buda dla psa

1. Data: 2002-06-06 13:44:50

Temat: buda dla psa
Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję zrobić, kupić budę dla psa
waga. ok 30 kg
wielkość ok. 70 cm w kłębie, do czubka głowy ok. 85 cm
długość ok. 100 cm
Jaka duża powinna być buda?

pozdrawiam

Dj

1. Data: 2002-06-06 20:38:58

Temat: Re: buda dla psa
Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"dj" <d...@i...pl> wrote in message
> Potrzebuję zrobić, kupić budę dla psa
> waga. ok 30 kg
> wielkość ok. 70 cm w kłębie, do czubka głowy ok. 85 cm
> [...]

Moja zona na takie cos powiedziala mi: zrob jak najladniejsza bo ja swoim
psom w budzie mieszkac nie pozwole. Ale one maja w klebie tylko 50 cm.
;))))))))))

vpw

1. Data: 2002-06-07 12:20:24

Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vpw" <v...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Moja zona na takie cos powiedziala mi: zrob jak najladniejsza bo ja swoim
> psom w budzie mieszkac nie pozwole. Ale one maja w klebie tylko 50 cm.

Jak dużą zrobiłeś, jakie ocieplenie?
Bo chyba zimą nie bedą przychodzić do domu się zagrzać? :-)
Słyszałem że jak za duża to też nie dobrze.
Czy masz już jakieś doświadczenia?

serdecznie pozdrawiam

DJ

1. Data: 2002-06-07 12:22:53

Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dj" <d...@i...pl> wrote in message

> Jak dużą zrobiłeś, jakie ocieplenie?
> Bo chyba zimą nie bedą przychodzić do domu się zagrzać? :-)
> Słyszałem że jak za duża to też nie dobrze.
> Czy masz już jakieś doświadczenia?

Doswiadczen wlasnych nie mam. Sama mam psa 73 cm w klebie i mieszka w
mieszkaniu. Spi w takiej wielkiej plastikowej misce, bo wiklinowe pozeral z
wielkim smakiem. Miska ma jakies 90x120. W Twoim przypadku nalezaloby
jeszcze dodac wysokosc psa, tak by spokojnie tam wlazl. Kolezanka trzyma dwa
duze psy (mieszance) w budzie. Buda stoi na drewnianych paletach (takich jak
w marketach towar). Ocieplona jest styropianem. Ma jedno wejscie, ale w
srodku sie rozszerza tak,ze 2 psy spokojnie wlaza. Wejscie jest zriobine
tak, ze pies jak schyli leb to wlezie. Mozesz zmierzyc ile pies zajmuje
miejsca jak sie polozy, dodac jego wysokosc i juz masz wymiary wewnetrzne
budy.
Pozdrawiam

Joanna

1. Data: 2002-06-07 12:29:21

Od: "bar'D" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dużą zrobiłeś, jakie ocieplenie?
> Bo chyba zimą nie bedą przychodzić do domu się zagrzać? :-)
> Słyszałem że jak za duża to też nie dobrze.
> Czy masz już jakieś doświadczenia?

Ja swego czasu czytałem o budzie i pamiętam że szczególnych ociepleń nie
wymaga, jedynie by nie było mokro i wejscie to powinno wg zalecen wygladac
tak że jest przedpokój z wejściem od zew. z prawej strony, a potem wejście
do budy z przedpokoju po lewej (korytrzyk w kształcie litery "S") - ja to
odebrałem sceptycznie.
Stwierdziłem że dla psa to też niewygoda, bo np. w lecie to mój śpi zawsze z
glową na progu i lustruje sytuacje, no i przy duzym psie to trzeba dość
szeroki korytarz żeby się wykręcił. Ja to rozwiązałem tak że mojemu psu na
zime zakładam wiszące drzwi wachadlowe. Sucznik (bo tak ma na imie) jest
chyba zadowolony bo widzalem czasami w zimie jak sobie wietrzył - leżał na
progu z drzwiami na zadku. Na zime te drzwi ścigałem.
Buda jes wielkości (rzut z góry) dwóch zwiniętych podczas spania
"suczników",i o ile pamiętam wymiary były brane z tej samej książki ("Jak
wychować psa" - bodajże), wysokość: Sucznik w kłębie plus 10 cm i skos dachu
jakieś 20 cm.

To tyle z doświadczeń.

bar'D

1. Data: 2002-06-07 12:49:22

Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> napisał w wiadomości

> "dj" <d...@i...pl> wrote in message
>
> Buda stoi na drewnianych paletach (takich jak
> w marketach towar). Ocieplona jest styropianem.

Od dołu też? Chyba powinna

> [...]
> tak, ze pies jak schyli leb to wlezie. Mozesz zmierzyc ile pies zajmuje
> miejsca jak sie polozy, dodac jego wysokosc i juz masz wymiary wewnetrzne

W tym jest problem jak się zwinie w kłębek to jest mały, jak wyciągnie to
zajmuje trochę miejsca.

> Pozdrawiam
>
> Joanna

dzięki za rady

pozdrawiam

DJ

1. Data: 2002-06-07 13:22:22

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dj" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaka duża powinna być buda?

Taka, żeby pies się swobodnie położył (nie tylko w jednej
pozycji), obrócił, ale nie za duża, bo zimą będzie marzł.
Ocieplona, odizolowana od gruntu, z zasłoną od wiatru. A
najlepiej to chyba zapytać na pl.rec.zwierzaki :)

Hanka (na razie bez psa)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek