chrzest

71. Data: 2005-06-03 07:59:40

Temat: Re: chrzest
Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
news:d7p2n1$meb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Przecież to Ty szukasz zaczepki.

Pytałam, skąd wniosek, że u mnie formy może nie być, a nie - kto szuka
zaczepki. Wyjaśnij albo odszczekaj.

Margola

72. Data: 2005-06-03 08:57:48

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał(a):

> Niekoniecznie zamkniętą, ale jak sama widzisz poniżej, utrudnioną. Nadzieja,
> to nie pewność.

Pewnym zbawienia jest się wyłącznie w przypadku świętych... Ale z utrudnieniem
- pełna zgoda. Zwłaszcza że "poza Kościołem nie ma zbawienia".

Kościół może je TYLKO polecać miłosierdziu Bożemu (w to
> ostatnie wierzę bezkrytycznie)

To samo dotyczy wszystkich zmarłych, prawda?

> A DD chętnie by przeszkadzał, odnoszę wrażenie.

Ech, co DD to w ogóle wypowiadać się nie będę, bo musiałyby paść słowa mało
chrześcijańskie.
ER

73. Data: 2005-06-03 09:01:31

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Pewnym zbawienia jest się wyłącznie w przypadku świętych... Ale z
> utrudnieniem
> - pełna zgoda. Zwłaszcza że "poza Kościołem nie ma zbawienia".

O to właśnie mi chodzi.

> Kościół może je TYLKO polecać miłosierdziu Bożemu (w to
>

> To samo dotyczy wszystkich zmarłych, prawda?

I nawet żywych :)

Margola

74. Data: 2005-06-03 09:06:54

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał(a):

> Jędruś "jam ran Twoich niegodna całować" Kmicic, też przysięgał
> Radziwiłłowi na krzyż...

Przysięga a sakrament to jednak co innego.

> W dekalogu jest powiedziane: "nie cudzołóż", nie zaś -- wspólzyj
> jedynie z osobą, z którą masz ślub kościelny.

Katolicyzm opiera się na Piśmie i Tradycji (Kościoła). Dla katolika nauczanie
Kościoła jest natchnione przez Ducha Św. W takim rozumieniu sakramenty nie są
tylko wymysłem grupy księży - są dane od samego Boga. Podobnie jak nauczanie
Kościoła - jest emanacją woli Bożej. Kwestia wiary, po prostu.

> Czyli mozliwości weryfikacji mamy jak na razie -- zerowe.

Podobnie jak w innych kwestiach dotyczących wiary.
ER

75. Data: 2005-06-03 10:44:03

Od: "gouge" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ksiądz był tolerancyjny.
> Nie utożsamiaj stnowiska pojedynczego księdza ze stanowiskiem KRK.

No bez jaj:))) - może tu istnieć rozbieżność?

Kurczę, to szczerze mówiąc nic już nie rozumiem;)
To nie był Kosciół Tego Księdza. To był kościół katolicki, wszystko odbyło
się według stosownego obrządku, mogę poprosić o pisemne potwierdzenie, że
dziecko jest ochrzczone. Jeśli ksiądz nie był wyrazicielem stanowiska KRK w
tej sprawie, to może dzieci jednak nie należą do wspólnoty???
Są chyba jakieś przepisy, reguły, zasady czy coś takiego. Co mam powiedzieć
dzieciom: ochrzcił Was ksiądz, ale nie mam pewności czy nie zrobił tego
niezgodnie ze stanowiskiem KRK?

> --
> Pozdrawiam,
> Dariusz Drzemicki

Pozdrawiam
gouge

76. Data: 2005-06-03 12:16:58

Od: Tete <t...@F...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel napisał:

> [...]

> tylko wymysłem grupy księży - są dane od samego Boga. Podobnie jak nauczanie
> Kościoła - jest emanacją woli Bożej. Kwestia wiary, po prostu.

Patrzac na poczynania coniektorych czlonkow Kosciola i to tych ktorzy
najnardziej sie na ow powoluja trudno odniesc wrazenie o namaszczeniu
przez Ducha Sw.

Ja tylko sie zastanawiam czemu kaplan (nota bene tez natchniony wg.
wiary katolickiej) wzbrania komukolwiek wejscia do Kosciola. Najgorszym
grzesznikom Bog przebaczal a tu niektorzy tworza jakies sztuczne
utrudnienia. Wg Pisma Sw sakramenty sa dane od Boga ale to ksieza
wymyslili kto jest godzien ich dostepowac a kto nie.

pozdr

TT

77. Data: 2005-06-03 13:20:32

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tete <t...@F...pl> napisał(a):

> Patrzac na poczynania coniektorych czlonkow Kosciola i to tych ktorzy
> najnardziej sie na ow powoluja trudno odniesc wrazenie o namaszczeniu
> przez Ducha Sw.

Nie sądźmy, abyśmy itd.

> Ja tylko sie zastanawiam czemu kaplan (nota bene tez natchniony wg.
> wiary katolickiej)

Serio? Kapłan natchniony?

>wzbrania komukolwiek wejscia do Kosciola.

Może z szacunku dla sakramentu? Skoro widzi, że rodzicom i chrzestnym tak
naprawdę to wisi i chodzi tylko o wypełnienie jakiejś tam mglistej tradycji?
Podczas chrztu _zobowiązuje się_ do wychowania dziecka w wierze. A jeśli nie
ma chęci do tego zobowiązania, to?

Najgorszym
> grzesznikom Bog przebaczal a tu niektorzy tworza jakies sztuczne
> utrudnienia.

Co nazywasz "sztucznym utrudnieniem"?

Wg Pisma Sw sakramenty sa dane od Boga ale to ksieza
> wymyslili kto jest godzien ich dostepowac a kto nie.

W Piśmie to w ogóle o sakramentach niewiele znajdziesz...
ER

78. Data: 2005-06-03 13:57:07

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.06.2005, o godzinie 20.59.51, na pl.soc.rodzina, Agnieszka Krysiak
napisał(a):

> Pozwól, że odniosę wszystko do własnej sytuacji.
> Jak pokazuje moje życie, ochrzczenie za noworodka nie musi być do
> niczego potrzebne w życiu. Mnie taki dowód wystarczy.

To tak jak u ŚJ...?

*Habeck*
- Schutzbach

79. Data: 2005-06-03 14:53:15

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" :

> Przykład raczej teoretyczny.

Znam co najmniej kilka takich przykładów.
A jeszcze częściej, właściwie bardzo często zdarza się ze dziecko
niewierzących rodziców jest uczone katechizmu przez dziadków.

A z drugiej strony dziewczyny już Ci chyba wykazały ze w tym przypadku Twoje
przekonanie jest sprzeczne z oficjalnym stanowiskiem KRK.

Pozdrowienia.

Basia

80. Data: 2005-06-03 14:59:02

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "almadka" :

> Również w wypadku,
> gdy rodzice żyją bez ślubu kościelnego z powodu przeszkód kanonicznych,
> należy żądać takiego oświadczenia.

Ode mnie nic takiego nie wymagano.

Pozdrowienia.

Basia