choroba Scheuermanna i neuralgia międzyżebrowa

1. Data: 2006-11-23 20:57:40

Temat: choroba Scheuermanna i neuralgia międzyżebrowa
Od: remik <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W badaniu MR w trzonach dolnych kręgów piersiowych widoczne są
nierówności płytek granicznych i guzki Schmorla.Centralna wypuklina
tarczy międzykręgowej L4/L5 z uciśnieniem worka oponowego.
Badanie wykonano z powodu przewlekłego bólu lewej strony pleców na
poziomie X,XI i XII żebra.Ból jest "jak wbita w plecy
siekiera",nasilający się z każdym ruchem,z silnymi skurczami mięśni
pleców i brzucha.Od roku podwyższone CRP-ostatnie-23 mg/dl.

Wykonano również TK jamy brzusznej(z podejrzeniem ropnia
zaotrzewnowego-który okazał się być przemieszczoną zstępnicą).W obrębie
powłok w linii pachowej tylnej,na poziomie wolnych końców żeber XI i XII
po stronie lewej brak typowego zarysu skóry obejmujący pas o dł.ok.12cm
i szerokości do 3 cm.W mijscu tym znajduje się gładko konturowane pasmo
tkankowe o ujemnej gąstości od -20 do-40j.H/prawidłowa
skóra-ok+30j.H,prawidłowa tk.tłuszczowa podsk.-106j.H?W doraźnym badaniu
USG obszar ten jest hypoechogenny w stosunku do prawidłowej tk.tłuszcz.i
nie wykazuje patolog.unaczynienia w opcji power-doppler.
R:Obraz TK ograniczonej zmiany naciekowej powłok tułowia do róznicowania
npl?zap? lub martwiczej.Do rozważenia diagnostyka histopat.oraz
konsult.onkologiczna.

Te wszystkie cuda zmierzają do odgadnięcia przyczyny targania mną bólem
potwornym.Mam 31 lat,kobieta.Bóle od ponad roku,przemęczyłam się tak
całą ciąże,od miesiąca jest dziecko a boli sto razy bardziej niż w ciąży.

Jeżeli ktoś się w tym połapie, to dodam,że chirurdzy i onkolog stawiają
na neuralgię międzyżebrową.Czy ta zmiana z bad.TK może być wynikiem
silnych skurczy w trakcie bólu i rozejścia się tkanek na boki?W miejscu
tym mam wgłębienie,ponieważ zginam się w tą stronę w reakcji na ból.

Jak leczyć neuralgię międzyżebrową(tylko nie mówcie,że ćwiczenia,bo im
więcej się ruszam,tym bardziej boli),czy można łączyć ją z guzkami Schmorla?
Jeszcze tylko u dentysty nie byłam z tymi cudami.Nikt nic nie
wie.Aha,karmię,więc paracetamol tylko w użyciu non stop,ale już nie działa.
I jeszcze pyt.o skrót użyty w rozpoznaniu:npl?Co znaczy npl?

2. Data: 2006-11-25 08:05:31

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "remik" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
: I jeszcze pyt.o skrót użyty w rozpoznaniu:npl?Co znaczy npl?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Skr%C3%B3ty_u%C5%BCywan
e_w_medycynie#A

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0650-2, 2006-11-23
Przetestowano na: 06-11-25 09:05:34

leczenie kanalowe zeba
[OT] 6 x Nursing Emergency Pediatric etc. (angielski) ksiazki
co to za choroba / gdzie leczyc 2
luszczyca
Wdychanie n2o