bóle brzucha

1. Data: 2009-10-15 07:26:17

Temat: bóle brzucha
Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od kilku tygodni cierpię na lekką niestrawność. Mam mdłości, które
mijają po spożyciu posiłku i wracają po 1-2 godzinach. Raz, czy dwa
miałem biegunkę, ale poza tym kłopotów ze stolcem raczej nie mam. Kłucie
w brzuchu odczuwam tylko przy uciskaniu w okolicach pępka. Poza tym to
"tylko" uczucie dyskomfortu. Nie boli mnie żołądek, nie mam zgagi,
czasem mi się odbija i wtedy czuję ulgę.
Przez pierwsze kilka dni leczyłem się samodzielnie najpierw Smectą a
później Nifuroksazydem, ale nie przyniosło to rezultatu.
Badanie USG jamy brzusznej nie wykazało nieprawidłowości, badanie krwi i
moczu w kierunku zapalenia trzustki - również.
Lekarz przepisał Kreon, ale nie pomógł.
Drugi lekarz po tygodniu przepisał mi Ortanol podejrzewając chorobę
wrzodową żołądka (choć wydaje mi się to mało prawdopodobne ze względu na
brak typowych objawów takich jak zgaga)
czy są jakieś badania, dzięki którym można będzie stwierdzić np.
infekcję bakteryjną?

Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2009-10-21 21:40:59

Temat: Re: bóle brzucha
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>czy są jakieś badania, dzięki którym można będzie stwierdzić np.
>infekcję bakteryjną?

Na infekcję bakteryjną to najlepsza jest setka :).

> Mam mdłości, które
> mijają po spożyciu posiłku i wracają po 1-2 godzinach.
Wżody nie muszą boleć, podobno bywają takie co nie bolą, a są duże.

> Nie boli mnie żołądek, nie mam zgagi,
>czasem mi się odbija i wtedy czuję ulgę.
Odbija się podobno od dwunastnicy.

> Drugi lekarz po tygodniu przepisał mi Ortanol podejrzewając chorobę
> wrzodową żołądka (choć wydaje mi się to mało prawdopodobne ze względu na
> brak typowych objawów takich jak zgaga)
Ja np. mam zgagę pszy lekkim zatruciu, to dla mnie pierwszy objaw,
że zjadłam coś nieświeżego.
Pewnie żołądek zakatrupia nadmiar bakteri kwasem solnym.
Jedno woleć wżody i mniejsze szanse na zatrucie,
albo bez wżodu i czasem bez szansy na pszeżycie. :)
Mdłości głodowe są typowe dla wżodowca.

Spytaj się Wilickiego o dietę.:)

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

utrzymujacy sie bol nerek
Kilka linków na temat grypy
do psychiatry
Wyniki Holtera
pytanie raczej prawne ale tez zwiazane z medycyna...