bukszpan - pomysl

1. Data: 2003-05-21 09:24:23

Temat: bukszpan - pomysl
Od: mierzej <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja zona kupila 4 dosc duze bukszpany(ponoc rosna do 1,5), sam nie wiem
po co ale pominmy to ;-)

Zywoplotu raczej z nich nie bedzie bo za malo, a na dokupienie nie ma
juz funduszy.

Jak myslicie co mozna z tym fantem zrobic oprovcz wsadzenia do ziemi,
macie jakies sugestie na wykorzystanie tych roslinek ?

--
""""""""""""""""""
Pozdrawiam mierzej

2. Data: 2003-05-21 11:54:44

Temat: Re: bukszpan - pomysl
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mierzej" <m...@o...pl> wrote in message news:3ECB45C7.7080102@op.pl...
> [...]
>
> Jak myslicie co mozna z tym fantem zrobic oprovcz wsadzenia do ziemi,
> macie jakies sugestie na wykorzystanie tych roslinek ?

Wsadzić do pojemników? Pociąć na sadzonki? Wykonać opus topiarum? Posadzić
jako "wykończenie" grządki lub murku?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-05-21 14:47:58

Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> macie jakies sugestie na wykorzystanie tych roslinek ?

Wlozyc do ziemi i cwiczyc na nich swoje zdolnosci do kreowania nowych form.
Mozna wycinac z nich wiewiorki , slonie i inne renifery. Znosza to
doskonale. ;-)). Niedaleko mnie jest ogrod w ktorym rosna same takie
formowane cuda i mimo tego, ze ogrod jest przez to dziwaczny to jednak kazdy
sie przy nim zatrzymuje i oglada.

Iza Wójcik

4. Data: 2003-05-22 03:36:08

Od: "..::[ nIcRaM ]::.." <p...@W...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 May 2003 11:24:23 +0200, mierzej <m...@o...pl>
napisał(a):

>Witam
>
>Moja zona kupila 4 dosc duze bukszpany(ponoc rosna do 1,5), sam nie wiem
>po co ale pominmy to ;-)
Fakt że rosną do 1,5m ale po ilu latach?

>Zywoplotu raczej z nich nie bedzie bo za malo, a na dokupienie nie ma
>juz funduszy.

Jeśli się niespieszy to można go rozmnożyć i zrobić żywopłot :)
moja mama ze trzy/cztery lata temu nacięła ze 100 galązek (ok. 10cm)
później je do ukorzeniacza i do ziemi teraz ma kilkadziesiąt małych
bukszpaników (od 30-80cm)

..::[ nIcRaM ]::..
[pamiętaj aby usunąć WONSPAMERZY z adresu]

5. Data: 2003-05-22 08:13:39

Od: mierzej <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za porady

> Fakt że rosną do 1,5m ale po ilu latach?

To prawda ze wolno rosna ale skoro juz sa...

> [...]
> moja mama ze trzy/cztery lata temu nacięła ze 100 galązek (ok. 10cm)
> później je do ukorzeniacza i do ziemi teraz ma kilkadziesiąt małych

O widzisz to jest dobry bo jeden nam zostal i nie bardzo wiemy co z nim
zrobic.

Mam pytanie tylko w jakich odlegloscich posadzic, chodzi o to zeby
szybko byl zwarty.

I jeszce pytanie jak gleboko galazka musi byc w ziemi.
I kolejne pytanie ;-) ktore galazki nadaja sie najlepiej do
rozmanazania, a moze to nie ma znaczenia ?

--
""""""""""""""""""
Pozdrawiam mierzej

6. Data: 2003-05-22 22:45:15

Od: "..::[ nIcRaM ]::.." <p...@W...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 May 2003 10:13:39 +0200, mierzej <m...@o...pl>
napisał(a):

>Mam pytanie tylko w jakich odlegloscich posadzic, chodzi o to zeby
>szybko byl zwarty.
Na początek dopóki widocznie niezaczną rosnąć (sądzę że około 6-12
mies.) można posadzić bardzo gęsto. I najlepiej posadzić je w cieniu
gdyż wydaje mi się (mogę się mylić) iż prędzej się przyjmie i zacznie
rosnąć

>I jeszce pytanie jak gleboko galazka musi byc w ziemi.

tak mniej więcej, mniej w ziemi niż nadziemią ogólnie nie ma to zbyt
dużego znaczenia oby tylko się dobrze trzymały

>I kolejne pytanie ;-) ktore galazki nadaja sie najlepiej do
>rozmanazania, a moze to nie ma znaczenia ?
najprawdopodobniej końce galązek z 2-6 rozwidleniami tzn takie aby
cięcie było tylko w jednym miejscu które pojdzie do ziemi a nie że
przycięte u góry i na dole

7. Data: 2003-05-23 09:39:17

Od: mierzej <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za porady

--
Pozdrawiam mierzej

gdzie kupowac akcesoria do hydroponiki
sekcja winoroslarska zwiazku sadownictwa polskiego;
co na obrzeza trawy?
Ratujcie GRUBOSZA
opryskane krzewy