chorizo w sloiku - UDALO SIE !!!!

1. Data: 2001-09-18 18:05:09

Temat: chorizo w sloiku - UDALO SIE !!!!
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Kochani - przyspieszylm nieco proces produkcji kielbaski w sloiku i dzis po
raz pierwszy sprobowalam mojego chorizo. JEST WSPANIALE - zupelnie
egzotyczny smak, ale taki, ze dziewczyny u mnie w pracy sloik wylizywaly jak
ta pani z reklamy kisielu ;-)) Nie wiem, jak sie to ma do oryginalu -
chorizo jadlam raz , jak bylam jeszcze malym chlopcem i dobrze nie pamietam,
ale niewiele mnie to obchodzi :-) Kielbaska dobra jest i basta. Zgodnie z
obietnica podaje wiec przepis:
Chorizo
Nie trzymalam sie niewolniczo przepisu i czasem zaokraglalam jednostki (np.
funt do 0,5 kg)
1 kg chudej wieprzowiny (ja uzylam lopatki)
4 zabki czosnku (ja dalam dwa dosc spore)
2 lyzki papryki slodkiej
2 lyzeczki oregano
1 lyzeczka cynamonu
2 lyzeczki zmielonego kminku
sol i pieprz do smaku
2 lyzeczki octu z czerwonego wina
kilka kropli soku z cytryny (bylo tego z pol lyzeczki)
2 lyzki chili (taka odwazna to ja nie jestem, dalam niecale 1,5 lyzki i
kielbasa jest bardzo ostra - jesli lubicie, jak wam wyzera trzewia to moga
byc 2)
Wieprzowine mielimy na grubych "oczkach" w maszynce do mielenia miesa. Suche
przyprawy mieszamy (poza sola i pieprzem). Mieso doprawiamy do smaku sola i
pieprzem (no niestety trzeba na surowo poprobowac), nastepnie dodajemy
czosnek, ocet i cytryne oraz reszte suchych przypraw. W oryginale
przechowuje sie to na surowo w lodowce a dobra do jedzenia jest po 24 h -
polecaja smazyc wraz z fasolka i ziemniakami np. Ja natomiast caly ten farsz
potraktowalam jak zwykla kielbase przeznaczona do zaladowania do sloika. Ot
i cala filozofia :-)
Herbatka
galeria grupy kulinarnej: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
jesli chcesz dodac do niej swoje zdjecie - przeslij je na adres:
b...@d...com.pl

1. Data: 2001-09-18 19:07:43

Temat: Re: chorizo w sloiku - UDALO SIE !!!!
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbatka" <b...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> Kochani - przyspieszylm nieco proces produkcji kielbaski w sloiku i dzis
po
> raz pierwszy sprobowalam mojego chorizo. JEST WSPANIALE - ciach!
. Ot
> i cala filozofia :-)
> Herbatka

sadystka, prawdziwa sadystka!!! ja nie mam maszynki do mięsa!!!!!!!!!

Mechcia

1. Data: 2001-09-19 05:25:53

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
farsz
> potraktowalam jak zwykla kielbase przeznaczona do zaladowania do sloika.

MOżesz objaśnić całe ostatnie zdanie? Zawekowałaś? Czy po prostu postało
sobie w lodówce, wyżarło się, wieczko i szkło? Pytam serio, a nie robiłem
dotychczas kiełbas w słoikach.
Edede

1. Data: 2001-09-19 13:32:39

Od: "I." <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie- co dalej robimy z ta surowa pasta?

pozdrawiam IDA

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:02e101c1406c$6d8a2460$0200a8c0@BeataMoryl...

1. Data: 2001-09-19 20:25:35

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie w lodówce, wyżarło się, wieczko i szkło? Pytam serio, a nie robiłem

Zawekowalam - zobacz watek "dzien eksperymentow", moj post z 17 wrzesnia
godz.19.20 - odpowiedz na pytanie Wilmy, jak sie robi kielbase w sloiku -
masz tam caly przepis wystarczy zamienic farsz podstawowy na chorizo.

kurki :)
ile za remont kuchni
ciasto drozdzowe z kruszonka
Zagadka