budowanie domu...

1. Data: 2007-01-26 21:00:13

Temat: budowanie domu...
Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie ewentualnych udogodnień finansowych dla inwalidów
inwestuących we własny dom jednorodzinny. Jestem niepełnosprawny w
stopniu znacznym z powodu 'ułomności' narządu wzroku. Planuję w bieżącym
roku rozpocząć budowę. Powiedzcie mi - o ile wiecie ;-) - czy istnieją w
naszym kochanym państwie jakieś mechanizmy ułatwiające osobom
niepełnosprawnym takie działanie? Może jakieś dopłaty,
niskooprocentowane kredyty - niżej niż tradycyjne kredyty hipoteczne,
Jakieś wsparcie merytoryczne, czy ułatwienia urzędowe, albo zwolnienia z
jakichś opłat np opłat za wykonanie przyłączy mediów - prąd, wod-kan,
telefon... Może znalazłoby się coś przy ustalaniu własności gruntu i w
ogóle nieruchomości...? albo coś, o czym nie wspomniałem...?
Jeżeli nasze kochane państwo nie okazałoby się tak troskliwe, to może
jeszcze kochańsza Unia Jewropejska...
Gdyby coś było można w tej dziedzinie... dajcie cynk.

pozdraiwm
robercikus

2. Data: 2007-01-26 23:31:55

Temat: Re: budowanie domu...
Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to nowe odliczenie, obowiązuje od 1 stycznia 2002 r. i zastępuje
dotychczasowe ulgi budowlane i mieszkaniowe.
Uwaga! odliczamy tylko odsetki, a nie kwotę kredytu (pożyczki). Odliczenie
nie dotyczy kredytu (pożyczki) na zakup gruntu! Odliczenie stosuje się,
jeżeli kredyt (pożyczka) został udzielony podatnikowi po dniu 1 stycznia
2002 r., a kredyt (pożyczka) był udzielony przez podmiot uprawniony na
podstawie przepisów prawa bankowego albo przepisów o spółdzielczych kasach
oszczędnościowo-kredytowych do udzielania kredytów (pożyczek). Nie może to
być, więc np. pożyczka na cele mieszkaniowe udzielona przez zakład pracy.
Ponadto z umowy kredytu (pożyczki) musi wynikać, że dotyczy on inwestycji
mieszkaniowej lub budowlanej. Inwestycja taka musi być zakończona przed
upływem trzech lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym uzyskano
pozwolenie na budowę w rozumieniu prawa budowlanego, a zakończenie
inwestycji nastąpić nie wcześniej niż w 2002 r.
Z odliczenia mogą korzystać wyłącznie podatnicy, którzy nie korzystali lub
nie korzystają na zasadzie praw nabytych z dotychczasowych odliczeń
mieszkaniowych/budowlanych oraz z tytułu oszczędzania w kasach
mieszkaniowych.
Odliczenie obejmuje wyłącznie odsetki od tej części kredytu, która nie
przekracza kwoty odpowiadającej górnemu ograniczeniu dużej ulgi budowlanej,
ustalonej w roku zakończenia inwestycji. W 2003 r. jest to kwota 189 tys.
zł. Jeżeli więc ktoś zaciągnie kredyt w wysokości 250 tys. zł, to odlicza
odsetki od części kredytu w wysokości 189 tys. zł. Od pozostałej kwoty
kredytu nie może odliczać odsetek od dochodu. Uwaga podany limit odnosi się
do obojga małżonków. Z odliczenia, więc może korzystać jedno z małżonków lub
oboje, ale w określonych proporcjach.

3. Data: 2007-01-27 00:20:02

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" napisał:
(...)
> Uwaga! odliczamy tylko odsetki, a nie kwotę kredytu (pożyczki). Odliczenie
> nie dotyczy kredytu (pożyczki) na zakup gruntu! (...)
Ulga obowiązywała do 31.12.2006r. Wszyscy Ci, którzy nabyli prawo do tej ulgi do dnia
31.12.2006r. - mogą odliczać odsetki do dnia 31.12.2027r.

Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

4. Data: 2007-01-27 00:36:54

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robercikus" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> inwestuących we własny dom jednorodzinny. > Jeżeli nasze kochane państwo nie

Trochę, mnie Twój post rozbawił, o mało co się nie posmarkałem ze śmiechu.
Czego to się ON zachciewa a może zasiłku na dziwki w wyskości 170 euro dwa razy
w miesiącu tak jak jest w Hollandii?
Znam kolesia mocno niepełnosprawnego z Wrocławia co mieszka w przechowalnii
tj. w schronisku dla bezdomnych, ZBK we Wrocławiu nie chce mu przyznać nawet lokalu,
psiej budy
a Ci marzy się pomoc w nabyciu własnego domu ROTFL.
Sam czekam na mieszkanie komunalne, dobrze, że mam chciaż garaż :)

Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

5. Data: 2007-01-28 06:16:49

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gdyby byly , kazdy ON by sobie budowal :-)

zatrudnienie niepełnosprawnego
szkolenie narciarskie dla niepełnosprawnych
leczenie spastyczności
Jak zarobić w internecie!!!
Moje proppozycje