Smazony ser

1. Data: 2001-07-06 09:01:32

Temat: Smazony ser
Od: "marcello" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, pisze pierwszy raz, ale dosc regularnie czytuje te liste ;-).
Czy ktos zna moze sposob, na upichcenie smazonego sera (takiego, jakim mozna
sie delektowac w Czechach) ? Czy musi to byc jakis szczegolny gatunek sera,
czy tajemnica tkwi w specjalnej metodzie smazenia go ?

1. Data: 2001-07-06 09:08:37

Temat: Re: Smazony ser
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

marcello wrote:

> [...]
> sie delektowac w Czechach) ? Czy musi to byc jakis szczegolny gatunek sera,
> czy tajemnica tkwi w specjalnej metodzie smazenia go ?

Najlepiej zajrzyj do archiwum grupy - temat byl walkowany dosc intensywnie...

1. Data: 2001-07-06 09:33:32

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Mężyńska wrote:

> Najlepiej zajrzyj do archiwum grupy - temat byl walkowany dosc intensywnie...

Był, ale dość dawno i marcello może mieć kłopoty z odnalezieniem (jeśli
Herbatka nie pomoze :)

W zasadzie jest to proste: obtaczasz plajster sera (taki z 1,5-2 cm) w
jajku i bułce tartej.
Czekasz aż przeschnie.
Obtaczasz drugi raz w tym samym.
Wrzucasz do lodówki - niech przeschnie trochę dłużej.
Wyciągasz, wrzucasz na rozgrzany olej - po kilka minut z każdej strony.
Jak plastry będą za grube, to się panierka spali zanim środek sie
rozpusci.
Dwukrotne obtaczanie (to chyba patent Siostry?) jest po to aby Ci nie
wypływał w trakcie smażenia.
Gatunek sera musisz sobie dobrac samemu - z kilku ogólnie dostępnych mi
najbardziej smakował "salami z papryka" ale nie wiem czyjej produkcji
(polski w każdym razie)

sadyl

1. Data: 2001-07-06 09:44:42

Od: "marcello" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dwukrotne obtaczanie (to chyba patent Siostry?) jest po to aby Ci nie
> wypływał w trakcie smażenia.

Pieknie dziekuje za przepis - chodzilo mi wlasni o to, aby ser sie nie
"rozplywal" po patelni ;-)))

1. Data: 2001-07-06 11:05:55

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcello" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości

Dodam jeszcze, że jest już do kupienia w Polsce ser ołomuniecki (takie
słupki 4 plastrów z dziurą w środku.

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

placki z cukinii
Malze - jadalne ???
naleśniki z jagodami