chai masala w Warszawie

1. Data: 2007-02-28 13:18:35

Temat: chai masala w Warszawie
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam
Gdzie w Warszawie można kupić przyprawę Chai Masala oraz inne
przydatne w kuchni indyjskiej (kumin chociażby)?

2. Data: 2007-02-28 13:30:12

Temat: Re: chai masala w Warszawie
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** s...@g...com wrote:

> Gdzie w Warszawie można kupić przyprawę Chai Masala oraz inne
> przydatne w kuchni indyjskiej (kumin chociażby)?

Ale kumin (ang. cumin?) to kminek po prostu. Masalę do herbaty to nie
widziałem, ale specjalnie też nie szukałem. Podejrzewam, że nie powinno
być problemu w dobrym markecie.

--
+ ' .-. .
, * ) )

3. Data: 2007-02-28 15:02:39

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> Ale kumin (ang. cumin?) to kminek po prostu.

A gdzie tam. Cumin to kmin rzymski (Cuminum cyminum), a kminek to kminek
(Carum carvi). Dwie całkiem różne przyprawy, o czym nie raz i nie dwa na tej
grupie pisano. Kmin rzymski mielony można dostać np. tu:
http://masala.com.pl/index.php?p401,comino-kmin-30g

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

4. Data: 2007-02-28 15:23:33

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
Witam
Gdzie w Warszawie można kupić przyprawę Chai Masala oraz inne
przydatne w kuchni indyjskiej (kumin chociażby)?

Pozdrawiam

http://www.samirashop.pl/

Pozdrawiam również

Kajetana Kinga

5. Data: 2007-02-28 15:30:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana_Kinga aka Słowotok" <k...@g...pl> napisał
w wiadomości news:es46ov$28o$1@inews.gazeta.pl...

Przywioza do domu:
http://www.fabrykasmakow.pl/
http://www.przyprawynmr.pl/p38-kmin.rzymski.kumin.ht
http://www.prego.pl/component/option,com_linkdirecto
ry/task,viewcat/catid,15/Itemid,33/
http://www.masala.com.pl/
http://www.indianfoodsite.com/przyprawy_indyjskie.ht

6. Data: 2007-02-28 22:43:59

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 28 Lut, 14:30, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:
> Ale kumin (ang. cumin?) to kminek po prostu. Masalę do herbaty to nie
> widziałem, ale specjalnie też nie szukałem. Podejrzewam, że nie powinno
> być problemu w dobrym markecie.

Tak jak już zostało napisane przez innych, kumin i kminek to dwie
różne rzeczy.
Natomiast jeśli chodzi o chai masale, to się pomyliłem. Chodziło mi o
Garam Masala.

Tak wiec dorzucam jeszcze pytanie, gdzie kupic garam masale, bo
przegladalem proponowane
strony, ale z marnym skutkiem.

Pozdrawiam
Marcin

7. Data: 2007-03-01 09:32:28

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com napisał(a):

> [...]
> Garam Masala.
>
> Tak wiec dorzucam jeszcze pytanie, gdzie kupic garam masale, bo

A może zrób sam

GARAM MASALA - INDYJSKA MIESZANKA PIKANTNYCH PRZYPRAW

Mieszanka tych przypraw jest często używana w kuchniach
Wschodu, a przede wszystkim w indyjskiej i pakistańskiej.
Jest stosowana do mięs smażonych po angielsku, do pieczeni,
szaszłyków, mięs duszonych. Garam masala może zastąpić
przyprawą curry w proszku.

PRZEPIS ORYGINALNY

6 łyżek pieprzu
5 łyżek kminu rzymskiego
1 3/4 łyżki cynamonu
1 1/2 łyżki goździków
1 łyżeczka utartej gałki muszkatołowej
2 1/2 łyżki nasion kardamonu
6 łyżek kolendry (dowolnie)
2 łyżki rozkruszonych listków laurowych (dowolnie)

Przebrać przyprawy, usunąć zanieczyszczenia. Podgrzewać na
patelni na średnim ogniu przez 30 sekund mieszając. Zemleć w
maszynce i wymieszać z przyprawami w proszku. Przechowywać w
szczelnie zamkniętym słoiku.

PRZEPIS W NASZEJ KUCHNI

1/2 łyżeczki utartej gałki muszkatołowej (dowolnie)
1 łyżka pieprzu
1 łyżka kminku
3 łyżki kolendry
1 łyżka lubczyku (dowolnie)
1 1/2 łyżeczki cynamonu (dowolnie)
1/2 łyżeczki goździków
2 1/2 łyżeczki imbiru w proszku
1 listek laurowy
1/2 łyżeczki przyprawy chili
1 1/2 łyżeczki tymianku lub bazylii

Przebrać przyprawy, usunąć zanieczyszczenia. Podgrzać na
patelni na średnim ogniu przez 30 sekund, mieszając. Zemleć
w maszynce i wymieszać z przyprawami w proszku. Przechowywać
w szczelnie zamkniętym słoiku.

Źródło: PRZYGODA KULINARNA Katarzyna Pospieszyńska

8. Data: 2007-03-01 09:37:32

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** s...@g...com wrote:

> Tak jak już zostało napisane przez innych, kumin i kminek to dwie
> różne rzeczy.

Hehe no to się udałem. ;)

> [...]

> Tak wiec dorzucam jeszcze pytanie, gdzie kupic garam masale, bo
> przegladalem proponowane strony, ale z marnym skutkiem.

Te przyprawy znajdziesz bez problemu w co lepszym markecie, na 100% są
w PiP. No i jak już Ci napisano możesz zamówić przez Internet:

http://www.przyprawynmr.pl/p28-garam.masala.htm
http://www.przyprawynmr.pl/p38-kmin.rzymski.kumin.ka
mun.htm

--
+ ' .-. .
, * ) )

Życzenia. Bluzgacz - ostatnia odsłona.
Propozycja spotkania grupy pl.rec.kuchnia
naleśniki z serem
pyzy z mięsem
MAM PROBLEM