borecznik

1. Data: 2005-09-21 07:35:24

Temat: borecznik
Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Borecznik pojawił się jakiś czas temu na moich sosnach. Myślałem, ze
zadowoli się kilkoma, ale postanowił zająć się chyba wszystkimi. Proszę o
radę czym go spryskać. Ale nie chodzi mi o wyszukane i trudnodostępne
środki, ale o coś co można w miarę szybko i łatwo kupić.

2. Data: 2005-09-21 16:05:09

Temat: Re: borecznik
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dgr2g1$1ji$1@news.onet.pl Jacek
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Proszę o radę czym go spryskać. Ale nie chodzi mi o wyszukane i
> trudnodostępne środki, ale o coś co można w miarę szybko i łatwo

Hejka. Borecznika zwalcza się po wykryciu pierwszych larw na igłach ( w
maju) zwykle opryskując insektycydami z grupy pyretroidów (Talstar, Karate,
Ambusz, Decis itp.)
Pozdrawiam dostępnie Ja...cki

3. Data: 2005-09-21 19:42:45

Temat: Odp: borecznik
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
( w
> maju) zwykle opryskując insektycydami z grupy pyretroidów (Talstar,

Popieram, popieram jako były lesnik:) Czasem tez pryskoano preparatami,
które nie pozwalały na wylinkę... ale zapomniałam jak się tot nazywało...
Nomolt czy jakoś tak???
Pozdrav.Rene

4. Data: 2005-09-21 20:40:52

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dgsd0k$43a$1@nemesis.news.tpi.pl Rene
<r...@i...pl> napisał(a):

> Popieram, popieram jako były lesnik:) Czasem tez pryskoano
> preparatami, które nie pozwalały na wylinkę... ale zapomniałam jak
> się tot nazywało... Nomolt czy jakoś tak???

Hejka. Nomolt i Dimilin - inhibitory biosyntezy chityny. :-)
Pozdrawiam acylomocznikowo Ja...cki

5. Data: 2005-09-22 05:50:30

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Nomolt i Dimilin - inhibitory biosyntezy chityny. :-)

O, o, o - dokładnie:) Jak ktoś siedzi w temacie to wie wszystko a skleroza
nie boli:):):)
Ale boreczniki o tej porze??? Chociaż... one chyba po pierwszych mrozach
schodza na dół i tworzą kokony na zimę... Dobrze pamiętam?
Pozdrav.Rene

6. Data: 2005-09-22 06:57:51

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dgtgk6$3g1$1@nemesis.news.tpi.pl Rene
<r...@i...pl> napisał(a):

> Ale boreczniki o tej porze??? Chociaż... one chyba po pierwszych
> mrozach schodza na dół i tworzą kokony na zimę... Dobrze pamiętam?

Hejka. Średnio. ;-)
Zimują jaja borecznika rudego ułożone wzdłuż igły;
larwy wylęgają się w maju i ostro ;-) zaczynają całkowicie obgryzać
ubiegłoroczne igły;
pod koniec czerwca lub w lipcu schodzą do ziemi, gdzie się
przepoczwarzają w owalnych, złocistobrunatnych kokonach;
dorosłe owady pojawiają się we wrześniu i październiku i wtedy samice
tych błonkówek składają jaja tuż pod skórkę sosnowej igły. :-(
Pozdrawiam biologicznie Ja...cki

7. Data: 2005-09-22 17:13:30

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dorosłe owady pojawiają się we wrześniu i październiku i wtedy samice
> tych błonkówek składają jaja tuż pod skórkę sosnowej igły. :-(

Oj, ale zimują w kokonach - jesienią odbywają się poszukiwania tych kokonów
(i nie tylko kokonów) w ściole:):):) A kokony maja piękny kolor...
Pozdrav.Rene

8. Data: 2005-09-22 17:39:09

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dguojp$o2h$1@atlantis.news.tpi.pl Rene
<r...@i...pl> napisał(a):

> Oj, ale zimują w kokonach - jesienią odbywają się poszukiwania tych
> kokonów (i nie tylko kokonów) w ściole:):):) A kokony maja piękny
> kolor...

Hejka. Ja napisałem o boreczniku rudym (Neodiprion sertifer)
a Ty pewnie o boreczniku sosnowym (Diprion pini)
Pozdrawiam konkretnie Ja...cki

9. Data: 2005-09-22 19:34:14

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pod koniec czerwca lub w lipcu schodzą do ziemi, gdzie się
> przepoczwarzają w owalnych, złocistobrunatnych kokonach;

> Pozdrawiam biologicznie Ja...cki

Dokładniej mówiąc w ściółce.

Pozdrawia precyzyjnie boletus

10. Data: 2005-09-22 19:42:44