cafe ou lait

Data: 2001-12-20 01:41:44
Temat: cafe ou lait
Od: "Mania" <c...@w...pl>

Użytkownik EvaTMKGSM <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9vr0u8$rsa$...@n...tpi.pl...

> Może obie miałybyśmy ochotę komuś czasami zdrowo przyłożyć ? Czy ja wiem..
> Ale w Tobie wyczuwam jakby większy potencjał tego
> stłumienia.. więcej Agresji ?
~~
polecę cytatem:
"na wykladzie ze wstepu do psychologii wykladowca opowiadal o swojej
ostatniej interwencji: mlody chlopak postrzegany jako uosobienie lagodnosci,
niekonfrontacyjnosci etc. o malo zeby nie udusil kolegi (ponoc cudem
przezyl). Probowano dociec, co sie stalo, czy moze sie powtorzyc. Okazalo
sie, ze po prostu miarka cierpliwosci i dobroci sie przebrala - kanalizowane
przez dlugi czas zlosc, odrzucenie, poczucie krzywdy, dostaly ogromna sile w
momencie uwolnienia - sile, ktora malo co nie zabila."
czy tego się obawiasz z mojej strony?

nie będę słodzić własnej kawy
a i ty za cukierkami nie przesadzasz, więc:
tłumienie - baaaardzo ważny clu
Poszukuję metody na złość, nie na jej tłumienie, a na nie odczuwanie jej;
to co wydażyło się tutaj - moja reakcja, była właśnie tym co odczuwam
nie odczuwając złości
boo dzieciak swoimi papierowymi okrzykami nie robi mi krzywdy,
nie przeszkadza, nie odczuwam tego jak działanie skupiające
swoje skutki na mojej osobie, no, nie biorę tego do siebie :o)
w związku z tym mogę się zdystansować;
gorzej w realu - wrzaski mojej młodszej córki, poprzedzone
warczeniem starszej, bicie, rozmemłanie, brak poczucia czasu
i takie tam różne - kurka! nic mnie tak nie wytrąca z równowagi
jak własne dzieci - reaguję agresją, a ona idzie dalej -
to taka moja straszliwa przegrana :o( ;
wiem, że sama już swoim córkom zaaplikowałam już taki wzorzec,
tak jak mnie go zaszczepiono i nawet jeśli mnie uda się
w końcu wypracować jakiś zdrowy mechanizm równoważenia agresji,
one przekażą ów kiepski wzorzec mojemu synowi :(((
p a d a k a

> No ja też:)
~~
nie tłumię, liczenie pozwala mi rowątkowić narastającą wściekłość,
utrzymać ciało w myśleniu, wypuścić wentylem automatyczną reakcję
na rzecz zimnego oglądu sytuacji, przerywam spiralę,
nie działam wówczas zaślepiona hormonami, mogę zacząć kombinować
to optymistyczne
ale też dopiero początek drogi

> A Tobie we mnie ?
~~
powiem Ci co zobaczyłam:
zobaczyłam małego chłopca skulonego
z jeszcze mniejszą siostrzenicą w ramionach
w rogu stęchłej piwnicy
przesiąkniętej teraz swądem wybuchu
i oblepionej fragmentami ludzkich ciał
najmłodszy z rodzeństwa
jedyny mężczyzna w rodzinie
może powinien był zginąć w tej piwnicy
może powinno mnie nie być

~~
Maniutek to mała dziewczynka
licząca na to, że dorosły jest mądry,
no przynajmniej mądrzejszy od niej.
Ale nie - dorosły to tylko wyrośnięte dziecko - no ogół

> ps. Sama tego nie rozumiem !
czas zacząć próbować

Mania