tortilla

1. Data: 2002-07-29 20:43:13

Temat: tortilla
Od: Monika Bayer <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos zna moze przepis na hiszpanska, ziemniaczana tortille?

1. Data: 2002-07-29 21:25:03

Temat: Re: tortilla
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@w...pl> napisał (a):

> Czy ktos zna moze przepis na hiszpanska, ziemniaczana tortille?

IIRC plasterki ziemniaków, masa z roztrzebanych jaj, smażyć z
obu stron.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-07-30 07:39:41

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński <k...@b...tk> wrote:

>IIRC plasterki ziemniaków, masa z roztrzebanych jaj, smażyć z
>obu stron.

..ze ostanio Maklowicz powtorzyl program to na biezaco. Czyli :
Bierzemy pol kilo ziemniakow i kroimy w cienkie talary,
wrzucamy je na rozgrzana oliwe ( z oliwek w ilosci znacznej) i czekamy
na zarumienienie . Gdy gotowe, odlowimy i wrzucamy do
roztrzepanych jaj (8). Dodajemy posiekana kielbase (u Maklowicza bylo
chorizo - zapomnij!) i znowu na ten tluszcz wylewamy
calosc........doprawiamy pieprzem i sola. Smazymy z dwoch stron
AgataW.

1. Data: 2002-07-30 07:55:24

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@g...com.pl> napisał (a):

> [...]
> chorizo - zapomnij!) i znowu na ten tluszcz wylewamy
> calosc........doprawiamy pieprzem i sola. Smazymy z dwoch stron

Ta kiełbasa chyba jest opcjonalna. Niedawno widziałem bodaj na Travel
Channel (czy jak się toto nazywa) program kulinarny i nie pamiętam,
by Hiszpanka coś tam wkrawała - tortilla była na końcu podana z sosem,
ale wewnątrz chyba nic nie było.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
k...@b...tk Stranded in my mind

1. Data: 2002-07-30 08:03:53

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Channel (czy jak się toto nazywa) program kulinarny i nie pamiętam,
>by Hiszpanka coś tam wkrawała - tortilla była na końcu podana z sosem,

..a lopcjonalna..........!!!!

AgataW.

1. Data: 2002-07-30 08:59:08

Od: "m.sosnowski" <M...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

ja czytałem w "Kuchni Neli" opcję z podsmażoną cebulką , ale bez kebaski:-)
opcję Neli wypraktykowałem i była smaczna
z tym, że zamiast krajać ziemniaki na talarki Rubinsteinowa kroiła je na
drobne kawałeczki, później zaś podsmażała ziemniaki i cebulkę, dodawała to
do roztrzepanych jaj i wylewała na patelonkę.

A wogóle to witam wszystkich:-)
życzę smacznego tudziez pozdrawiam

michał

ps: czy to może być wkupny przepis?

1. Data: 2002-07-30 09:07:07

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <M...@e...com> napisał (a):

> ja czytałem w "Kuchni Neli"

O popatrz! nawet bym nie wpadł, żeby tam sprawdzić...

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

1. Data: 2002-07-30 10:22:31

Temat: chorizo-przepis Herbatki
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
, >
Dodajemy posiekana kielbase (u Maklowicza bylo
> chorizo - zapomnij!)
> AgataW.

nie zapomnij, nie zapomnij, przepis na chorizo podawala onegdaj Herbatka i
zaraz go zalacze :

Kochani - przyspieszylm nieco proces produkcji kielbaski w sloiku i dzis po
raz pierwszy sprobowalam mojego chorizo. JEST WSPANIALE - zupelnie
egzotyczny smak, ale taki, ze dziewczyny u mnie w pracy sloik wylizywaly jak
ta pani z reklamy kisielu ;-)) Nie wiem, jak sie to ma do oryginalu -
chorizo jadlam raz , jak bylam jeszcze malym chlopcem i dobrze nie pamietam,
ale niewiele mnie to obchodzi :-) Kielbaska dobra jest i basta. Zgodnie z
obietnica podaje wiec przepis:
Chorizo
Nie trzymalam sie niewolniczo przepisu i czasem zaokraglalam jednostki (np.
funt do 0,5 kg)
1 kg chudej wieprzowiny (ja uzylam lopatki)
4 zabki czosnku (ja dalam dwa dosc spore)
2 lyzki papryki slodkiej
2 lyzeczki oregano
1 lyzeczka cynamonu
2 lyzeczki zmielonego kminku
sol i pieprz do smaku
2 lyzeczki octu z czerwonego wina
kilka kropli soku z cytryny (bylo tego z pol lyzeczki)
2 lyzki chili (taka odwazna to ja nie jestem, dalam niecale 1,5 lyzki i
kielbasa jest bardzo ostra - jesli lubicie, jak wam wyzera trzewia to moga
byc 2)
Wieprzowine mielimy na grubych "oczkach" w maszynce do mielenia miesa. Suche
przyprawy mieszamy (poza sola i pieprzem). Mieso doprawiamy do smaku sola i
pieprzem (no niestety trzeba na surowo poprobowac), nastepnie dodajemy
czosnek, ocet i cytryne oraz reszte suchych przypraw. W oryginale
przechowuje sie to na surowo w lodowce a dobra do jedzenia jest po 24 h -
polecaja smazyc wraz z fasolka i ziemniakami np. Ja natomiast caly ten farsz
potraktowalam jak zwykla kielbase przeznaczona do zaladowania do sloika. Ot
i cala filozofia :-)
Herbatka

1. Data: 2002-07-30 10:35:41

Od: "m.sosnowski" <M...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

ja tez nie...samo tak wypadło:-)
michał

1. Data: 2002-07-30 10:39:02

Temat: Re: chorizo-przepis Herbatki
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote:
>nie zapomnij, nie zapomnij, przepis na chorizo podawala onegdaj Herbatka i
>zaraz go zalacze : (ciach)

...Jolcia a nie zapomnij dodac, ze swinki maja byc dobrze
umiesnione i karmione zoledziami.....takie swinki co po polach
biegaja i dobrze jesc dostaja.......:)

AgataW ( a robcie sobie to chorizo.....a prosze!)

Re: co zrobic z arbuza?
Czas na grzybobranie
ekspres do kawy
polecam - sałatka