cholesterol

1. Data: 2001-07-11 19:14:00

Temat: cholesterol
Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

Pytałem niedawno o zalecaną dopuszczalną dzienną dawkę spożywanego
chlolesterolu.
- nikt z grupy mi nie odpowiedział, ale udało mmi się zdobyć taką informację
z Instytutu Żywności i Żywienia.
Może zainteresuje czytelników grupy, że zalecana _sumaryczna_ dawka dzienna
spozytego cholesterolu jest na poziomie <=300mg

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

2. Data: 2001-07-14 01:59:07

Temat: Re: cholesterol
Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> wrote in
message news:<994889818@p9.f128.n480.z2.ftn>...
> Hello All!
>
> Pytałem niedawno o zalecaną dopuszczalną dzienną dawkę spożywanego
> chlolesterolu. - nikt z grupy mi nie odpowiedział,

Bo nie ma czegos takiego !!

> ale udało mmi się zdobyć taką informację z Instytutu Żywności i
> Żywienia. Może zainteresuje czytelników grupy, że
> zalecana _sumaryczna_ dawka dzienna spozytego cholesterolu jest na
> poziomie <=300mg

To są zalecenia z zamierzchłych czasów.
Tam jeszcze do nich nie dotarlo, że zawartość cholesterolu w żywności
nie wiele ma wspólnego z poziomem cholesterolu we krwi.
W jednym żółtku jajka jest ok. 220 mg cholesterolu. Ludzie jedzą
powyżej 5-6 żółtek dziennie i... cholesterol im spada.

A więc widzisz, że to nie tędy droga.

Organizm produkuje cholesterol sam. Musisz tylko zwracac uwage na to,
aby nie produkowal go za duzo.

Jerzy Zieba

3. Data: 2001-07-17 20:58:32

Od: "Noctee" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jesli masz jakies czynniki ryzyka wystapienia choroby niedokrwiennej serca
popularnie ch. wiencowej ) to ograniczenie nawet do 150 mg/dobe na pewno
nie wyjdzie Ci na zle, ale w sprawie tych czynnikow pogadaj z lek rodzinnym.
Ta instytucja ( l. rodzinnego ) naprawde ma przyszlosc !
Zdrowia
Piotr Sowa

4. Data: 2001-08-16 00:39:57

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

"Noctee" <n...@k...net.pl> wrote in message news:<9j295r$9nu$1@news.tpi.pl>...
> [...]
> popularnie ch. wiencowej ) to ograniczenie nawet do 150 mg/dobe na pewno

Po pierwsze jak to zrobic i po co, skoro douczonemu swiatu
medycznemu wiadomo, ze wplyw cholsterolu znajdujacego sie
w zywnosci nie ma prawie zadnego wplywu na poziom cholesterolu
we krwi?
Organizm produkuje 2000mg cholesterolu dziennie, a wplyw
cholesterolu z zywnosci jest ok. 5%. Wiec nawet jesli zupelnie
przestaniemy jesc zywnosc zawierajaca cholesterol efekt bedzie
prawie ZADEN !!

Dlaczego nie napisac , wyedukowc czlowieka mowiac mu z CZEGO
jest produkowany cholesterol zamiast odsylac go do lekarza
rodzinnego, ktory mu prawdopodobnie tego nie powie.

Jerzy Zieba

vidisic na zespol suchego oka
Problemy z pamięcią
Lipomastia