choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((

1. Data: 2002-07-21 08:54:44

Temat: choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moze ktos z Was moze mi jakos pomoc,
Otoz jakies 3 lata temu uaktywnila sie u mnie helicobacter pylori. Dlugo
siedzialem za granica, nie mialem mozliwosci odwiedzic sensownego lekarza,
ale po pol roku zrobilem prywatnie badanie gastroskopowe, okazalo sie ze mam
ta bakterie, niedomykajacy sie wpust w zeladku i nadzerki na sciankach
zeladka. Wyleczono mnie antybiotykami, ale moja radosc byla krotka, po paru
miesiacach objawy wrocily, pobolewanie pod zebrami z lewej strony mostka,
pieczenie tuz ponad splotem slonecznym, bezssennosc - nie da sie spac z
nieustajacym pobolewaniem w brzuchu :(
Kolejne badanie - okazalo sie ze tym razem mam grzybice w przewodzie
pokarmowym oraz nadrzerki w dolnej czesci przelyku - efekt niedomykajacego
sie wpustu w zeladku. Kolejne leki, dwa miesiace jedzenia roznych
medykamentow. Pomoglo, ale teraz minal miesiac od zakonczenia tego lecznenia
i znowu nagle poczulem znajome bole

Nadmienie ze przestalem prawie pic kawe, jesli juz to z duza iloscia mleka,
alkohol to dla mnie tabu, nie pale. Poza tym problemem mam jeszcze alergie i
w zwiazku z nia biore leki claritine oraz wziewnie serevent i fliksotide.
Byc moze one maja jakis wplyw na to.
Czy mozna w jakis sposob wyleczyc niedomykajacy sie wpust zeladka? Czy
przyjdzie mi w koncu siegnac po cyjanidy, srodek najskuteczniejszy
sprawdzony i leczacy wszelkie dolegliwosci ;)
Pozdrawiam,
Zdesperowany

2. Data: 2002-07-21 12:45:52

Od: "Konrad" <k...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyjdzie mi w koncu siegnac po cyjanidy, srodek najskuteczniejszy
> sprawdzony i leczacy wszelkie dolegliwosci ;)

Wtam,

Zanim pomyslisz o lykaniu panaceum na wszelkie dolegliwosci proponuje
zastosowac srodki nieco lagodniejsze w dzialaniu a nie znaczy to, ze mniej
skuteczne w tej konkretnej olegliwosci. W chorobie refluksowej (czy inaczej
niewydolnosci zwieracza dolnego przelyku) stosuje sie leczenie preparatami
wplywajacymi na motoryke przewodu pokarmowego. Starszym preparatem jest
METOKLOPRAMID, jednak ze wzgledy na dosc liczne dzialania nieporzadane coraz
czesciej zastepowany jest CIZAPRIDEM (Coordinax, Gasprid). Oba preparaty
poprawiaja napiecie zwieracza, przyspieszaja oproznianie zoladka i tym samym
zapobiegaja powracaniu kwasnej tresci pokarmowej do przelyku lukwidujac
objawy. Jednoczesnie nalezaloby przeprowadzic kolejna probe pozbycia sie
H.pylori... Ulge przynosza srodki zobojetniajace kwas solny (wszelkie
Maaloxy, Alugastriny itp...)
Ostatecznym rozwiazaniem problem przy nieskutecznosci powyzszych jest
poddanie sie zabiegowi plastyki wpustu (metoda laparoskopowa lub klasyczna),
ale to jst jak juz mowilem ostateczne rozwiazanie...

Decyzje o leczeniu najlepiej podjac po konsultacji z dobrym gastrologiem....

Pozdrawiam
Konrad M.

3. Data: 2002-07-22 07:32:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Jul 2002, Konrad wrote:

> METOKLOPRAMID, jednak ze wzgledy na dosc liczne dzialania nieporzadane coraz
> czesciej zastepowany jest CIZAPRIDEM (Coordinax, Gasprid).

chyba odwrotnie

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2002-07-22 20:18:37

Od: "Konrad" <k...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...

> chyba odwrotnie
>
> P.
> ----
> Piotr Kasztelowicz

Z tego co mi wiadomo to CIZAPRID dosyc rzadko wywoluje dzialania niepozadane
podczas gdy METOKLOPRAMID jako antagonista receptora D2 wykazuje dzialanie
osrodkowe powodujace m.in: zaburzenia pozapiramidowe (drzenie, niepokoj
ruchowy), ginekomastia, mlekotok, biegunka, znuzenie, sennosc. Oczywiscie
nasilenie zalezy od dawki, niemniej jednak metoklopramid jest lekiem z
powodzeniem zastepowanym w leczeniu refluksu przez np. cizaprid.

Konrad Michalski MD

5. Data: 2002-07-23 04:03:05

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nasilenie zalezy od dawki, niemniej jednak metoklopramid jest lekiem z
> powodzeniem zastepowanym w leczeniu refluksu przez np. cizaprid.

Mysle, ze nie jest to informacja prawdziwa. CISAPRIDE (Prepulsid) zostal
wycofany wiosna 2000 roku z obrotu w szeregu krajach, miedzy innymi w USA,
Kanadzie, Szwecji,Francji etc.

Blizsze dane mozna znalzc na przyklad pod :

http://www.hc-sc.gc.ca/english/protection/warnings/2
000/2000_56e.htm

Mysle, ze Piotr ma racje.

Zauwazmy ,ze nie wystarczy podpisac sie MD aby miec racje w tej dyskusji.
Zreszta MD nie istnieje w jezyku polskim.

Odnosze wrazenie, ze nalezaloby sie postarac, aby powstala jednak newsgroup
pl.sci.medycyna.moderowana . Zadaniem takiej grupy byloby podawanie odpowiedzi
na pytania "medyczne" , zgodne ze stanem wiedzy aktualnej medycznej.

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2002-07-23 07:30:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Jul 2002 x...@p...onet.pl wrote:

> http://www.hc-sc.gc.ca/english/protection/warnings/2
000/2000_56e.htm

> Mysle, ze Piotr ma racje.

dziekuje drdamowi za link
do cennego zrodla (ktore sam prenumeruje w postaci newsow przesylanym
emailami)
z wyjasnieniem. Dokladnie chodzilo mi wlasnie
o wydluzanie
zespolu QT i zwiazane z tym niebezpieczenstwo
zaburzen rytmu - lek tez figuruje na spisie

http://www.qtdrugs.com

krotki ale ciekawy atrykul z podstawowa i najbardziej
znana lista lekow wydluzajacych QT mozna
znalezc tez na:

http://www.australianprescriber.com/magazines/vol25n
o3/qtc.htm

patrzac na tresc tego artykulu
wyobrazmy sobie kobiete lat 40 leczona z powodu choroby wrzodowej
z H. Pylori leczona miedzy innymi na to KLARYTROMYCYNA, ktorej
zapisujemy takze z powodu refluksu CIZAPRID, ktora lubi
SOK GREJFRUTOWY i zglasza sie do lekarza z powodu objawow
nerwicy i obnizonego nastroju i lekarz zapisuje jej DOXEPIN
nastepnie z powodu leczenia klarytromycyna ma grzybice
pochwy i kolejny lekarz zapisuje jej FLUCONAZOL

Pytanie w tej zagadce brzmi. Ktory lekarz zleci
badania EKG i zmierzy QT i QTc?

Pozdrowienia

P.
----

7. Data: 2002-07-23 07:36:13

Od: "Konrad" <k...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...

> [...]
> pochwy i kolejny lekarz zapisuje jej FLUCONAZOL
>
> Pytanie w tej zagadce brzmi. Ktory lekarz zleci

Dziekuje za zwrocenie uwagi na problem niebezpiecznych dzialan Cizapridu.
Przyzanaje uczciwie, ze moja wiedza na jego temat pochodzila sprzed kilku
lat... Przepraszam za wdanie sie w dyskusje na temat leku, z ktorym nie mam
na codzien do czynienia. Dobrze jednak, ze ten temat wyplynal, gdyz znaczna
czesc lekarzy POZ zaleca cizaprid swoim pacjentom wlasnie zamiast
metoklopramidu... moze ktos skorzysta na mojej "wpadce" i uniknie
nieprzyjemnych skutkow przyjmowania lub zapisania pacjentowi cizapridu...

Pozdrawiam

Konrad Michalski

Wypal?
cisnienie
"Masaż sportowy" Kirche kto odsprzeda lub pożyczy choćby na jeden dzień?
kobiecy rak
adresy-gdzie?