chrapanie - zbieg usztywnienia podniebienia

1. Data: 2003-04-04 10:40:01

Temat: chrapanie - zbieg usztywnienia podniebienia
Od: "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Centrum Laryngologii Krajmed w Warszawie od dość niedawna wykonywane są
zabiegi usztywniania podniebienia miękkiego zapobiegające chrapaniu.
Czy ktoś wykonał sobie taki zabieg i może mi opisać jego skuteczność w
zapobieganiu chrapaniu?

Z tego co lekarz mówił mi na konsutacji są dwie metody - pierwsza:
ostrzykiwanie podniebienia miękkiego powodujące jego zbliznowacenie i
usztywnienie. Oraz druga, właściwa dla mnie - bliznowacenie tkanki poprzez
odpowiednią igłę wytwarzającą bardzo niską temperaturę. Ja mam zbyt duże
migdałki i powiększony języczek, które blokują mi oddech podczas snui
wywołują chrapanie. Laryngolog proponuje mi ich pomniejszenie za pomocą
takiego zabiegu. Kosztuje nie tak dużo - 650 zł + 100 zł wizyta kontrolna po
zabiegu. W przypadaku konieczności poprawienia zabiegu - dodatkowy koszt 500
zł.

W Krajmedzie prostowali mi już przegrodę nosową oraz udrażniali zatoki, więc
mam pewne w miarę pozytywne doświadczenia z nimi.
Jeśli ktoś słyszał o takim zabiegu lub go już wykonał - proszę o komentarz.