ciasto gofrowe

1. Data: 2001-07-06 10:42:35

Temat: ciasto gofrowe
Od: "Topi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi podac przepis na ciasto gofrowe?

z gory dziekuje
Topi

1. Data: 2001-07-06 11:53:36

Temat: Odp: ciasto gofrowe
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Topi <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9i44dh$fha$...@n...tpi.pl...
> Czy ktos moglby mi podac przepis na ciasto gofrowe?

wlasnie, wlasnie, mnie zawsze (dotad 2 razy) wychodzi gumowe.
Asia

1. Data: 2001-07-06 12:15:33

Temat: Re: ciasto gofrowe
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:9i44dh$fha$...@n...tpi.pl...
> Czy ktos moglby mi podac przepis na ciasto gofrowe?

masz 3 przepisy do wyboru :)

Gofry piaskowe:
-----------------------
300 g miekkiego masla- o temp. pokojowej
300 g cukru pudru
6 jajek
szczypta soli
300 g maki
125 g maki ziemniaczanej
1 pelna lyzeczka proszku do pieczenia
cukier puder do posypania gofrow
maslo utrzec, nastepnie malymi porcjami dodawac cukier na zmiane z jajkami,
posolic. . Ucierac, az cukier sie rozpusci. Make wymieszac ze skrobia
maka ziemniaczana) i proszkiem do pieczenia, wsypac do masy maslanej i
dokladnie utrzec. Lyzka nakladac porcje ciasta na rozgrzana ,natluszczona
(lub nie - to zalezy jaka masz gofrownice- patrz instrukcja obslugi
urzadzenia jakie posiadasz) i smazyc na zlotobrazowy kolor. Posypac gotowe
cukrem pudrem. Gotowe gofry powinny byc chrupiace. Piec na biezaco, gdy
poleza, ciasto wilgotnieje.

Gofry pomaranczowe:
----------------------------
300 g miekkiego masla lub margaryny o temp. pokojowej
szczypta soli
150 g cukru
3 jajka
1 torebka cukru waniliowego
200 g maki
100 g maki ziemniaczanej
40 ml likieru pomaranczowego (niekoniecznie- wymiennie troche
zapachu pomaranczowego)
1/4 litra soku pomaranczowego
cukier puder do posypania gofrow
maslo lekko posolic, utrzec dodajac na zmiane cukier, po jednym jajku, i
cukier waniliowy. Ucierac dopoki nie rozpusci sie cukier. Make zmieszac z
maka ziemniaczana, wsypac do ciasta, wymieszac, wlac sok pomaranczowy i
skropic likierem. Nakladac ciasto malymi porcjami i smazyc na zlotobrazowy
kolor. Zdejmowac pomagajac sobie widelcem

Gofry z cynamonem:
-------------------------
125 g miekkiego masla- temp. pokojowa
szczypta soli
125 g cukru
2 jajka
1-2 pelne lyzeczki mielonego cynamonu
50 g drobno mielonych migdalow lub orzechow laskowych
250 g maki
cukier z cynamonem lub cukier puder do posypania gofrow
maslo lekko posolic, utrzec dodajac stopniowo na zmiane cukier i po jednym
jajku .Gdy cukier sie rozpusci dodac cynamon. Mielone orzechy lub migdaly
wymieszac z maka, czesc wsypac do ciasta i razem utrzec. Pozostala make z
migdalami wysypac na stolnice , zrobic wglebienie i wlozyc w srodek
zagniecione ciasto. Wszystko razem szybko wyrobic , aby skladniki nie
zdazyly sie ogrzac. Formowac z ciasta kulki wielkosci orzecha wloskiego,
klasc na gofrownice, lekko splaszczyc , smazyc chrupiace wafle na
zlotobrazowy kolor. Wyjac , ostudzic i posypac cukrem z cynamonem lub cukrem
pudrem.

chyba wystarczy :)) Jola L-L

1. Data: 2001-07-06 12:20:09

Od: "Old Rena" <g...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asiunia <j...@p...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9i48ps$lns$...@k...task.gda.pl...

> [...]
dyskusyjnych
> napisał:9i44dh$fha$...@n...tpi.pl...
> >
> wlasnie, wlasnie, mnie zawsze (dotad 2 razy) wychodzi gumowe.
Dzień dobry :)
To są prosby pojawiające się co jakiś czas. :)
Zajrzyjcie tu: http://www.kuchnia.3miasto.pl/1188.htm
i do następnych przepisów.
Old Rena, czytająca staruszka
[Renata Gierbisz]
g...@p...onet.pl
"Prace umysłowe pochodzą z mózgu" (c) Alicja z BB

1. Data: 2001-07-06 12:50:07

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Old Rena <g...@n...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9i4afd$sac$...@n...tpi.pl...

Reniu wlasnie stamtad zaczerpnelam przepisy na gofry, niestety u mnie
guuuuma.
Asia

1. Data: 2001-07-06 12:54:10

Temat: Re: Odp: ciasto gofrowe
Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia wrote:

> [...]
> dyskusyjnych napisał:9i4afd$sac$...@n...tpi.pl...
>
> Reniu wlasnie stamtad zaczerpnelam przepisy na gofry, niestety u mnie

A mi wyszly pyszne - zwlaszcza te na drozdzach. Sa suuuper!

Maria

Smazony ser
placki z cukinii
Malze - jadalne ???