01:20:11

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> oraz doczytałam się , że masło orzechowe można tam dać(???).
Ja a propos masła orzechowego.
Do bitek rzeczywście może nie, ale w chińszczyźnie się sprawdza. Np.
mielona wieprzowina podsmażona z papryką pokrojoną na paseczki i
przyprawami z cyklu "chińskie" (sos sojowy, imbir, czosnek, dymka). Do
tego bulion i 1-3 łyżki masła orzechowego (do smaku). Do tego wrzucić
chiński makaron.
Bardzo dobre danie!

Hania
(wielbicielka chińskawego jedzenia :-))

1. Data: 2004-02-07 02:55:28

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

====
Bitki wołowe uwielbiają jałowiec - w zasadzie to lektura obowiązkowa. Ale z
umiarem! Tymianek też nie zaszkodzi.
A jeśli chodzi o masło, to możesz smażyć na zwykłym, ale sklarowanym. Ma ono
piękny orzechowy smak i zapach, a mięsko jest cudowne.

waldek
=====

1. Data: 2004-02-07 10:29:28

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baardzo dziękuję, zrobię te z warzywkami i ogórkiem kiszonym. No i dam tam
jałowca, oczywiście. Do kucharki litewskiej nie mam zbytniego zaufania, już coś
z niej robiłam i było takie sobie (nie pamiętam w tej chwili co - chyba
baraninę)
Pozdrowionka - Agnieszka

1. Data: 2004-02-07 15:34:22

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
już coś
> z niej robiłam i było takie sobie (nie pamiętam w tej chwili co - chyba

Też baran i nie wyszedł, ale mazurki były pycha
pozdr.Alex

1. Data: 2004-02-07 17:10:27

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <5...@n...onet.pl>,
"batory" <b...@p...onet.pl> wrote:

> Mam już właściwe mięsko (wołowe) i będę jutro robić bitki. Znam ich 2
> rodzaje:
> z grzybami lub z pomidorami. Noo, w sezonie można jeszcze dać papryki, ale

Przypomniałaś mi o bitkach. Też je więc dzisiaj zrobiłem u trochę ponad
kg. mięsa. Obsmażone wrzuciłem na zarumienioną cebulkę. Sos doprawiłem
liściem laurowym, zielem angielskim (oba umiarkowanie) dodałem do
duszenia małą puszeczkę drobno posiekanych sardeli, trochę suszu
grzybowego, łyżkę musztardy z Dijon o pod koniec oprószyłem pieprzem.

Władysław

1. Data: 2004-02-07 19:16:54

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> duszenia małą puszeczkę drobno posiekanych sardeli, trochę suszu
> grzybowego, łyżkę musztardy z Dijon o pod koniec oprószyłem pieprzem.
>
> Władysław

Moje bitki dopiero teraz sie duszą, bo jakoś w ciągu dnia nie miałam czasu
(kino), ale - po raz pierwszy jak robię bitki (hoo, hoo, a może i dłużej) to je
za poradą grupowiczów przed osmażeniem obtoczyłam w mące. No i teraz co i raz
muszę je zdejmować z kuchenki , żeby "odeszło", bo okropne przywierają.
Przedtem zawsze, jeśli dawałam mąkę, to na sam koniec. A propos - co to są
sardele? Zapodział mi się gdzieś "Leksykon sztuki kulinarnej", a google zeznają
niejednoznacznie.
Pozdrawiam - Agnieszka
P.S. czy susz grzybowy nie zabija innych smaków?

1. Data: 2004-02-07 21:56:04

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl>
[...]
> A propos - co to są sardele? Zapodział mi się gdzieś
> "Leksykon sztuki kulinarnej", a google zeznają niejednoznacznie.
> Pozdrawiam - Agnieszka

Atlantycka rybka przerabiana najczęściej na Anchois.

> P.S. czy susz grzybowy nie zabija innych smaków?

To zależy w czym i ile go dasz. Normalna przyprawa.
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

---

fasolka szparagowa
poooomocy!!! spodnie poplamiłam sobie tłuszczem>
Uwaga! Troll podszywający się pod p. Władysława Łosia
Ciasto do pizzy
pizza - zakalec