choroba? [roslna doniczkowa]

1. Data: 2008-02-08 12:58:33

Temat: choroba? [roslna doniczkowa]
Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Postanowiłem spróbować zapytać także Was, jako że na
alt.pl.rosliny.doniczkowe ostatnio wielkiego ruchu nie ma, a tu napewno nie
tylko ogrodami się zajmujecie :)

Mam taki problem. Prosiłbym o pomoc w zidentyfikowaniu problemu i
ewentualnego rozwiązania go. Mam roślinkę - nazwy się jeszcze nie nauczyłem
:)) Ale juz ja w jakimś poradniku zidentyfikowałem (nie mam go teraz pod
ręką). Ogólnie objawy to białawe plamy na liściach, brunatnienie liści i
ogólne obumieranie. Zdjęcia znajdują się na
http://picasaweb.google.pl/stclaus25/OChoroba . Roślina rwie sie do
rośnięcia, ale młode pędy też zamierają po parunastu dniach.

Proszę o pomoc i za nia z góry dziekuję

stclaus

--
Labor et patientia omnia vincunt

2. Data: 2008-02-08 14:06:16

Temat: Re: choroba? [roslna doniczkowa]
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://picasaweb.google.pl/stclaus25/OChoroba . Roślina rwie sie do
> rośnięcia, ale młode pędy też zamierają po parunastu dniach.

Plamy wyglądają na osady z wody. Brunatnienie to inny problem. Wygląda na
golterię - ja bym ją przesadziła do luźniejszego substratu, z dobrym
drenażem i obniżyła temperaturę. Pokojowa nie służy, to ogrodowa roślina.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2008-02-08 14:13:45

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fohjh2$96v$1@news.onet.pl stclaus
<s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> http://picasaweb.google.pl/stclaus25/OChoroba . Roślina rwie sie do
> rośnięcia, ale młode pędy też zamierają po parunastu dniach.

Hejka. To jest najprawdopodobniej mączniak prawdziwy golterii
(Microsphaera alni). Mocno porażone liście i pędy należy usunąć i następnie
opryskać preparatem Amistar 250 SC (0,05%), Saprol 190 EC (0,15) lub
ekologicznie Biosept'em 33 SL (0,05%). Przeważnie zabieg należy powtarzać bo
zwalczanie mączniaków nie jest łatwe. :-(
Pozdrawiam trudno Ja...cki

4. Data: 2008-02-08 14:41:31

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Postanowiłem spróbować zapytać także Was, jako że na
> alt.pl.rosliny.doniczkowe ostatnio wielkiego ruchu nie ma, a tu napewno

Zgadza się, ogrodami tylko na marginesie,
a na Twoje pytanie na pewno odpowie Dirko, mol książkowy.

Poszukuje projektanta ogrodow
Nawożenie pod tulipany, krokusy, narcyzy
PRZED CHWILĄ...
Przesadzanie brzózki ;-)
Szpadle