chleb znowu...

1. Data: 2010-10-18 11:07:55

Temat: chleb znowu...
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zmieliłem trochę leżącej kukurydzy młynkiem do mięsa na korbkę
ok. 2kg, przesiane na mąkę sitem

0,25 kukurydzianej
0,55 przennej
1 łyżka soli
1 łyżeczka cukru
400ml wody
ok 11mg drożdży

efekt: http://panel.comze.com/fam/index.htm?chleb

2. Data: 2010-10-18 11:29:42

Temat: Re: chleb znowu...
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> zmieliłem trochę leżącej kukurydzy młynkiem do mięsa na korbkę
> [...]

Pewnie się kruszy na potęgę. Trzeba trochę żytniej mąki.
Kup maszynkę do mięsa Zelmer typ 986 jedną z opcji jest młynek - mozna
zeml;eć dowolne ziarna. I robić eksperymenty z chlebem......... lub
kluskami.

3. Data: 2010-10-18 12:01:34

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Pewnie się kruszy na potęgę. Trzeba trochę żytniej mąki.
OK

> Kup maszynkę do mięsa Zelmer typ 986 jedną z opcji jest młynek - mozna
> zeml;eć dowolne ziarna. I robić eksperymenty z chlebem......... lub
> kluskami.
miałem taką
Maszynka do mięsa ZELMER 586.5 +SZATKOWNICA 986.7
odsprzedałem kumplowi, tryby plastikowe... żałosne
szczęście że był zapasowy tryb

po tym wszystkim stwierdziłem że do mielenia domowego nadaje się jedynie,
młynek do kawy, a najskuteczniejsze, żarnowe z zbiorniczkiem
wystarczy w allegro wpisać: młyn* żar*

4. Data: 2010-10-18 13:09:50

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> po tym wszystkim stwierdziłem że do mielenia domowego nadaje się jedynie,
> młynek do kawy, a najskuteczniejsze, żarnowe z zbiorniczkiem

Nie testuję na wytrzymałość. U mnie pracują normalnie. Można oczywiście mleć
śrutownikiem (i przesiewać - gdy chce się mieć białą mąkę).
Śrutownik Porkerta
http://www.browamator.pl/szczegoly.php?grupa_p=6&prz
edm=419253
Młynek i płatkarka:
http://www.getreidemuehlen.de/Getreidemuehlen-Komo/K
omo-Fidibus-Muehle-Duett-200/991104.html

5. Data: 2010-10-19 06:02:39

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> zmieliłem trochę leżącej kukurydzy młynkiem do mięsa na korbkę
> [...]

nastepnym razem dodaj maki pSZennej :-)
i zytniej tez...

6. Data: 2010-10-19 12:53:13

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

w sumie zapomnialem podać o co mi chodziło

1. chleb od samego środka jakoś opada
pewnie efektem tego jest też lekki zakalec u dołu

2. biały od gory, to chyba tak mają automaty

3. co robić po upieczeniu? wyjąć odrazu? ile odczekać? zostawić na noc i nie
myśleć (włączam po 22, nocna taryfa)

7. Data: 2010-10-19 15:19:57

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawa z mieleniem się prawie rozwiązała
kumpel na wsi mi będzie mielił, na śrutwoniku
pierwsza próbka bardzo dobra, miałkie z lekkimi grudkami
czyli bardzo dobrze

przenżyto, za pare dni upiekę z tego i zdam relacje

ale mimo wszystko chyba kupię najtańszy młynek żarnowy
by raz na jakiś czas zmielić kukurydzę i inne

8. Data: 2010-10-19 15:51:15

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> ale mimo wszystko chyba kupię najtańszy młynek żarnowy
> by raz na jakiś czas zmielić kukurydzę i inne

Tak jak wspomniałem, jeżeli nie masz robota z przystawką mielącą to kup
maszynkę do mięsa 986 Zelmera ze wszystkimi przystawkami, w tym młynek do
nasion suchych i oleistych, młynek ma mechanizm żarnowy stalowy, miele także
kawę, pieprz, gałkę muszkatołową, kminek do chleba itp. To najczęsciej
używana przeze mnie maszyna kuchenna w domu.

9. Data: 2010-10-19 15:54:48

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio kupiłem 586, chwila moment i pękł plastykowy tryb, przecież te
maszyny to dziadostwo

10. Data: 2010-10-19 16:29:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ostatnio kupiłem 586, chwila moment i pękł plastykowy tryb, przecież te
> maszyny to dziadostwo

Sam nie pękł, ponad to piszę o największej do tej pory 986 z mechanizmem
mielącym "8" (w komplecie) i dodatkowo mechnizm mielący "5" z 886 z jego
opcjami. Nie mam problemów.
Opcje:
Szatkownica (tarka, wiórki duże, wiórki małe, pasterki)
Młynek żarnowy do ziarna
Praska do owoców miękkich
Cytrusiarka
Zespół do nadziewania kiełbas i kiszek
Zespół do ciastek i makaronu (wermiszel i wstążki)

Opinie o firmie Kondor
Lilia biała i zlew
Bateria umywalkowa z dluga wylewka
[WAW] Do oddania szafka.