chora leszczyna

1. Data: 2001-07-11 18:40:45

Temat: chora leszczyna
Od: "toma3" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
zauważyłem ostatnio , że liście stają się żółte, a wcześniej brzegi
brunatnieją - i roślina gubi liście, wygląda jak na jesień.
Co to może być - jakieś grzybki, czy coś ?
Pozdrowienia
tom

t...@p...onet.pl

2. Data: 2001-07-12 10:58:27

Temat: Re: chora leszczyna
Od: "kosek" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyłączę się do pytania o leszczynach.
Z moimi jest ten problem, że co roku prawie wszystkie owoce opadają nim
dojrzeją, a w każdym z nich jest mała dziurka oraz robaczek. Pojęcia nie mam
co to za robal, ale skutecznie pozbawia mnie p[rzyjemności ze zjadania
własnych orzechów laskowych. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat, to bardzo
proszę o info. Może jeszcze nie jest za późno, aby w tym roku zrobić jakiś
oprysk czy coś innego i uratować orzeszki.

Kosek
mailto: k...@2...pl

3. Data: 2001-07-12 11:25:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kosek" <k...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> proszę o info. Może jeszcze nie jest za późno, aby w tym roku zrobić jakiś
> oprysk czy coś innego i uratować orzeszki.

Niestety na opryski jest już za późno. Przyjemniaczek nazywa się słonkowiec
orzechowiec. O ile pamiętam, to pryskać należy pod koniec maja - jeśli
jakieś dokładniejsze info, to muszę pogrzebać. Od paru lat leszczyny
traktuję jako krzewy ozdobne z czerwonych liści - i tak orzechy zżerały
dzieci z okolicy, teraz robal - jest mi dokładnie wszystko jedno, kto:)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-07-12 11:43:47

Od: "kosek" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> traktuję jako krzewy ozdobne z czerwonych liści - i tak orzechy zżerały
> dzieci z okolicy, teraz robal - jest mi dokładnie wszystko jedno, kto:)

Jeżeli możesz "pogrzebać", lub choćby podać w jakich źródłach mogę znaleźć
receptę na tego słonkowca - będę dozgonnie wdzięczny.
Kosek
mailto: k...@2...pl

uprawa truskawek
Pryskanie pakow i mlodych lisci